Gå till innehåll

FLT 5-10 - KJs


elninjopink

Recommended Posts

pacopil är från vad jag har sett av honom en ganska tight och stabil grinder.

VictoryT har jag aldrig spelat mot förut och har ingen read.

Hela denna handen känns bara fel, som att jag inte gjorde något rätt ungefär.

 

- HERO sitting in seat 1 with $433.00

- VictoryT sitting in seat 2 with $176.72

- darkvengeanc sitting in seat 3 with $16.00

- shop sitting in seat 4 with $90.50

- Baikarna sitting in seat 5 with $264.25

- pacopil sitting in seat 6 with $489.00 [Dealer]

 

HERO posted the small blind - $2.50

VictoryT posted the big blind - $5.00

 

** Dealing card to HERO: :Kd::Jd:

 

darkvengeanc called - $5.00

shop called - $5.00

Baikarna folded

pacopil raised - $10.00

HERO called - $10.00

VictoryT called - $10.00

darkvengeanc raised - $15.00

shop called - $15.00

pacopil called - $15.00

HERO called - $15.00

VictoryT called - $15.00

 

** Dealing the flop: :2c: , :Tc: , :Ad:

 

HERO checked

VictoryT checked

darkvengeanc checked

shop checked

pacopil bet - $5.00

HERO called - $5.00

VictoryT called - $5.00

darkvengeanc went all-in - $1.00

shop called - $5.00

 

** Dealing the turn: :Td:

 

HERO checked

VictoryT checked

shop checked

pacopil bet - $10.00

HERO called - $10.00

VictoryT raised - $20.00

shop folded

pacopil raised - $30.00

HERO ???

 

Enkel fold?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cappa pre efter att det blivit 3-betat. I en femvägspott så bör du ha lite overlay med stora suiteds, och om inte annat så blir det ju gambool av det.

 

Hade floppen varit i position hade du höjt, som läget är så är det väl ok. Turn synar du bara och synar förstås även 4-beten. River drar du ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saint_Bjorn: Jag håller inte med om att man kan räkna med 11 levande outs. Jag lär vara död till en out relativt ofta, och jag är rätt säker på att minst en av de har en tia.

:2d: har jag redan räknat bort.

Visst, det sämsta vore om nån satt med QT. Men oftare sitter de med JT (rena superhanden ju) och då försvinner ingen out från dig. T9s är väl också tänkbart och då försvinner en out. Hur som, det är fixed limit och potten är stor. Räkna med 11 outs och hoppas på det bästa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:2d: har jag redan räknat bort.

Visst, det sämsta vore om nån satt med QT. Men oftare sitter de med JT (rena superhanden ju) och då försvinner ingen out från dig. T9s är väl också tänkbart och då försvinner en out. Hur som, det är fixed limit och potten är stor. Räkna med 11 outs och hoppas på det bästa.

 

Ungefär hur ofta skulle du uppskatta att jag redan är slagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär hur ofta skulle du uppskatta att jag redan är slagen?

Vet inte. 20% kanske? Hur ofta tror du att Tx eller AK vinner potten här?

Du drar ju inte helt dött heller, du har en superout. Tycker det ändå är ganska ointressant. Det är inte direkt djupstackad no limit. Fixed limit, potten har blivit stor, du har (så vitt du vet) 11 outs. Du måste ta synen och hoppas på det bästa. Du får garanterat ut mer värde om du träffar på river också, ingen viker Tx eller Ax i en så stor pott.

Viker du här för att sen se att du vunnit med ruter eller Q så har du gjort ett stort misstag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte. 20% kanske? Hur ofta tror du att Tx eller AK vinner potten här?

Du drar ju inte helt dött heller, du har en superout. Tycker det ändå är ganska ointressant. Det är inte direkt djupstackad no limit. Fixed limit, potten har blivit stor, du har (så vitt du vet) 11 outs. Du måste ta synen och hoppas på det bästa. Du får garanterat ut mer värde om du träffar på river också, ingen viker Tx eller Ax i en så stor pott.

