robin_911 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Fortsätt gärna kommentera : ) Rushade btw bra på 3-6 igår, mkt mkt skönt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Måste väl vara bet/stacka av eller? Gillar nog betfolda..Tror inte han kan bluffa den speciellt ofta och han borde bara kunna flatta med nutz och överpar med fd. Hahaha det här är verkligen pf handanalyser när de är som bäst. Tolka hur som. Gillar Check/Minraisen för info. Men vet att det inte är accepterat på pokerforum, så säger check/fold. Läget hade dock varit annorlunda med Ac. Bra postad hand btw Clem, kan skapa lite diskussion jämfört med MrPs grinhänder. Luap=GreatKarma? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Ursprungligen postat av gdaily Eller så håller ni tjafsandet om Svenskaspelare just på Svenskaspelare. Alternativet är att vi plockar fram banverktygen. Postat av SteveButabi Det gör ni ganska lättvindigt. Anledning: ------- Onödig off-topic i seriös tråd Jepp och det gör vi när folk medvetet går förbi tillsägningar om att vara ontopic. Ängeln17 Moderator = Var snäll mot Ola. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Alltså det jag menar är att jag inte kan se nåt annat vettigt sätt att spela handen på utan read och då blir det svårt att komma med en djup analys. Berätta gärna hur du hade gjort. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Jag valde iaf att check/folda. Turnen är ju så sjukt äcklig. Väljer vi att bet/syna alternativt CRAI, kmr vi ju alltför ofta få in det med 0 % EQ som mot floppad stege/set och turnade färger. Sen turnar 68s/78s 2par också. Känns som vi hoppas att FI ska bet/syna eller shova över våran bet med KJ/QJ/JT med ett klöver typ. Och det känns lite väl tunnt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Justcall Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Jag tycker inte turn är ett sjukt äckligt kort. Känns som att han oftast raisar flushdrag på flop (samt färdig stege, som är en jätteliten del av hans range oavsett), så jag hade varit försiktig med att sätta honom på flush. Han kommer inte lägga några JT QJ KJ med klöver och förmodligen inte utan klöver heller. Är nog i hans ögon inte otänkbart att du barrelar turn med typ ak med en klöver. Dessutom kan ha ha typ 89c, 79c, J9 som han mkt väl kan fortsätta med. Alltså nu var det ett tag sen jag lirade på ongame, men gamesen var iaf då rätt rejält aggresiva. Och tptk i 3bettad pot som aggresor är rejält starkt och även om man inte ska stirra sig blind på det så tycker jag i det här fallet att bet bet bet känns rätt std, men det kan vara så att jag är för rädd för att levla mig själv och ta okonventionella linjer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Turn är som du säger ett mkt dåligt kort, tycker dock ändå att vår hand är för bra för att göra något annat en bet-syna som Justcall säger. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 Jag var inne på bet/syn linjen jag också instinktivt, tror definitivt vi kan få in det emot sämre händer. Ett litet problem dock är ju att de händerna vi får in det emot antingen har hyfsat med equity (hur översätter vi detta till svenska?) emot oss, eller har oss ganska krossade. Stor nog fast vid att jag inte skulle orka folda dock. Det är min överlägset största läcka i poker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Intressant med olika åsikter. Antar att Butanin strax kmr med ett långt o välskrivet inlägg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zmona Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 ehhhh TPTK in med skiten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Dja visst är våran hand stark. TPTK ffs, in med degen osv. Men vilka händer som vi slår bettar han ut vid check till på turn. Händer som 89s, 99, TJs, JQs, checkar oftast tillbaka. Blir alltid lite sjaskigt när folk tar fram pokerstove, men. Tar borta pura floats, iomed att denna bräda inte är vidare bra att floata på. Baserat på att fi aldrig höjer cb. Board: 8c 7h Jc Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 61.047% 59.47% 01.58% 33560 889.00 { AdJh } Hand 1: 38.953% 37.38% 01.58% 21092 889.00 { JhJs, TT-99, 8d8h, 8d8s, 8h8s, 7d7h, 7d7s, 7h7s, KcQc, KdJd, KhJh, KsJs, QdJd, QsJs, JdTd, JhTh, JsTs, Jd9d, Jh9h, Js9s, T9s, Td8d, Th8h, Ts8s, 9d8d, 9h8h, 9s8s, 9c7c, 9d7d, 9s7s, 8d7d, 8s7s, 8d6d, 8h6h, 8s6s, 7d6d, 7s6s, 7d5d, 7s5s, 6d5d, 6h5h, 6s5s, AcJs, AdJc, AdJs, AhJc, AsJc, AsJh, KcJd, KcJh, KcJs, KdJh, KdJs, KhJd, KhJs, KsJd, KsJh } Så alltså leder vi i över fis range på turn. Men vilka händer bettar han ut med? IMO k'nns det som att istortsett alla händer som vi slår, checkar han bakom. Medans alla händer som slår oss bettar han ut. Så väljer vi att checka så måste c/f vara bästa alt. Då inte sagt att c/f är bättre än att bett/syna. Så alltså beror c/f vs bett/synen på vad tror du att han bettar ut turn med vid check till resp. vad tror du han pushar alt. synar med vid turncb. Synar han TJs, JQs, 89s, 99, 79s, TT. Ser mkt sjaskig ut. Men grunden är att, c/r eller c/call är sämre val, medans c/f eller b/c är bättre val. Fördelen med att checka är att ifall fi väljer att checka bakom kan vi få in ännu ett vb, då mot en svagare range. Än vad ett turn vb står uppemot. Då fi ofta bettar ut turn med starkahänder, försvara mot 4klöver. Bygga en större pot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Har en liknande hand som jag postade på 2+2 för ett tag sen, och fick motförmodan en helt ok analys. Där c/f kom fram som bäst alt. PartyPoker, $10.00/20.