Agent Cooper Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Varför spela en turnering som du inte vill vinna? Citera
Batch Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Vad får dig att tro att skatteverket inte skulle komma på dig om du "bara" kom på en fjärdeplats om de nu tvärsäkert skulle komma på dig vid en vinst? Vore det inte smartare att vinna, betala skatt på vinsterna och sedan ändå få ut mer än om du hade kommit på fjärde plats och sedan försökt att smita från skatten? Citera
jinxad Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Om du håller dig under 150k sek/uttag en gång eller varannan gång i månaden borde det väl ändå inte vara några större problem? Citera
jeneqvist Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Delar av ditt resonemang förstår jag men frågan är väl om skatteverket har koll på varje sunday million på stars å party? Om vi ändrar till main event WSOP lär det ju iof va hyffsat knepigt att "flyga under radarna" som vinnare men även om man bustar som fyra lär det bli beskattning! Citera
tetris Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Stars likt någon annan site har väl ingen plikt att lämna ut uppgifter på personerna som döljer sig bakom nicken? Citera
Partyjack Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Vad får dig att tro att skatteverket inte skulle komma på dig om du "bara" kom på en fjärdeplats om de nu tvärsäkert skulle komma på dig vid en vinst? Vore det inte smartare att vinna, betala skatt på vinsterna och sedan ändå få ut mer än om du hade kommit på fjärde plats och sedan försökt att smita från skatten? Helt rätt resonemang tycker jag, vinner man så vinner man och då kan man lika gärna pröjsa skatt istället för att med flit busta som fyra och sedan hålla tummarna för att skatteverket inte skall upptäcka det istället.. Däremot tror jag att OP helt vill undvika att betala skatt, då han i sin hypotetiska fråga skrev att "vi" har vunnit lite förrut och vill inte att det ska uppdagas. Kanske har uppfattat saken helt fel men.. Blodsugare. Citera
vetgirig Postad 12 Augusti , 2007 Rapport Postad 12 Augusti , 2007 Själv bojkottar jag Pokerstars då de inte är skattefria. Finns många andra siter som är skattefria. Citera
Jugge Postad 12 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2007 suck:roll: visste att någon skulle börja babbla om att man vill smita från skatten. Jag hade inte haft några problem att behöva skatta för enbart sunday million vinsten, men vill SKV även ha skatt på bruttovinster från övriga turneringar och kanske tom sngs, så skulle summorna bli enorma. Säg att en person har winnings från MTTs på kanske $100k. Han kan ju tom ha backat, trots att han har hög bruttovinst. Ändå vill ju SKV ha 30%. Nu är inte fallet så för mig, men jag har långt ifrån lika mycke netto winnings som brutto. Btw.. det finns ju inte någon sajt som har tillräckligt stort utbud av MTTs lr sngs, som är skattefri. Jag vet ingen iaf. Citera
Captain Morgan Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 suck:roll: visste att någon skulle börja babbla om att man vill smita från skatten. Jag hade inte haft några problem att behöva skatta för enbart sunday million vinsten, men vill SKV även ha skatt på bruttovinster från övriga turneringar och kanske tom sngs, så skulle summorna bli enorma. Säg att en person har winnings från MTTs på kanske $100k. Han kan ju tom ha backat, trots att han har hög bruttovinst. Ändå vill ju SKV ha 30%. Nu är inte fallet så för mig, men jag har långt ifrån lika mycke netto winnings som brutto. Btw.. det finns ju inte någon sajt som har tillräckligt stort utbud av MTTs lr sngs, som är skattefri. Jag vet ingen iaf. Förstår helt och hållet din situation och kan bara hålla med. Eftersom ingen som hamnat på finalbordet i nån stor skattepliktig MTT och som myglat m skatten lär vilja avslöja sig här så kan man ju istället undra om det är någon som blivit påkommen och fått betala straffskatt? Om jag förstått det rätt så är det 30% som gäller och 40% av det i tillägg. Alltså antingen 30K på 100K eller 42K på 100K. Är det värt det? Citera
gdaily Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Bästa man kan göra i ett sådant fall är väl att desperat gå med på vilken deal som helst på finalbordet, ex en sexvägssplitt som sker då och då, och sedan skita fullständigt i den "lilla" somma som det spelas extra om för ettan, och snabbt dunka ut sig på sista prisplats Citera
Captain Morgan Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Förstår inte riktigt skillnaden på att komma 1:a eller 4:a, ur skattesynpunkt. Citera
gdaily Postad 19 Augusti , 2008 Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Förstår inte riktigt skillnaden på att komma 1:a eller 4:a, ur skattesynpunkt. För att det är ettan som det skrivs om. Citera
ackeman Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Postad 27 Augusti , 2008 Förstår inte. Skatteverket har ingen aning vem som står bakom nicket, det enda som anges är staden. Bor du i Gnarp i Hälsningland ser jag en EVENTUELL situation om det syns, men inte "Stockholm" Kommer du 1:a eller 5:a har du $xk som är föremål för beskattning, situationen blir enligt ovan inte annorlunda vad beloppet uppgår till. Citera
Recommended Posts