Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 261
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Hähä hade faktist tur i en till hand idag, helt sjukt, två st två-outare idag :-D

Full Tilt Poker Game #3332171645: $1 Rebuy (24940252), Table 8 - 15/30 - No Limit Hold'em - 16:48:09 ET - 2007/08/22

Seat 1: Nightjump (3,095)

Seat 2: Tron420 (1,145)

Seat 3: WALNUT213 (2,210)

Seat 4: m5barbee (2,525)

Seat 5: sjaak777 (5,030)

Seat 6: ST1NKF1ST (3,830)

Seat 7: RICKSTER71 (6,360)

Seat 8: Studsturre (1,985)

Seat 9: toller101 (880)

Tron420 posts the small blind of 15

WALNUT213 posts the big blind of 30

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Studsturre Jack of SpadesJack of Clubs

m5barbee calls 30

sjaak777 folds

ST1NKF1ST calls 30

RICKSTER71 calls 30

Studsturre raises to 1,985, and is all in

toller101 calls 880, and is all in

Nightjump folds

Tron420 folds

WALNUT213 folds

m5barbee calls 1,955

ST1NKF1ST folds

RICKSTER71 folds

Studsturre shows Jack of SpadesJack of Clubs

toller101 shows Ace of DiamondsAce of Spades

m5barbee shows Queen of ClubsKing of Hearts

toller101: aa gonna loose

*** FLOP *** 2 of ClubsKing of Diamonds5 of Spades

*** TURN *** 2 of ClubsKing of Diamonds5 of Spades8 of Diamonds

*** RIVER *** 2 of ClubsKing of Diamonds5 of Spades8 of DiamondsJack of Hearts

Studsturre shows three of a kind, Jacks

m5barbee shows a pair of Kings

Studsturre wins the side pot (2,210) with three of a kind, Jacks

toller101 shows a pair of Aces

Studsturre wins the main pot (2,745) with three of a kind, Jacks

toller101: told u

toller101 adds 1,000

Postad
trevligt hoppas du trivs i min dagbok:-D rullen är på $50 just nu:oops:

Jodå, det är alltid kul att följa spelare från början. Kommer skapa min egna nästa vecka då jag fått igång min laptop igen och fått ny mus till den samt hörlurar samt att förhoppningvis har jag mitt sv spelkort. så ska jag lira på sv spel.

Vad lirar du för blinds/buy in's på ftp? sitngoes brukar vara ett rätt enkelt spel på ftp.

dvs 5+0.5 eller 10+1 sitngoes med rätt bra utdelning till 1an.

tips.. dvs

att spela billiga MTT's tror jag inte är vinnande i längden för dig. bygg via sitngoes. samt hur länge har du spelat poker osv? =)

Postad
Jodå, det är alltid kul att följa spelare från början. Kommer skapa min egna nästa vecka då jag fått igång min laptop igen och fått ny mus till den samt hörlurar samt att förhoppningvis har jag mitt sv spelkort. så ska jag lira på sv spel.

Vad lirar du för blinds/buy in's på ftp? sitngoes brukar vara ett rätt enkelt spel på ftp.

dvs 5+0.5 eller 10+1 sitngoes med rätt bra utdelning till 1an.

tips.. dvs

att spela billiga MTT's tror jag inte är vinnande i längden för dig. bygg via sitngoes. samt hur länge har du spelat poker osv? =)

Okej skoj, den ska följas :-) Lirar $2 MTT oftast, och endel HU. Om du kollar på Sharkscope så ser du att sng inte passar mig:lol: på SvS gick det bra men på Full Tilt kan jag bara inte vinna sng´s.

Jag har spelat poker i ca 2 år men först i januari i år satte jag in pengar för första gången.

Postad
Okej skoj, den ska följas :-) Lirar $2 MTT oftast, och endel HU. Om du kollar på Sharkscope så ser du att sng inte passar mig:lol: på SvS gick det bra men på Full Tilt kan jag bara inte vinna sng´s.

Jag har spelat poker i ca 2 år men först i januari i år satte jag in pengar för första gången.