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: SB: $797 BB: $3,642 CO: $430 Button: $5,760.25 UTG: $1,718 Dealt to BB K:spade: K:diamond: Pre-flop: (1 folds), Button raises to $60, (2 folds), BB raises to $200, Button calls $160 Flop: ($450) 9:club: J:heart: 6:heart: (2 Players) BB bets $400, Button calls $400 Turn: ($1,250) T:heart: (2 Players) BB checks Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 ehhhh TPTK in med skiten. Äntligen nån som ligger på samma tankenivå som jag Har en liknande hand som jag postade på 2+2 för ett tag sen, och fick motförmodan en helt ok analys. Där c/f kom fram som bäst alt. PartyPoker, $10.00/20.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: SB: $797 BB: $3,642 CO: $430 Button: $5,760.25 UTG: $1,718 Dealt to BB K:spade: K:diamond: Pre-flop: (1 folds), Button raises to $60, (2 folds), BB raises to $200, Button calls $160 Flop: ($450) 9:club: J:heart: 6:heart: (2 Players) BB bets $400, Button calls $400 Turn: ($1,250) T:heart: (2 Players) BB checks Lite skillnad i händerna, dels träffar tian FI:s HD något hårdare än sexan (emå) och dels är ni djupare, vilket skulle kunna innebära att fi inte spelar alla flurredrag lika aggro direkt på flop som vid 100bb spel, och således har flera flurrar i sin hd på turn i denna handen än i clempjuttens. Tror även det kan finnas ett pyttelitet argument för att inte vika händer för hågt upp i våran hd, men AJ utan klöver är å andra sidan inte absoluta toppen heller, så jag vetetusan. Folda är min sämsta sida fortfarande, så jag vidhåller B/C Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Okej, mkt intressanta åsikter. Ska klargöra hur jag tänkte. Turn är typ det värsta korten i leken. Det kan vi iaf vara överens om. Alltså inte alls lika mkt vi slår längre. Händer vi slår är QJ/JT/99/89s osv osv. Trodde att FI typ alltid kmr checka bakom turn med dom. Är rätt svårt o sätta FI på en float på den floppen me. Därav min C/F. Jag kmr typ alltid hålla med om "TPTK - in med degen". Men vetifan här alltså. Men verkar ändå som om fler tycker B/C e bättre. Kanske är sjukt close mellan B/C och C/F ?!?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
döfiskdö Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 checkminiraise för info och omvärdera beroende vad han gör ligger högt upp på min lista Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 27 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 27 April , 2009 Okej, mkt intressanta åsikter. Ska klargöra hur jag tänkte. Turn är typ det värsta korten i leken. Det kan vi iaf vara överens om. Njae inte helt överens. Klöver 9, T, Q och K är de sämsta korten i leken imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CoffeK Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Kalkon IF HAHA ingen slår de cribb i fotbollsquisz haha... trevliga gubbar va ni me lycka till vid borden Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Blir uppäten av Schlubinska och Shanguy. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Och jag blev uppäten av DIEsel S. Hmmmmmmm Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Kalkon IF HAHA ingen slår de cribb i fotbollsquisz haha... trevliga gubbar va ni me lycka till vid borden Blir det inte 3 poäng på fredag mot BK Röva så vetifan vad jag gör. Då är namnbytet taget. Tvivlar mkt starkt på att nårra på PF slår er i fotbolls-quiz. Ja menar vad kör Rio Ferdinands brossa för bil? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Aston Martin? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 27 April , 2009 Rapport Share Postad 27 April , 2009 Aston Martin? Låter nån från cribbet svara. Denna frågan var ju dock långtifrån värst. Puni kmr säkert ihåg nån sjukt svår. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Elitloppet Postad 28 April , 2009 Författare Rapport Share Postad 28 April , 2009 Låter nån från cribbet svara. Denna frågan var ju dock långtifrån värst. Puni kmr säkert ihåg nån sjukt svår. Klart det var en Aston, vet ju vem som helst. Precis som alla vet vem som var manager för Fulham 1954 när de vann division 2 i england. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robin_911 Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 Precis som alla vet vem som var manager för Fulham 1954 när de vann division 2 i england. För att få cribb-klass på den ska frågan vara: Manager hade en bror som lirade fotboll. Vilken klubb han avslutade sin karriär i? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KallOödmjukDiva Postad 28 April , 2009 Rapport Share Postad 28 April , 2009 Han är ju obv förjävla mycket bättre än dig i alla fall. Lirat er båda över ett redigt sample, och du, till skillnad från honom, imponerar ingenstans. Luap, this one is for U. http://www.youtube.com/watch?v=PxGiKgYYKvQ PartyPoker, $5.00/10.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: BunnySuit (Button): $1,189 JR (SB): $1,142 pr0fish1 (BB): $1,871 veejsha (UTG): $1,030 mXgYar (CO): $1,714.50 Dealt to BunnySuit T:spade: 8:heart: Pre-flop: (1 folds), mXgYar raises to $27, BunnySuit raises to $100, (2 folds), mXgYar calls $73 Flop: ($215) 2:club: 6:club: J:diamond: (2 Players) mXgYar checks, BunnySuit bets $150, mXgYar calls $150 Turn: ($515) 6:spade: (2 Players) mXgYar checks, BunnySuit checks River: ($515) T:diamond: (2 Players) mXgYar checks, BunnySuit bets $250, mXgYar raises to $1,464.50, BunnySuit calls $689 Results: BunnySuit Showed T:spade: 8:heart: mXgYar Showed J:heart: T:heart: mXgYar wins $2,915.50 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts