Gå till innehåll

SHIP IT FOR GLOOOOORYYY (PuBuCl)


Elitloppet

Recommended Posts

Och den här....

 

 

Full Tilt Poker Game #7712076385: Table Regatta (6 max) - $1/$2 - Pot Limit Omaha Hi - 10:19:41 ET - 2008/08/19

Seat 1: HERO ($386.75)

Seat 2: SpeiCobra ($0), is sitting out

Seat 3: TUTANKHAMEN ($649.45)

Seat 4: korako ($200)

Seat 5: tallfatguy ($311.55)

Seat 6: IvannaBuke ($43.70)

TUTANKHAMEN posts the small blind of $1

korako posts the big blind of $2

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 9 of Spades8 of HeartsJack of Hearts10 of Hearts

SpeiCobra adds $80

SpeiCobra has returned

tallfatguy folds

IvannaBuke folds

HERO raises to $7

TUTANKHAMEN folds

korako calls $5

*** FLOP *** Queen of Hearts10 of Clubs7 of Hearts

korako has 15 seconds left to act

korako checks

HERO bets $12

tallfatguy stands up

korako has 15 seconds left to act

korako raises to $51

HERO raises to $168

korako raises to $193, and is all in

HERO calls $25

korako shows Jack of DiamondsQueen of SpadesKing of ClubsAce of Diamonds

HERO shows 9 of Spades8 of HeartsJack of Hearts10 of Hearts

*** TURN *** Queen of Hearts10 of Clubs7 of HeartsKing of Diamonds

*** RIVER *** Queen of Hearts10 of Clubs7 of HeartsKing of Diamonds3 of Spades

korako shows a straight, Ace high

HERO shows a straight, King high

korako wins the pot ($398) with a straight, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $401 | Rake $3

Board: Queen of Hearts10 of Clubs7 of HeartsKing of Diamonds3 of Spades

Seat 1: HERO showed 9 of Spades8 of HeartsJack of Hearts10 of Hearts and lost with a straight, King high

Seat 2: SpeiCobra (button) is sitting out

Seat 3: TUTANKHAMEN (small blind) folded before the Flop

Seat 4: korako (big blind) showed Jack of DiamondsQueen of SpadesKing of ClubsAce of Diamonds and won ($398) with a straight, Ace high

Seat 5: tallfatguy didn't bet (folded)

Seat 6: IvannaBuke didn't bet (folded)

 

Här är det klart du vill ha in allt på flop, om inte han är en fruktansvärd nit, då kan du väl bara syna hans raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Stängde ner sessionen nu, blev ett lillplus iaf.

 

En sista hand. Är det en lös syn preflop, eller är det standard? Vad göra flopp?

 

Full Tilt Poker Game #7712233441: Table Grubb (deep 6) - $1/$2 - Pot Limit Omaha Hi - 10:41:36 ET - 2008/08/19

Seat 1: damellys ($103.70)

Seat 2: ematic86 ($426.35)

Seat 3: DrDiller ($679.05)

Seat 4: skattmann ($320.55)

Seat 5: HERO ($406.45)

Seat 6: lazydog1003 ($87)

lazydog1003 posts the small blind of $1

damellys posts the big blind of $2

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Clubs9 of Clubs6 of Hearts7 of Spades

ematic86 raises to $7

DrDiller calls $7

skattmann folds

HERO calls $7

lazydog1003 folds

damellys folds

*** FLOP *** 6 of SpadesQueen of Diamonds5 of Hearts

ematic86 bets $24

DrDiller calls $24

HERO has 15 seconds left to act

HERO ????

 

Notera stackdjup.

 

Pott och syna alla omslag, går inte spela den på nåt annat sätt även om ni är 200 bb djupa, släpper inte mittenset +hålpipa här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planerar väl att iaf spela 500€-eventet den 14:e, samt troligen även en 200r satte. Beror dock lite på mitt resesällskap, känner dom för att göra annat ska väl inte jag vara den som sätter käppar i hjulen :)

 

Du då, några sidoevents för dig?

 

Blir nog iaf €500 eventet som det är tänkt, och en del cg givetvis :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern ligger relativt lågt för tillfället, spenderar dagarna med min flickvännen och i träningshallen, så dagboken är än mer död än vanligt.

 

Spelade lite multis och sattar förut, men det gick inget vidare nånstans. Tycker dock att mitt MTT-spel känns bättre än på länge så jag ser fram emot att få klonka lite framöver, om lite händer kan börja stå så ska det nog gå bra :)

 

I övrigt måste jag bara säga: JÖRGEN PERSSON!!!!!!!!!!!!!

 

Gött med lite pingisframgångar, det behöver Sverige som pingisnation, för ända sedan J-O tog sig till semi för fyra år sedan har det varit fruktansvärt kalla resultat av svenskarna.

