Gå till innehåll

Stars million, QQ i BB, bubblan


Recommended Posts

  • Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Slå upp den till 16-18k pre, hoppas på att bullien synar med hopp om att betta ut dej efter flopp, och sen ställa flopp hade jag gjort...Då har man ju byggt en hyffsad pott oxå.

Skulle dom däremot vika pre är jag nåorlunda nöjd iaf...

 

Men jag kan ju ha helt fel då jag inte är nån MTT expert :)

 

Med vilken HD tror du Bullien tar syn med här? Tror du dessutom han tar en syn med den HD´n utan att direkt ställa?

 

Vika finns inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta?

Det kan aldrig va bra att låta två Fi se floppen oavsett vad du säger sulla.

 

Om nu bullyn kan ha ATC vad tror du Fi2 synat med? Dessutom är 13k en betydande del av din stack just nu. >25% vilket gör det helt ok att pusha för att plocka upp en "mespott", för att använda dina ord, i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta?

Det kan aldrig va bra att låta två Fi se floppen oavsett vad du säger sulla.

 

Om nu bullyn kan ha ATC vad tror du Fi2 synat med? Dessutom är 13k en betydande del av din stack just nu. >25% vilket gör det helt ok att pusha för att plocka upp en "mespott", för att använda dina ord, i mina ögon.

 

jag tror inte att han har argumenterat för att det skulle vara speciellt fel att ställa. utan att det kan vara mer rätt att syna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar sullas linje skarpt. Går man in maximera den troliga vinsten och är redo att chansa något för det så tycker jag att det är helt rätt linje. Om man däremot vill göra det lättare för Fi men samtidigt nästan alltid kommer att ta ner potten, då ställer man..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar sullas linje skarpt. Går man in maximera den troliga vinsten och är redo att chansa något för det så tycker jag att det är helt rätt linje. Om man däremot vill göra det lättare för Fi men samtidigt nästan alltid kommer att ta ner potten, då ställer man..

 

Alla som skriver här är väl ute efter att maximera vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta?

Det kan aldrig va bra att låta två Fi se floppen oavsett vad du säger sulla.

 

Om nu bullyn kan ha ATC vad tror du Fi2 synat med? Dessutom är 13k en betydande del av din stack just nu. >25% vilket gör det helt ok att pusha för att plocka upp en "mespott", för att använda dina ord, i mina ögon.

 

Aldrig? Låter lite väl att ta i va? Lirar du bara HU?

 

Att storleken är 25% spelar ju ingen roll här, hade vi haft 100BB visst, eller 1BB vad? Vi ska maximera vinsten denna handen som vi uppenbarligen vill spela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk har svårt att förstå på detta forum...

Grejen är ju just att eftersom han kan sitta på vad som hade jag ofta tagit en checkraisepush även om A låg ute om jag sett att FI2 vikt.

 

Jag gillar sullas linje skarpt. Går man in maximera den troliga vinsten och är redo att chansa något för det så tycker jag att det är helt rätt linje. Om man däremot vill göra det lättare för Fi men samtidigt nästan alltid kommer att ta ner potten, då ställer man..

 

Sullas linje att checkraisepusha floppen även om A träffar floppen är verkligen bättre än att ställa preflop eller?

 

Några förespråkar även reraise pre till 16-17k för att fiska in en marginell syn från chippin. Visst det kan funka men synar chipleadern så synar nog Fi2 bakom med.

 

Däremot så skriker det högt par. Vilket inte en push gör i den bemärkelsen pga att det finns just 13k ute och att hero har tillräcklig stack för att skrämmas lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom kommer det gå roundcheck på floppen inte allt för sällan, de gånger man synar pre.

 

Tror du verkligen det?

 

Stars miljon, vi har kommit en bit och får anta att vi har relativa kompetenta FI´s i denna hand. Vi har hört att killen är en aggro och nyper varje pott han får. Efter honom sitter en kille som antagligen ser chansen att ta hem en pott efter 2 checkare. En av dem lär ta skott på potten.

