Gå till innehåll

Klonkligan - Säsong II! Börjar nu på söndag 11/5!


Cyntax

Recommended Posts

Idén dog, det var mitt fel. Vi försöker igen och med lite lägre ambitioner. Här kommer reglerna!

 

-----

 

Är det inte dags att köra en ny säsong av klonkligan?

 

Regler för säsong II

:As: Inköp $11 per omgång.

:2s: Klockor från vår sponsor till vinnaren!

:3s: -regel borttagen-

:4s: Säsongen är 6 omgångar.

:5s: Anmälan minst 4 timmar före varje omgång. Sen lottas spelarna ut till borden. Anmälan sker i tråden!

:6s: 1'a plats ger 20 p, 2'a 14 .... 10...8...6...5...4...3...2...1 p.

:7s: Lösenord till turneringarna skickas via pm ca 1 h före start.

:8s: Anmäld spelare som inte kommer till start får poängavdrag - 5 p!

:9s: Det går bra att hoppa in mitt i säsongen.

:Ts: Alla mot alla. Ingen lagtävling.

 

... Fler regler fylls på om jag kommer på några. Reglerna kan ändras om ni så önskar. Förslag på regler/förtydliganden mottages. ....

 

Preliminärt spelschema!

Omgång 1 - (5 spelare/SH/sng) - 11/5 -> 13:00 (söndag)

Omgång 2 - (HU) - 14/5 -> 21:00 (onsdag)

Omgång 3 - (MTT) - 17/5 -> 22:00 (lördag)

Omgång 4 - (10 spelare/sng) - 18/5 -> 13:00 (söndag)

Omgång 5 - (5 spelare/SH/sng) - 20/5 -> 21:00 (tisdag)

Omgång 6 - (10 spelare/sng) - 24/5 -> 19:00 (lördag)

 

Vem vann "Klonk Invitational" och "Klonkligan säsong I"??? Jag bara undrar!? :mrgreen::roll: Skärpning nu för fan!

 

Sponsorer som vill skänka extra priser får ställa sig i kö. (Såså, inte trängas nu.)

 

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag offrar mig gärna :)

 

är det 5manna som gäller alltså ? eller lästa jag fel ?

FullRing på PokerStars är 9 spelare. Vi börjar med 10 spelare i varje turneringen. Privata turneringar på PS fungerar så att klienten väntar på sena anmälningar i 1-2 minuter, tror jag. Så, oavsett om man var 9 spelare så delas man upp i två bord. Så då tänkte jag att om man börjar med 10 spelare och kör shorthanded tills en åkt ut, så blir man 5 & 5, istället för 5 & 4!

Visst, vi kan kör shorthanded någon omgång också. Bra förslag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det egentligen med anmälningar? Lite småsugen är man ju. Fast detta kan nog vara ett bra sätt att gula ens PS-rulle. =P
Det går ganska trögt.

Gula rullen på Klonkligan? *humph* Titta på förra säsongens deltagarlista. Det är ju inte så att man blir direkt rädd av namnen där va? ;)

 

Det har dygt upp ett problem också.... jag skulle egentligen sluta mitt sommarjobb den sista augusti, men nu kräver arbetsgivaren att jag ska vara kvar till 14/9 :( jag tror vi skjuter upp allt till andra halvan av september. Då kommer jag att ha massor av tid att administrera, fixa och rigga spelet. :mrgreen:

Dessutom hinner vi fylla deltagarlistan också!

Så, glöm alla speldatum och sikta på andra halvan av september istället.

 

Här är preliminär anmälningslista: (fyll på med pokerforumnick + pokerstarsnick.)

 

1. Cyntax - CaratPoker

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

 

och kom ihåg, vill ni bara spela ibland går det bra. Man kan hoppa in närsomhelst i säsongen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, rullen består av hiskeliga dryga hundra dollar där och jag har egentligen inga större planer på att utöka den. men, men... Vi får väl se.

 

Här är preliminär anmälningslista: (fyll på med pokerforumnick + pokerstarsnick.)

 

1. Cyntax - CaratPoker

2. Gahlster - Gahlster

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligan "KAN" komma igång snabbare än ni tror. Jag sa nämligen upp mig från jobbet idag. Sista dagen är 31/8. Jag återgår till mitt liv som semi-proffs, latmask, student och pappa!

 

1. Cyntax - CaratPoker

2. Mogge - Tiltaren

3. Gahlster - Gahlster

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här skulle vara mera intressant för en klonktomte & utdragskung som jag om det var lite annat än No Fold'em Hold'em som spelform.

 

Jag & säkert många andra är bäst på att dra ut i FL/PL O8B, FL7CS8B & HORSE.

 

Nackdelen är ifs att många inte vill spela de här spelen men mina resultat är beroende av fisk och/eller bra chanser för brutala utdragningar. 8-)

 

Ställer gärna upp en annan gång om det jag önskade uppfylls eller om jag skulle ha råd att tomta bort mig i varje turnering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här skulle vara mera intressant för en klonktomte & utdragskung som jag om det var lite annat än No Fold'em Hold'em som spelform.

 

Jag & säkert många andra är bäst på att dra ut i FL/PL O8B, FL7CS8B & HORSE.

 

Nackdelen är ifs att många inte vill spela de här spelen men mina resultat är beroende av fisk och/eller bra chanser för brutala utdragningar. 8-)

 

Ställer gärna upp en annan gång om det jag önskade uppfylls eller om jag skulle ha råd att tomta bort mig i varje turnering.

Bra synpunkter. Nytt upplägg coming up!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...
  • 7 months later...

*** BUMP! ***

 

Läs post #1. Nya regler.

 

*** Anmälningslistan *** (nick på pf.nu - nick på PokerStars.)

1. Cyntax - CaratPoker

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

 

Kan en moderator flytta tråden från Enbordsturneringar till Turneringspoker eller Onlinepoker? Kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...