 

Jens Lundqvist förvånande ingen när han fick stryk av William Henzell i första omgången....

 

8.30 imorrn bitti gäller, semifinal för J.P emot Zoran Primorac, som liksom Jörgen spelar i sitt sjätte OS. SICKO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern ligger relativt lågt för tillfället, spenderar dagarna med min flickvännen och i träningshallen, så dagboken är än mer död än vanligt.

 

Spelade lite multis och sattar förut, men det gick inget vidare nånstans. Tycker dock att mitt MTT-spel känns bättre än på länge så jag ser fram emot att få klonka lite framöver, om lite händer kan börja stå så ska det nog gå bra :)

 

I övrigt måste jag bara säga: JÖRGEN PERSSON!!!!!!!!!!!!!

 

Gött med lite pingisframgångar, det behöver Sverige som pingisnation, för ända sedan J-O tog sig till semi för fyra år sedan har det varit fruktansvärt kalla resultat av svenskarna.

 

Jens Lundqvist förvånande ingen när han fick stryk av William Henzell i första omgången....

 

8.30 imorrn bitti gäller, semifinal för J.P emot Zoran Primorac, som liksom Jörgen spelar i sitt sjätte OS. SICKO!

 

Ja det är verkligen kul att han är i kvartfinal och skall bli riktigt intressant imorrn. Hoppas att jag har en lucka i vikariatet där någonstans så jag iaf hinner se lite. Heja Jörgen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för pingisinfon, får man försöka vara vaken till dess! =)

 

Hoppas att det vänder med MTT-spelandet, variansen kan vara riktigt seg ibland!

 

Lycka till!;-)

 

Usch, vilken dygnsrytm :) Vet iofs att min vore likadan om det inte vore för min flickvän som räddar mig :)

 

Jadå jag tror det vänder så småningom, jag spelar inte jättemycket multis så jag förväntar mig inte att storcasha speciellt ofta heller, tycker mest det är roligt och lite gött att ha vid sidan av cg-spelandet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog mig en liten nattsession efter att flickvännen gått och lagt sig då jag kände att jag inte fått in tillräckligt många händer på sista tiden, då jag knappt spelat alls senaste veckan.

 

Som vanligt när jag får den här idén gick det åt helvete, käpprätt verkligen. Antar att jag blir distraherad eller nåt, men brukar ofta backa rätt ut när hon är här och jag spelar. Nån som känner igen syndromet?

 

Dagsresultat:

-2636,15

 

Nu sover vi en stund, sen hejar vi på Jörgen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här söndagen har gått i förlustens tecken. Låg länge bra i primas multi men även den sket sig, bustade strax innan pengarna.

 

CG har gått åt skogen... Fullständigt.... Får ladda om imorgon. Orkar inte torska mer idag.

 

Den här månaden såg ut att kunna bli riktigt hyfsad ett tag men nu får man nästan vara glad om man kan hitta ett plus överhuvudtaget.

 

Dagsresultat:

$1100

€1500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1; Varför shove?

 

Hand 3; Wat?

 

Shove eller fold floppen i sista handen beroende på range du ger honom. Jag foldar nog då jag inte förväntar mig att han ska folda mycket, och inte ofta nog har händer som den han hade.

 

Hand 1: Tror jag leder ofta och det blir mer lättspelat såhär än att gissa mig fram på rivern. Tror mig vara uppe emot drag/kombodrag ofta och emot dom får jag gärna in smeten på turn här.

 

Hand 3: Väldigt inte standard givetvis, men är inte fruktansvärt missnöjd med den trots allt. (Det fanns klart värre händer från min sida om man säger då :-D )

 

TY för input

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skeppar in A7s och känner mig helt tillfreds med det även i multi. Vika känns rätt sjukt om inte fi är superdupernit eller 40/5/0.9 eller något.

 

Skönt, jag gillar att pumpa all-in knappen :D Nejmen allvarligt talat så gillar folk att spela sina drag väldigt aggro nuförtiden så man stöter nog på sämre drag tillräckligt ofta för att kunna pusha här.

 

 

 

Gårdagens liveslask var jäkligt segt, sportcafet gjorde alla besvikna genom att inte dyka upp vilket innebar att vi var fyra tappra (trötta) själar som gjorde upp om degen. 1/2 SEK började vi på med 500 i stack, blev så småningom 2/5 med 1k i stack. Det var mestadels segt hela natten och jag malde mig sakta ner till typ 300 i stack utan att egentligen förlora en enda stor pott. Hittade lite händer på slutet och landade på hundringen back, äckligt segt mtp att vi satt till strax efter fem i morse.

 

Min "comeback"-hand utspelade sig i Omaha när jag pottar upp QrTr88 preflopp, floppar 877 och får in allt emot A7xx. Så var det med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...