Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste väl vara bet/stacka av eller?

 

Gillar nog betfolda..Tror inte han kan bluffa den speciellt ofta och han borde bara kunna flatta med nutz och överpar med fd.

 

Hahaha det här är verkligen pf handanalyser när de är som bäst. Tolka hur som. Gillar Check/Minraisen för info. Men vet att det inte är accepterat på pokerforum, så säger check/fold. Läget hade dock varit annorlunda med Ac.

 

Bra postad hand btw Clem, kan skapa lite diskussion jämfört med MrPs grinhänder.

 

 

Luap=GreatKarma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av gdaily

Eller så håller ni tjafsandet om Svenskaspelare just på Svenskaspelare.

Alternativet är att vi plockar fram banverktygen.

 

Postat av SteveButabi

Det gör ni ganska lättvindigt.

 

Anledning:

-------

Onödig off-topic i seriös tråd

 

Jepp och det gör vi när folk medvetet går förbi tillsägningar om att vara ontopic.

 

 

Ängeln17

Moderator

 

 

 

 

 

= Var snäll mot Ola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde iaf att check/folda. Turnen är ju så sjukt äcklig. Väljer vi att bet/syna alternativt CRAI, kmr vi ju alltför ofta få in det med 0 % EQ som mot floppad stege/set och turnade färger. Sen turnar 68s/78s 2par också.

 

Känns som vi hoppas att FI ska bet/syna eller shova över våran bet med KJ/QJ/JT med ett klöver typ. Och det känns lite väl tunnt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte turn är ett sjukt äckligt kort. Känns som att han oftast raisar flushdrag på flop (samt färdig stege, som är en jätteliten del av hans range oavsett), så jag hade varit försiktig med att sätta honom på flush. Han kommer inte lägga några JT QJ KJ med klöver och förmodligen inte utan klöver heller. Är nog i hans ögon inte otänkbart att du barrelar turn med typ ak med en klöver. Dessutom kan ha ha typ 89c, 79c, J9 som han mkt väl kan fortsätta med.

 

Alltså nu var det ett tag sen jag lirade på ongame, men gamesen var iaf då rätt rejält aggresiva. Och tptk i 3bettad pot som aggresor är rejält starkt och även om man inte ska stirra sig blind på det så tycker jag i det här fallet att bet bet bet känns rätt std, men det kan vara så att jag är för rädd för att levla mig själv och ta okonventionella linjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne på bet/syn linjen jag också instinktivt, tror definitivt vi kan få in det emot sämre händer. Ett litet problem dock är ju att de händerna vi får in det emot antingen har hyfsat med equity (hur översätter vi detta till svenska?) emot oss, eller har oss ganska krossade.

 

Stor nog fast vid att jag inte skulle orka folda dock. Det är min överlägset största läcka i poker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dja visst är våran hand stark. TPTK ffs, in med degen osv. Men vilka händer som vi slår bettar han ut vid check till på turn. Händer som 89s, 99, TJs, JQs, checkar oftast tillbaka.

 

Blir alltid lite sjaskigt när folk tar fram pokerstove, men. Tar borta pura floats, iomed att denna bräda inte är vidare bra att floata på. Baserat på att fi aldrig höjer cb.

 

Board: 8c 7h Jc

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 61.047% 59.47% 01.58% 33560 889.00 { AdJh }

Hand 1: 38.953% 37.38% 01.58% 21092 889.00 { JhJs, TT-99, 8d8h, 8d8s, 8h8s, 7d7h, 7d7s, 7h7s, KcQc, KdJd, KhJh, KsJs, QdJd, QsJs, JdTd, JhTh, JsTs, Jd9d, Jh9h, Js9s, T9s, Td8d, Th8h, Ts8s, 9d8d, 9h8h, 9s8s, 9c7c, 9d7d, 9s7s, 8d7d, 8s7s, 8d6d, 8h6h, 8s6s, 7d6d, 7s6s, 7d5d, 7s5s, 6d5d, 6h5h, 6s5s, AcJs, AdJc, AdJs, AhJc, AsJc, AsJh, KcJd, KcJh, KcJs, KdJh, KdJs, KhJd, KhJs, KsJd, KsJh }

 

 

Så alltså leder vi i över fis range på turn. Men vilka händer bettar han ut med? IMO k'nns det som att istortsett alla händer som vi slår, checkar han bakom. Medans alla händer som slår oss bettar han ut. Så väljer vi att checka så måste c/f vara bästa alt. Då inte sagt att c/f är bättre än att bett/syna. Så alltså beror c/f vs bett/synen på vad tror du att han bettar ut turn med vid check till resp. vad tror du han pushar alt. synar med vid turncb. Synar han TJs, JQs, 89s, 99, 79s, TT.

