Gå till innehåll

När servern crashar? - Varning för PKR.com


armis

Recommended Posts

Hej!

 

Satt och spelade på PKR.com och vann 40 dollar under en hand. När handen som jag vann var färdigspelad så låste sig klienten, och det visade sig att de fick tekniska problem på sajten. Efter att ha väntat en bra stund, och nästa hand inte startar, så startar jag om klienten, och upptäcker att pengarna som jag vann inte har kommit in på mitt konto.

 

Jag chattar med supporten (varför inte argumentera i några minuter för 40 dollar tänker jag), och förklarar att handen var färdigspelad, eftersom att markerna skjutsades i min riktning. Jag kunde dessutom läsa på skärmen (något i stil med): "you win $64 with three of a kind, 8s" Men supporten påstår de att handen inte var färdigspelad och att den inte räknas.

 

Vad är normalt i sådana lägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de är baserade i små obskyra skatteparadis och har typ 10 A4 sidor där du får avsäga dig praktiskt taget alla rättigheter för att få spela.

(Nej, inte ironi, allvarligt.)

 

läs deras T&C

Det kommer stå nåt i stil med att:

 

"Vid dispyter, problem, etc så får Dennasajt göra precis som vi vill, nästan"

 

Och det gick du med på vid installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, hur de annars skulle göra är (självklart) att ge mig mina pengar som det stod på skärmen att jag vann. Det finns säkert loggat någonstans.

 

Dags att lägga till "Varning för PKR.com" i rubriken. För det första så är det störigt när pokersajten har instabila servrar, dessutom anser jag att jag blev bestulen på ca $40 eftersom det blev showdown och jag fick markerna till min virtuella stack vid bordet, något som senare inte avspeglades på mitt konto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, hur de annars skulle göra är (självklart) att ge mig mina pengar som det stod på skärmen att jag vann. Det finns säkert loggat någonstans.

 

Uppenbarligen finns det inte det. Nånstans drar de gränsen, det är lika för alla. Nästa gång är det du som klarar dig undan en förlorad pott.

 

Hur, exakt, menar du att de ska hantera serverkraschar om inte genom att dra en gräns genom en precis tidpunkt där alla händer som inte är färdigspelade nollställs?

 

Ja, det är jättetråkigt när man är på den förlorande sidan, men man behöver inte göra en höna av en fjäder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju rätt enkelt, egentligen. Antingen har de en logg, och ser där att handen är färdig. Och då ska du ha de pengar du vann. Eller också har de ingen logg (eftersom den försvann i kraschen) och då kan de förstås inte ta dig på ditt ord utan gör det enda rättvisa, d v s återbördar stackarna till deras läge innan handen spelades.

 

Om de däremot är för lata/arroganta/ointresserade/styrd av regler/whatever för att kolla i loggen, och det i denna står att handen var färdigspelad, så gör de ju fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hur, exakt, menar du att de ska hantera serverkraschar om inte genom att dra en gräns genom en precis tidpunkt där alla händer som inte är färdigspelade nollställs?

 

Tja, nu spekulerar jag bara ;) men det vore bra om man inte råkar ut för att servern craschar så ofta.

 

Hur kan du vara så säker på att informationen inte finns loggad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...