Okej, dock så tror jag inte $2 MTT är så smart val för bygga rulle, vad tjänar man i dem? dvs första platsen ere. 40xbuyin? lr nåt liknande. nu vet jag inte dina stats inom sitngo men det fungerar alltid bäst när man har runt $10-$100 att röra sig emellan. alternativt 0.10-0.25 cashgame. 2 inköp. sen kan man ju dra igång strika BR-regler när man har fått mer i rulle.

okej men 2år är ju rätt bra med erfarenhet då =)

En dagbok är bra då man får mer feedback och tips samt mer seriösare spel. =) så upp med upp lite hh's =)

Postad
Okej, dock så tror jag inte $2 MTT är så smart val för bygga rulle, vad tjänar man i dem? dvs första platsen ere. 40xbuyin? lr nåt liknande. nu vet jag inte dina stats inom sitngo men det fungerar alltid bäst när man har runt $10-$100 att röra sig emellan. alternativt 0.10-0.25 cashgame. 2 inköp. sen kan man ju dra igång strika BR-regler när man har fått mer i rulle.

okej men 2år är ju rätt bra med erfarenhet då =)

En dagbok är bra då man får mer feedback och tips samt mer seriösare spel. =) så upp med upp lite hh's =)

jaja kanske testar lite sng´s då :lol: HH´s kommer när jag har någon intressant hand att fråga om.

Postad

Spelade nyss en $1 rebuy turnering med 377 spelare,blev 32a och jag fick ca 8 dollar för det men jag gjorde 4 rebuy så jag gick knappt plus på den. Spelar en $1 sng med 90 spelare nu, bara 5st kvar men jag ligger lite dåligt till...

Postad
ja du. går man upp 5 i vanliga fall och ska jobba imorron så är det lika bra att hålla kroppen van vid att gå upp tidigt. fick ju 3 timmars extra sömn, klagar inte ett dugg.

jaha okej :lol: själv somnade jag 5 inatt och skulle upp kl 8, illa:roll:

Postad

Jaha, då slutar man på minus idag igen. Åker ut på helt vidriga sätt, folk spelar så otroligt konstigt, jag spelar perfekt, de vinner.. jaja, brorsan betalade av lite av skulden (1000kr) idag iallafall, $15 kom in på mitt konto :-) .

BR: $61

Postad
Jaha, då slutar man på minus idag igen. Åker ut på helt vidriga sätt, folk spelar så otroligt konstigt, jag spelar perfekt, de vinner.. jaja, brorsan betalade av lite av skulden (1000kr) idag iallafall, $15 kom in på mitt konto :-) .

BR: $61

På lägre stakes kan man verkligen överskatta spelaranas kapacitet. eller underskatta sin egen. sen har vi ju impliciva odds som ställer till en del trubbel för en.

väntar fortfarande på mitt svenska spelkort. men sen drar jag igång =) när larren är fixat också. Jobbar till 23:15 idag. hua

Postad

väntar fortfarande på mitt svenska spelkort. men sen drar jag igång =) när larren är fixat också. Jobbar till 23:15 idag. hua

Man behöver väl inte ha fått spelkortet innan man kan sätta in pengar och lira poker?

Det behövde inte jag iaf. Bara ett tips om du är sugen på att börja tidigare :)

Postad
På lägre stakes kan man verkligen överskatta spelaranas kapacitet. eller underskatta sin egen. sen har vi ju impliciva odds som ställer till en del trubbel för en.

Joo det är det misstaket jag gör väldigt ofta, jag överskattar spelarna.:rolleyes:

Borde inte det där jäkla spelkortet komma snart?:shock: Jag fick mitt ganska snabbt

Postad
Man behöver väl inte ha fått spelkortet innan man kan sätta in pengar och lira poker?

Det behövde inte jag iaf. Bara ett tips om du är sugen på att börja tidigare :)

jo jag fick spelkortet idag. varför jag inte börja lira var för jag inte kom ihåg mitt spelkortsnr dvs eller spelkorts kod. behövde spelkortsnr för att beställa en ny kod :P

aja bad om det i sms form men som sagt kom det inte innan jobbet började. ska vänta på min nya mus nu och sen fixa en xp pro retail skiva och sen blire 3lax in. sen blire lir på sv..

var spelar du chillarn?

Postad

Spelade en han på full tilt

förlåt för att posta min egen hand men...

Full Tilt Poker Game #3357414866: Table Grand Canyon - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 3:03:55 ET - 2007/08/25

Seat 5: jeouw ($97.05)

Seat 8: sweden_hv71 ($5.30)

jeouw posts the small blind of $0.10

sweden_hv71 posts the big blind of $0.25

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sweden_hv71 5 of Hearts8 of Clubs

jeouw calls $0.15

sweden_hv71 checks

*** FLOP *** 10 of Diamonds8 of Spades5 of Clubs

sweden_hv71 checks

jeouw bets $0.25

sweden_hv71 raises to $1.25

jeouw calls $1

*** TURN *** 10 of Diamonds8 of Spades5 of ClubsQueen of Clubs

sweden_hv71 bets $3.80, and is all in

jeouw calls $3.80

sweden_hv71 shows 5 of Hearts8 of Clubs

jeouw shows 9 of ClubsAce of Hearts

*** RIVER *** 10 of Diamonds8 of Spades5 of ClubsQueen of ClubsJack of Diamonds

sweden_hv71 shows two pair, Eights and Fives

jeouw shows a straight, Queen high

jeouw wins the pot ($10.10) with a straight, Queen high

sweden_hv71 is sitting out

sweden_hv71: omg

*** SUMMARY ***

Total pot $10.60 | Rake $0.50

Board: 10 of Diamonds8 of Spades5 of ClubsQueen of ClubsJack of Diamonds

Seat 5: jeouw (small blind) showed 9 of ClubsAce of Hearts and won ($10.10) with a straight, Queen high

