Gå till innehåll

SvS 0,5/1 AQs får en syn och sedan reraise från SB


Recommended Posts

Här är en hand jag lira ikväll. Tydligen mot någon här på forumet som inte ville avslöja sitt nick. Om jag fattade person i fråga rätt så tyckte h*n att jag lira handen komplett fel. Lägger därför upp handen för lite fler kommentarer. Jag är idag 100% säker på hur jag spelar handen i fråga, både preflopp och postflopp.

 

Har inga reads på någon av spelarna. Satte mig vid bordet för några givar sedan.

 

***** Hand 406341627 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 10 augusti 2007 22:00:14

Adam 23 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Coverdale1 (33.43)

Plats 2: Kaos (48.50)

Plats 3: tease me (203.20)

Plats 4: 49er (174.20)

Plats 5: m12 (196.04)

Plats 6: Xion (223.60)

Plats 7: Ängeln17 (196.00)

Plats 8: caddis (252.35)

Plats 9: Mesen (97.85)

Plats 10: nice hand (48.80)

tease me lägg LM 0.50

49er lägg SM 1.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:As::Qs: ]

 

 

*** Bet Runda 1 ***

m12 Lägg

Xion Lägg

Ängeln17 Höj till 4.00

caddis Syna 4.00

Mesen Lägg

nice hand Lägg

Coverdale1 Lägg

Kaos Lägg

tease me Höj till 17.00

49er Lägg

Ängeln17 Syna 17.00 Synar här för färgvärde och sätter Fi på QQ+, AK. QQ och AA mindre troliga liksom AK vilket gjorde att jag hade KK som troligaste hand

caddis Lägg

*** Flop(Board): *** : [:Ag::Tg::Jb: ]

*** Bet Runda 2 ***

tease me Passa

Ängeln17 Satsa 22.00 Eftersom Fi checkar finns två alternativ. Fi har inget A utan blev skrämd av det, eller Fi träffa settet och slowspelar. Betar ca ½ pott för att se var jag står.

 

Hur handen sedan avlöpte är ointressant utan det är detta spel fram hit som jag uppfatta att Fi tyckte va uruselt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om KK är hans troligaste hand är det väl helt ok att checka bakom och ge honom bluffmöjlighet

 

han lär väl knappast bluffa med KK? :P

 

iaf så hade jag checkat bakom, har han KK/QQ känns chansen större att få betalt senare efter check på flopp, har han QQ kan han ju välja att bara check-folda, du kommer ju antingen va stor favorit eller va tvungen att försöka bluffa ut han och inget av det är vidare kul med QQ...

 

checka, hoppas på snällt turn kort och syna därefter ner/betta för värde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han lär väl knappast bluffa med KK? :P

 

iaf så hade jag checkat bakom, har han KK/QQ känns chansen större att få betalt senare efter check på flopp, har han QQ kan han ju välja att bara check-folda, du kommer ju antingen va stor favorit eller va tvungen att försöka bluffa ut han och inget av det är vidare kul med QQ...

 

checka, hoppas på snällt turn kort och syna därefter ner/betta för värde

 

aja mena mest tro att den e good:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det ser helt okey ut, själv skulle jag kanske ha bettat lite mer på floppen. Om inte ett pottbet, så nästan iaf. För att representera en färdig hand, och för att kanske tom få ett ev bottenset att folda. Kanske inte händer på DEN nivån då iofs =)

 

vi ska alltså försöka bluffa ut ett bottenset med toppair 2nd kicker? ^^ Spelar inte fullring så svårt att säga om du ska syna pre, är han riktigt tight så är det ju snarare mer negativa än positiva odds att syna. Som spelat så är det riktigt kass bet på flopp imo, antingen betta mer för att riktigt veta vad du står (svårt att se vad för info du kommer få nu, han kanske tycker det luktar svaghet och bestämmer sig för en c/r bluff) eller check som ja tycker är best.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar här för färgvärde och sätter Fi på QQ+, AK. QQ och AA mindre troliga liksom AK vilket gjorde att jag hade KK som troligaste hand

Jag blir så sjukt tiltad av att du hittar synen med ditt Preflop-resonemang =)

 

Eftersom Fi checkar finns två alternativ. Fi har inget A utan blev skrämd av det, eller Fi träffa settet och slowspelar. Betar ca ½ pott för att se var jag står.

 

Hmm, så har han t.ex. KK så kanske han lägger sig mot ditt bet på floppen då han är en nötgrinder eller så har han JJJ (eller en annan nöthand) och han kommer syna nästan alla dina bet när du är slagen?

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer med ovanstående resonemang. Tycker att synen känns kall med tanke på de händer du sätter din motspelare på. Visserligen kan du ju alltid klonka esset mot kk men då får du sällan speciellt bra betalt. Måste till ganska perfekta floppar får att du skall leda på floppen samtidigt som du har goda chanser att få in hela hans stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det ser helt okey ut, själv skulle jag kanske ha bettat lite mer på floppen. Om inte ett pottbet, så nästan iaf. För att representera en färdig hand, och för att kanske tom få ett ev bottenset att folda. Kanske inte händer på DEN nivån då iofs =)

 

Bottenset kommer inte att checkfolda på nån nivå, såvida du inte möter Glimne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coverdale1 [N/A, N/A]

Kaos [N/A, N/A]

tease me [Kr, Kk]

49er [N/A, N/A]

m12 [N/A, N/A]

Xion [N/A, N/A]

Ängeln17 [N/A, N/A]

caddis [N/A, N/A]

Mesen [N/A, N/A]

nice hand [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

m12 Lägg

Xion Lägg

Ängeln17 Höj till 4.00

caddis Syna 4.00

Mesen Lägg

nice hand Lägg

Coverdale1 Lägg

Kaos Lägg

tease me Höj till 17.00

49er Lägg

Ängeln17 Syna 17.00

caddis Lägg

*** Flop(Board): *** : [Ek, 10k, Knr]

*** Bet Runda 2 ***

tease me Passa

Ängeln17 Satsa 22.00

tease me Lägg

 

Fin syn för färgvärde. Dig vill jag spela mer emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coverdale1 [N/A, N/A]

 

tease me [Kr, Kk]

 

Ängeln17 Satsa 22.00

tease me Lägg

 

Fin syn för färgvärde. Dig vill jag spela mer emot.

 

Sry för den utdragningen. Lite delade meningar här i tråden om det va rätt eller fel. Kan faktiskt inte riktigt bestämma mig själv för hur jag spela. Men ibland blir det rätt å ibland blir det fel. Därför lirar både du och jag på den här nivån och inte 5/10.

 

En retoriskt (svårt ord) fråga bara. Om jag återhöjt dig pre. Hade du foldat då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bäst att folda pre med AQ i fullring när du blir 3bettad av någon som verkar ha lite koll (han miniraisade inte). Dina implied odds är dåliga, dina reverse implied enorma om AK ingår i hans 3bets HD.

 

Jag visste inte då vem det var, utan tog honom för en random 0,5/1-spelare på SvS.

 

Som sagt. Funderar fortfarande på handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...