 

 

 

Ser mkt sjaskig ut. Men grunden är att, c/r eller c/call är sämre val, medans c/f eller b/c är bättre val. Fördelen med att checka är att ifall fi väljer att checka bakom kan vi få in ännu ett vb, då mot en svagare range. Än vad ett turn vb står uppemot. Då fi ofta bettar ut turn med starkahänder, försvara mot 4klöver. Bygga en större pot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liknande hand som jag postade på 2+2 för ett tag sen, och fick motförmodan en helt ok analys. Där c/f kom fram som bäst alt.

 

PartyPoker, $10.00/20.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

SB: $797

BB: $3,642

CO: $430

Button: $5,760.25

UTG: $1,718

 

Dealt to BB K:spade: K:diamond:

 

Pre-flop:

(1 folds), Button raises to $60, (2 folds), BB raises to $200, Button calls $160

 

Flop: ($450) 9:club: J:heart: 6:heart: (2 Players)

BB bets $400, Button calls $400

 

Turn: ($1,250) T:heart: (2 Players)

BB checks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ehhhh TPTK in med skiten. :)

 

Äntligen nån som ligger på samma tankenivå som jag :D

 

Har en liknande hand som jag postade på 2+2 för ett tag sen, och fick motförmodan en helt ok analys. Där c/f kom fram som bäst alt.

 

PartyPoker, $10.00/20.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

SB: $797

BB: $3,642

CO: $430

Button: $5,760.25

UTG: $1,718

 

Dealt to BB K:spade: K:diamond:

 

Pre-flop:

(1 folds), Button raises to $60, (2 folds), BB raises to $200, Button calls $160

 

Flop: ($450) 9:club: J:heart: 6:heart: (2 Players)

BB bets $400, Button calls $400

 

Turn: ($1,250) T:heart: (2 Players)

BB checks

 

 

Lite skillnad i händerna, dels träffar tian FI:s HD något hårdare än sexan (emå) och dels är ni djupare, vilket skulle kunna innebära att fi inte spelar alla flurredrag lika aggro direkt på flop som vid 100bb spel, och således har flera flurrar i sin hd på turn i denna handen än i clempjuttens.

 

Tror även det kan finnas ett pyttelitet argument för att inte vika händer för hågt upp i våran hd, men AJ utan klöver är å andra sidan inte absoluta toppen heller, så jag vetetusan.

 

Folda är min sämsta sida fortfarande, så jag vidhåller B/C :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, mkt intressanta åsikter. Ska klargöra hur jag tänkte. Turn är typ det värsta korten i leken. Det kan vi iaf vara överens om.

 

Alltså inte alls lika mkt vi slår längre. Händer vi slår är QJ/JT/99/89s osv osv. Trodde att FI typ alltid kmr checka bakom turn med dom.

Är rätt svårt o sätta FI på en float på den floppen me. Därav min C/F.

 

 

Jag kmr typ alltid hålla med om "TPTK - in med degen". Men vetifan här alltså. Men verkar ändå som om fler tycker B/C e bättre. Kanske är sjukt close mellan B/C och C/F ?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalkon IF HAHA ingen slår de cribb i fotbollsquisz haha... trevliga gubbar va ni me lycka till vid borden

 

Blir det inte 3 poäng på fredag mot BK Röva så vetifan vad jag gör. Då är namnbytet taget.

 

 

Tvivlar mkt starkt på att nårra på PF slår er i fotbolls-quiz. Ja menar vad kör Rio Ferdinands brossa för bil? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han är ju obv förjävla mycket bättre än dig i alla fall. Lirat er båda över ett redigt sample, och du, till skillnad från honom, imponerar ingenstans.

 

Luap, this one is for U.

 

http://www.youtube.com/watch?v=PxGiKgYYKvQ

 

PartyPoker, $5.00/10.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

BunnySuit (Button): $1,189

JR (SB): $1,142

pr0fish1 (BB): $1,871

veejsha (UTG): $1,030

mXgYar (CO): $1,714.50

 

Dealt to BunnySuit T:spade: 8:heart:

 

Pre-flop:

(1 folds), mXgYar raises to $27, BunnySuit raises to $100, (2 folds), mXgYar calls $73

 

Flop: ($215) 2:club: 6:club: J:diamond: (2 Players)

mXgYar checks, BunnySuit bets $150, mXgYar calls $150

 

Turn: ($515) 6:spade: (2 Players)

mXgYar checks, BunnySuit checks

 

River: ($515) T:diamond: (2 Players)

mXgYar checks, BunnySuit bets $250, mXgYar raises to $1,464.50, BunnySuit calls $689

 

Results:

BunnySuit Showed T:spade: 8:heart:

mXgYar Showed J:heart: T:heart:

mXgYar wins $2,915.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...