Gå till innehåll

The Well: Sulla


sulla

Recommended Posts

En främling visas runt i den by han nyligen flyttat till. Man visar honom en brunn och guiden säger "Alla dagar i veckan, utom måndagar, kan du ropa ner vilken fråga som helst i brunnen och få ett svar".

 

Mannen ser imponerad ut, och ropar ner i brunnen: "Varför inte på måndagar?" och rösten från brunnen svarar "För måndagar är din dag i brunnen".

**********************************************************

 

Så var det då dags för mig att ge svar på eventuella frågor, är makalöst rastlös på jobbet så fråga på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför "sulla"?

vad har du för spelstil? lag-tomte som alla andra? ;)

hur gammal?

hur länge har du spelat poker?

varför spelar du poker?

 

 

vad har du för spelstil? lag-tomte som alla andra? ;)

Loose passive fisk i cg

TAG enligt standardmodell i sng

LAG/TAG i MTT

 

hur gammal? 27

 

hur länge har du spelat poker? Sen ett par år innan boomen, tror 6-7 år

 

varför spelar du poker?

Klassiska historian, varit sportsbettare och fastnade för spelet efter att ladbrokes och expekt introducerade spelet på sina sajter.

Men för att svara på frågan.

 

DÅ: För kicken

NU: För att jag tycker det är förbannat kul och jag har sett att jag kan tjäna en bra hacka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1:

Vad tror du är den största anledningen till att en random pf-snubbe skapar en egen "the well:":

 

a. Behov av uppmärksamhet?

b. Fått för lite kärlek hemifrån?

c. Har något intressant att svara på frågor som ställs?

 

2:

hur lång tid tar det innan jag skaffat en egen och vad är då anledningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1:

Vad tror du är den största anledningen till att en random pf-snubbe skapar en egen "the well:":

 

a. Behov av uppmärksamhet?

b. Fått för lite kärlek hemifrån?

c. Har något intressant att svara på frågor som ställs?

 

2:

hur lång tid tar det innan jag skaffat en egen och vad är då anledningen?

 

1: Alla tre, i fallande ordning c,a,b

 

2: Imorgon, du känner igen dig i mig och tänker vågar han så vågar jag. Ungefär som när du var liten och aldrig fick leka med dockor fastän du så gärna ville. Tills den dagen kom då killen alla såg upp till satte sig o lekte. Du har aldrig varit så glad som då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur kan du känna mig bättre än jag känner mig själv?

 

Jag är duktig på att läsa folk, och när du med all önskvärd tydlighet visade hur glad du blev att nån random lirare "vågade" starta upp en tråd själv, mitt bland alla profiler var det en enkel sak att dra liknelsen.

 

Men jag säger grattis och lovar att fråga dig något imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • vad lyssnar du på för musik?
  • vad gillar du mest: smörgåstårta, gräddtårta eller serien tårtan?
  • hur mycket tid lägger du på PF varje dag?

 

vad lyssnar du på för musik? p3-skvalet, klarar dock inte av reklamradions utbud

 

vad gillar du mest: smörgåstårta, gräddtårta eller serien tårtan?smörgåstårta klarar jag inte av(majonäs är vidrigt), gräddtårta smakar heller inget vidare då jag inte är mycket för vispad grädde, tårtan fattade jag liksom aldrig riktigt, hörde folk som hyllade den men tyckte själv att den var ungefär lika rolig som en helan o halvan film

 

hur mycket tid lägger du på PF varje dag? nånstans mellan 1-6 timmar, mestadels bara slösurfar, men ibland försöker jag komma med något som i min värld kan låta meningsfullt eller rentav insiktsfullt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 kvar i en MTT på Pokerstars, vi kan säga sunday million. Alla har average stack, hur bra pot odds behöver du för att syna en all in? (du vet att du vinner 50% av gångerna.)

 

Hur mycket har du dragit in på poker?

 

Hur djupa är stackarna? Hur många BB är avarage?

På den nivån i Million brukar avarage vara relativt short och det handlar alltså här om att ta en allinsyn? PP vs överkort är gott nog för mig, alltså snäppet över 50%, men det är alltså väldigt beroende på hur djupa stackar. Vinst-struktur mm ser ut.

 

Men i läget du beskriver är det ju alltid lönsammare att själv ställa.

 

 

Edit: Nån miljon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...