 

Och skulle de mot förmodan inte göra det ger vi dom en turn också, so what, det blir 6% att de kan hitta ett A där då. Annars får du väl betta ut turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig? Låter lite väl att ta i va? Lirar du bara HU?

 

Att storleken är 25% spelar ju ingen roll här, hade vi haft 100BB visst, eller 1BB vad? Vi ska maximera vinsten denna handen som vi uppenbarligen vill spela

 

OK, ALDRIG var väl att ta i, det håller jag med om. Men det är väl inte för att maximera vinsten i en enskild hand utan för att maximera väntevärdet vi spelar. Eller är jag ute och cyklar helt?

 

Och jag tycker nog att storleken på > 25% spelar in i beslutet. Att enbart syna är kanske inget fel, men jag skulle nog med gäldje rakat hem de där markerna utan flopp.

 

Dessutom tror jag att vi mycket väl kan få syn av sämre händer och inte enbart de som har oss slagna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sullas linje att checkraisepusha floppen även om A träffar floppen är verkligen bättre än att ställa preflop eller?

 

Några förespråkar även reraise pre till 16-17k för att fiska in en marginell syn från chippin. Visst det kan funka men synar chipleadern så synar nog Fi2 bakom med.

 

Däremot så skriker det högt par. Vilket inte en push gör i den bemärkelsen pga att det finns just 13k ute och att hero har tillräcklig stack för att skrämmas lite.

 

De händer som FI kan syna en raise med pre är färre i deras HD än de som de kan raisa med efter flopp.

 

Ni som skriver ställ in lirar för ofta på prima 10-30$ nivå där man får syn av div händer och ofta lyckas få in stacken som favorit, så funkar det inte här.

 

Vi har en tell på FI, det är att han är aggro post o preflop. Att han skulle vara dum i huvudet och syna en allin eller raise som betyder att han comittar sig allin med en hand som inte har odds kan vi INTE förutsätta. Killen är chipleader vilket innan motsatsen bevisats får betyda att han är duktig och mycket väl vet vad han gör.

 

Alltså bör en syn HD se ut så här vid heros raise/allin AK,AKs,AA,KK,QQ,JJ

 

Vissa av dessa händer är instaställ, men man kan också tänka att han kan vika JJ åtmindstone 1-2ggr av 10 säkert kan han också vika AK då han bör förstå att han är uppe mot PP eller sämre hand. Beror iofs helt på hur han spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har du någon aning om detta Nils? Ge mig en vettig HD och jag ska berätta vad som är fel med den. Ge mig den dessutom viktad till vilka av händerna som är troligast till mindre troliga

 

 

Har väl spelat turneringar ibland även jag.

 

Är ju bara en resteal med 20BB man gör i en redan stor pott, folk borde ha en rätt så mycket bredare range att syna med än AA/KK.

 

Att det generellt synas med mer än så är inget jag tänker argumentera vidare för, tycker jag är rätt uppenbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, ALDRIG var väl att ta i, det håller jag med om. Men det är väl inte för att maximera vinsten i en enskild hand utan för att maximera väntevärdet vi spelar. Eller är jag ute och cyklar helt?

 

Och jag tycker nog att storleken på > 25% spelar in i beslutet. Att enbart syna är kanske inget fel, men jag skulle nog med gäldje rakat hem de där markerna utan flopp.

 

Dessutom tror jag att vi mycket väl kan få syn av sämre händer och inte enbart de som har oss slagna.

 

Som sagt, nämn en HD vikta den till vad som vi får syn av 100/100 till de som synar oss 50/100 från en kille som är aggro och chipleader i en 215$ turre.

 

 

Helt rätt att väntevärdet är det viktiga, men i detta skede med 10-20BB i en turre av detta slaget tvingas man spela så få händer att när man väl tvingas/vill spela en hand får man se till att maximera den.

