Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kom igeeeeeeeeen nu PF, vi behöver nån som är sugen på en sista minuten tripp till Barcelona! Vi åker på tisdag och kommer tillbaka nästa onsdag, den 1a juli. Vi har bokat fint hotell (du betalar 75€ per natt], allt du behöver göra är att boka flyg så ses vi där nere!

 

PMa mig nuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igeeeeeeeeen nu PF, vi behöver nån som är sugen på en sista minuten tripp till Barcelona! Vi åker på tisdag och kommer tillbaka nästa onsdag, den 1a juli. Vi har bokat fint hotell (du betalar 75€ per natt], allt du behöver göra är att boka flyg så ses vi där nere!

 

PMa mig nuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!

 

Du tror inte du skrämde livet ur alla med dina butabi-citat? Men kom igen PF! Han är faktiskt inte så farlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig lite halvrostig ang. pokern.

 

En av de första händerna mot fi, fi har köpt in sig för max på minst 3andra bord. Velat mellan alla alt.

 

 

iPoker, $5.00/10.00 No Limit Hold'em Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Finansen99 (SB): $1,037.50

pohbodysnerfect (BB): $200

scratchgolf (UTG): $1,480.75

SteveButabi1337 (UTG+1): $1,015

HateTheLOL (CO): $877.30

cleaningdad (Button): $970

 

Dealt to SteveButabi1337 K:spade: Q:spade:

 

Pre-flop:

(1 folds), SteveButabi1337 raises to $35, (2 folds), Finansen99 calls $30, (1 folds)

 

Flop: ($80) K:diamond: 9:heart: 4:heart: (2 Players)

Finansen99 checks, SteveButabi1337 bets $65, Finansen99 raises to $188, SteveButabi1337 calls $123

 

Turn: ($356) A:diamond: (2 Players)

Finansen99 bets $311, SteveButabi1337 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen hade jag gillat att ha ett hjärter i handen speciellt Ah när jag synar då hans range för CR blir ännu smalare... vi har pos och kan spela så mkt bättre än honom. Han kommer förmodligen sköta bettingen åt oss på alla gator.

 

Vad innefattar vår 3bet range här? Känns som de är typ ett läge där man inte har nån range för 3bet. Speciellt om inte flushdraget ligger där.. men vad är de han gillar o få in de med.. QhJh och Ahxh... KhQh KhJh.. känns som dem spelar långsammare än 3bet?

 

Sen så funderar jag inte på att balansera mot en unknown? Varför?

 

Svammlar men kollar på japanse gameshow samtidigt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen hade jag gillat att ha ett hjärter i handen speciellt Ah när jag synar då hans range för CR blir ännu smalare... vi har pos och kan spela så mkt bättre än honom. Han kommer förmodligen sköta bettingen åt oss på alla gator.

 

Vad innefattar vår 3bet range här? Känns som de är typ ett läge där man inte har nån range för 3bet. Speciellt om inte flushdraget ligger där.. men vad är de han gillar o få in de med.. QhJh och Ahxh... KhQh KhJh.. känns som dem spelar långsammare än 3bet?

 

Sen så funderar jag inte på att balansera mot en unknown? Varför?

 

Svammlar men kollar på japanse gameshow samtidigt....

 

Tycker definitivt man skall ha en 3b range på en så dragig bräda. Set starka drag och vissa enparshänder typ den basse har i handen. Synrangen kan innehålla lite svagare och lite starkare enparshänder, ett par drag man inte vill stacks flopp med och når enstaka set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är en intressant fråga steve.

Känns bara som att skippa 3bet flopp och pusha brett turn skulle göra att vi tappade värde mot fi:s draghänder ofta, samt att vi skulle börja stacka av fi:s starka händer på löpande band.

 

edit: nu vet jag inte hur brett du menar men när du säger brett tror jag du menar det i ordets bemärkelse...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste man ha en 3b range på flop?

 

Varför inte syna med alla händer man vill fortsätta med, och sedan istället ha en bred turnpushrange över hans turnbarrel som istortsett alltid kommer.

 

Lite osäker i denna frågan och vill därför skapa en disskussion.

 

 

 

*Pushade i handen.

 

+1

 

Du spelar så mkt bättre än honom i pos mot hans cr range där....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker definitivt man skall ha en 3b range på en så dragig bräda. Set starka drag och vissa enparshänder typ den basse har i handen. Synrangen kan innehålla lite svagare och lite starkare enparshänder, ett par drag man inte vill stacks flopp med och når enstaka set.