Viker du här för att sen se att du vunnit med ruter eller Q så har du gjort ett stort misstag.

 

 

Jag hade oxå kört på. Om man nu skall folda handen så skulle väl det skett på flop i sådant fall ? Alldeles för bra implicitet för att kasta.

Tänk vad många AA KK händer som du måste spela och vinna för att jämföra en scoop i denna. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är rädd för AT, TT eller kanske 22 och skulle ha foldat med den read du hade på pacopil. Men kan oxå tycka att det ser lite vekt ut så här i reflektion. Kan bara inte se vad pacopil vågar trebeta turn med... annat än kåk.

 

Tror inte att en stabil spelare reraisar med t.ex. färgdrag om han inte har kungen. Du har ena kungen. Kanske att han har klöverkung men då hade han ingen träff på floppen om han inte har AK men då hade han väl fyrbetat pre. Eller i och för sig kanske han blev skrämd av den där limp/höjningen. Men som sagt... det är konstigt och inte vidare lönsamt att trebetta färgdraget där när VictoryT uppenbart har T. Så vad vågar han höja en spelare med som troligtvis har trissen? Svar: en högre triss eller kåk. Problemet är att han troligtvis inte skulle reraisa KT heller... då det finns en god risk att VictoryT även har kåk. Det är klart visste han att han kan tvinga ut ev. färgdrag (dvs dig) med att reraisa med sin triss så. Chansen är ändå god att pacopil har kåk (minst 60% av gångerna). Även om han inte har det så är chansen god att VictoryT sitter på kåken. (minst 40% av gångerna). Även om ingen har kåk så måste du träffa en ruter som inte ger den andra en kåk... Jag skulle uppskatta att du är slagen av en kåk (med en framtida färg) ca 75-95% alla gångerna sammantaget. Ovan på det så kan potten fortfarande bli fyrbettad på turn.

 

Är det cap vid fyra bets? Om inte så lutar det definitivt åt fold. (om dom kan höja om vartannat så att säga)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En tight grinder raisar efter en utg-lim. Man kan inte veta att det blir såhär många callers. Ponera BB synar och UTG. 4 handed med den handen där är väll ganska kallt? Tänk på att detta in är 100/200 eller vad du nu än spelar det aggressiviteten är helt annorlunda än 5/10 som ofta är ganska passivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tight grinder raisar efter en utg-lim. Tänk på att detta in är 100/200 eller vad du nu än spelar det aggressiviteten är helt annorlunda än 5/10 som ofta är ganska passivt.

 

 

Nu vart det förvisso ett tag sedan jag lirade FL men lirade mig igenom $5/$10 nivån relativt snabbt. Vet inte om spelet på nivån har förändrats men på "min" tid vart det då inte passivt, utan sjukt löst och fiskigt!

 

Sen att en tight grinder raisar efter en limp från UTG ska man nog heller inte dra allt för stora växlar av.

 

Bara en lite input.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tight grinder raisar efter en utg-lim. Man kan inte veta att det blir såhär många callers. Ponera BB synar och UTG. 4 handed med den handen där är väll ganska kallt? Tänk på att detta in är 100/200 eller vad du nu än spelar det aggressiviteten är helt annorlunda än 5/10 som ofta är ganska passivt.
Jag vet det, och det är fortfarande dåliga råd.

 

Och jo, man kan veta att det minst blir en 4-vägspott.

 

Frågan är ju snarast om man själv inte ska 3-beta, det är ju ändå troligt att det blir en 4-vägspott.

 

100% cap när det kommer tillbaka till en med 4 motståndare som garanterat synar.

 

Du har mer en poäng på turn, men det är fortfarande fel, iom att man kan vara uppe mot två kåkar eller fyrtal. Uppsidan med det är ju att man tjänar rätt bra när man rutinerat plockar in färgstegen. Men när potten blir 15 bet pre, och borde varit 20 bet, så är det inte direkt läge att vika nötfärgdraget innan river med mindre än tvåpar på brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...