Seat 8: sweden_hv71 (big blind) showed 5 of Hearts8 of Clubs and lost with two pair, Eights and Fives

:-(

Postad

hehe är kommer en till..

Är tiltad.. nu...

Full Tilt Poker Game #3357594368: Table Tulip - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 3:34:18 ET - 2007/08/25

Seat 6: Pattyboyeagle ($8.30)

Seat 8: sweden_hv71 ($6.75)

Pattyboyeagle posts the small blind of $0.10

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sweden_hv71 Jack of Hearts5 of Diamonds

Pattyboyeagle has 15 seconds left to act

Pattyboyeagle calls $0.15

sweden_hv71 checks

*** FLOP *** 2 of DiamondsJack of Spades5 of Clubs

sweden_hv71 bets $0.50

Pattyboyeagle raises to $1

sweden_hv71 raises to $3.50

Pattyboyeagle raises to $8.05, and is all in

sweden_hv71 calls $3, and is all in

Pattyboyeagle shows Queen of SpadesAce of Spades

sweden_hv71 shows Jack of Hearts5 of Diamonds

Uncalled bet of $1.55 returned to Pattyboyeagle

*** TURN *** 2 of DiamondsJack of Spades5 of ClubsQueen of Clubs

*** RIVER *** 2 of DiamondsJack of Spades5 of ClubsQueen of Clubs2 of Clubs

Pattyboyeagle shows two pair, Queens and Twos

sweden_hv71 shows two pair, Jacks and Fives

Pattyboyeagle wins the pot ($13) with two pair, Queens and Twos

*** SUMMARY ***

Total pot $13.50 | Rake $0.50

Board: 2 of DiamondsJack of Spades5 of ClubsQueen of Clubs2 of Clubs

Seat 6: Pattyboyeagle (small blind) showed Queen of SpadesAce of Spades and won ($13) with two pair, Queens and Twos

Seat 8: sweden_hv71 (big blind) showed Jack of Hearts5 of Diamonds and lost with two pair, Jacks and Fives

Postad
hehe är kommer en till..

Är tiltad.. nu...

Full Tilt Poker Game #3357594368: Table Tulip - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 3:34:18 ET - 2007/08/25

Seat 6: Pattyboyeagle ($8.30)

Seat 8: sweden_hv71 ($6.75)

Pattyboyeagle posts the small blind of $0.10

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to sweden_hv71 Jack of Hearts5 of Diamonds

Pattyboyeagle has 15 seconds left to act

Pattyboyeagle calls $0.15

sweden_hv71 checks

*** FLOP *** 2 of DiamondsJack of Spades5 of Clubs

sweden_hv71 bets $0.50

Pattyboyeagle raises to $1

sweden_hv71 raises to $3.50

Pattyboyeagle raises to $8.05, and is all in

sweden_hv71 calls $3, and is all in

Pattyboyeagle shows Queen of SpadesAce of Spades

sweden_hv71 shows Jack of Hearts5 of Diamonds

Uncalled bet of $1.55 returned to Pattyboyeagle

*** TURN *** 2 of DiamondsJack of Spades5 of ClubsQueen of Clubs

*** RIVER *** 2 of DiamondsJack of Spades5 of ClubsQueen of Clubs2 of Clubs

Pattyboyeagle shows two pair, Queens and Twos

sweden_hv71 shows two pair, Jacks and Fives

Pattyboyeagle wins the pot ($13) with two pair, Queens and Twos

*** SUMMARY ***

Total pot $13.50 | Rake $0.50

Board: 2 of DiamondsJack of Spades5 of ClubsQueen of Clubs2 of Clubs

Seat 6: Pattyboyeagle (small blind) showed Queen of SpadesAce of Spades and won ($13) with two pair, Queens and Twos

Seat 8: sweden_hv71 (big blind) showed Jack of Hearts5 of Diamonds and lost with two pair, Jacks and Fives

Jag vet hur det är, jävla tomtar asså:-(

Har spelat 3st 6-handed sng idag bara. Blev etta i två st och trea i den tredje. Blir nog ett par sng till innan jag lägger mig..

• Skapa nytt...