 

Förmodar att du 3bettar grejerna för värde... när 3bet bluffar du en unknown i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför måste man ha en 3b range på flop?

 

Varför inte syna med alla händer man vill fortsätta med, och sedan istället ha en bred turnpushrange över hans turnbarrel som istortsett alltid kommer.

 

Lite osäker i denna frågan och vill därför skapa en disskussion.

 

 

 

*Pushade i handen.

 

 

Tycker vi ska ha en 3-bet range för att det kommer komma många turnar som hindrar oss från att få max värde ur våra färdiga händer. Kommer ett hjärter kanske det blir jobbigt att få hela FIs stack om han inte har oss slagen, vi kan heller inte känna oss heeelt komfortable med att få in all deg på en h-turn, men vi kommer vara tvungna till det.

 

Med våra enparshänder (utan h) finns det ännu fler turnkort som kommer göra livet jättesurt och mycket svårspelat för oss.

 

Med våra jättedrag som kan tänkas dominera FIs drag kanske han kan undvika att få in stack på blanka turnar, även om detta inte är sant så är det imo bra mkt enklare att bara få in allt på flopp med våra starka drag och "garantera" våran equity så att säga.

 

Givetvis säger jag inte att man ska 3-beta flopp 100% av gångerna med set osv, men för mig är det iaf standardspelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cliff 8-)

 

-Bordet består inledningsvis av mig, KungKroon och resten sydeuropéer.

-Standard raise pre de första 3-4 nivåerna är typ 6bb först in.

-Standard c-bet/lead är 2,5x pot

-Standard VPIP är 60%, från alla positioner

-Jag blir 3betad från 200 till 5,2k på 25/50. Viker AKs och blir visad AA

-Alla 3-5 fransmän vid bordet tjattrar franska konstant

-En otrooooooooligt kass spelare (som har en rutin som bokstavligt talat tar bortåt en minut varje gång han ska ta ett beslut, vilket som helst) som har synat utg-uppslag med J5s, limpat J7o utg och synat 7bb uppslag osv viker helt plötsligt JJ face up vs SBs raise efter att det foldats till honom. Spelarna påpekar att det är collusion, varav den ena fransmannen säger "If it was collusion, he would not show the hand". Vi frågar JJ-killen varför han vek, han svarar "Eeeezzz my friend". Jan Lundberg som kommit till bordet istället för KungKroon skrattar och säger "Han gjorde en Åke Svanstedt"

-Fransmännen fortsätter tjattra franska under händerna. JJ-killen har massa skräp på bordet vid sin plats och blåser bort det emot en amerikan som sitter bredvid. Han blir förbannad och blåser tillbaka. Fransmännen och amerikanen börjar skrika på varandra om ditten o datten, att det pratas franska mitt under händer osv osv osv. Floor tillkallas och allt lugnar ner sig. Den superkassa fransmannen som vek JJ slutar dagen på över 60k och är chipleader. Helt bisarrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Bordet består inledningsvis av mig, KungKroon och resten sydeuropéer.

-Standard raise pre de första 3-4 nivåerna är typ 6bb först in.

-Standard c-bet/lead är 2,5x pot

-Standard VPIP är 60%, från alla positioner

-Jag blir 3betad från 200 till 5,2k på 25/50. Viker AKs och blir visad AA

-Alla 3-5 fransmän vid bordet tjattrar franska konstant

-En otrooooooooligt kass spelare (som har en rutin som bokstavligt talat tar bortåt en minut varje gång han ska ta ett beslut, vilket som helst) som har synat utg-uppslag med J5s, limpat J7o utg och synat 7bb uppslag osv viker helt plötsligt JJ face up vs SBs raise efter att det foldats till honom. Spelarna påpekar att det är collusion, varav den ena fransmannen säger "If it was collusion, he would not show the hand". Vi frågar JJ-killen varför han vek, han svarar "Eeeezzz my friend". Jan Lundberg som kommit till bordet istället för KungKroon skrattar och säger "Han gjorde en Åke Svanstedt"

-Fransmännen fortsätter tjattra franska under händerna. JJ-killen har massa skräp på bordet vid sin plats och blåser bort det emot en amerikan som sitter bredvid. Han blir förbannad och blåser tillbaka. Fransmännen och amerikanen börjar skrika på varandra om ditten o datten, att det pratas franska mitt under händer osv osv osv. Floor tillkallas och allt lugnar ner sig. Den superkassa fransmannen som vek JJ slutar dagen på över 60k och är chipleader. Helt bisarrt.

 

:lol::mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...