 

Och att ett procent-tal skulle spela roll här, det finns bara inte. Förutsättningarna med heros antal BB vs snittstack spelar större roll. Exemplet gav jag ovan med skillnaden om man sitter med 1BB vs 100 BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst får vi möjligen syn av JJ 1010 pre också, men han lägger troligen händer som A2-AJ/AQ. Händer som han efter låg flopp kan känna sig commited i.

 

Spikar han ässet känner han sig garanterat commited med dem, och då fick han stacka oss gratis eftersom vi valde att slowspela våra QQ pre. Missar han helt lär vi däremot knappast stacka honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl spelat turneringar ibland även jag.

 

Är ju bara en resteal med 20BB man gör i en redan stor pott, folk borde ha en rätt så mycket bredare range att syna med än AA/KK.

 

Att det generellt synas med mer än så är inget jag tänker argumentera vidare för, tycker jag är rätt uppenbart.

 

Oj, svar på tal, du ger mig en åsikt, men knappast nåt konkret att komma med förutom att det är så, och att det skulle vara uppenbart.

 

Visst, vi kastar in 20BB i en pott med 5,5BB, men kravet för FI´s synrange som kräver honom på 23BB där han stått för endast 2BB redan bör kräva nån form av hand.

 

OM, han nu inte ser det som en ren stöld, vilken är bordets read på oss?

 

Men lyssna noga nu, Push kan säkert vara rätt, men vill man vinna miljonen är syn ett ypperligt läge för att bygga stack. Dessutom med goda implicita odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dryga 91K får du med syn + checkraise

 

Runt 53K får du om du pushar direkt.

 

38K har du kvar om du synar, ser en galet farlig flopp och viker.

 

Du får anta att du redan är torsk om han sitter på AA/KK, så hur får du då pengar från de övriga händerna? Ställ? Mmm kanske att AK/JJ synar, kanske inte, bara för att han är aggro pre betyder inte att han tar allinsyner hur som helst.

 

91k vid syn + checkraise, när man får syn och QQ står ja.

 

Annars vinner man väl ett 6k continuationbet av fi som sen lägger mot din checkraise?

 

Checkraisa alla Ax floppar verkar inte nödvändigtvis väldigt smart heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spikar han ässet känner han sig garanterat commited med dem, och då fick han stacka oss gratis eftersom vi valde att slowspela våra QQ pre. Missar han helt lär vi däremot knappast stacka honom.

 

Skillnad på att syna en allin pre vs. att betta, bli reraisad och commitad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ni som skriver ställ in lirar för ofta på prima 10-30$ nivå där man får syn av div händer och ofta lyckas få in stacken som favorit, så funkar det inte här.

 

 

Stars-miljonen är ju för fan en jättefiskig turnering med en massa usla satellitkvalare. Om han nu är en bra spelare så kommer han att syna pushar bredare än du tror, dessutom tycker folk med stor stack i allmänhet att det är kul att gambla. Reads på spelare i turneringar är för övrigt väldigt otillförlitliga då man har så få händer på folk.

 

Om preflopraisaren är bra kommer han stänga ner en hel del mot två spelare postflop, då speciellt knappens syn ser väldigt stark ut (även om den kanske inte är det).

 

Skulle tippa att du får syn av storstacken med minst 88+ och AQ+, kanske bredare än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om en del av Heros pushrange är bluffar bör vi rimligen kunna få syn av händer vi slår här.

 

Har jag sagt att Hero pushar bluff, jag sa att han gör det till en bluff då QQ tappar rejält i värde mot FIs synHD.

 

Har dessutom inte sagt att FI skulle se det som att vi bluffar. FI bör om vi pushar ha en väldigt tajt synrange. Om vi däremot synar och checkar tror han att vi är tomma och att han kan plocka potten, när vi då checkraisar måste han ta synen om han tror att det finns minsta möjliga chans att vi bluffar samt att han är commited i de flesta av sina händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...