honest99 Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Läste just om hur man funnit att människor ofta faktiskt tänker BÄTTRE när de är arga. Självklart reflekterar jag direkt över poker och det slår mig att många av mina absolut underbaraste, penga-klirrande framgångs-sittningar har varit under "kontrollerad" tilt!! Har andra liknande erfarenheter? Citera
AccessGranted Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Man blir ju inte lika rädd, försikitg och orolig när man är arg utan kan lättare trycka på gasen så att säga. Med de orosmolnen ur vägen kanske det även är lättare att känna av när man är slagen. Citera
toompa84 Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Jag har otroligt svårt att se hur man ska kunna spela bättre poker när man är arg. Att låta känslor (ilska) påverka ens beslut i poker kan, enligt min uppfattning, i bästa fall leda till kortsiktig vinst. Men i ett längre perspektiv kan det knappast finnas nåt värde i att spela när man är arg. Man ska vara mätt och belåten, sovit bra och harmonisk då spelar man sitt A-game... Citera
honest99 Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Man ska vara mätt och belåten, sovit bra och harmonisk då spelar man sitt A-game... Det stämmer nog, och jag har också tiltat bort bra mycket på 'okontrollerad' tilt. Trots det har jag haft helt underebara kontrollerade tiltar ibland. Kanske måste förklara att jag är väldigt hetlevrad som person, så jag har alltid behövt lära mig kontroll. Jag känner mig som det Svenska ishockeylandslaget. Det måste blir 0-1 i baken för att riktigt tända spelet. När jag är på tilt repekterar jag INGEN. Jag tar ALLA chanser som jag bedömer som bra. Jag stressar ALLA som jag kan med aggresiv poker, och tja... vinner rätt friskt ibland. Citera
Steppwolf Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Jag tycker också det funkar bra när man är arg. En kort stund. Tilt för mig är när man först är arg och sen fortsätter få nåt badbeat och blir helt apatisk och tänker. Fck this. Nu tiltar jag i väg hela rullen. Det är lika bra. Citera
honest99 Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Jag tycker också det funkar bra när man är arg. En kort stund. Tilt för mig är när man först är arg och sen fortsätter få nåt badbeat och blir helt apatisk och tänker. Fck this. Nu tiltar jag i väg hela rullen. Det är lika bra. Ja där gäller nog den fina rekommendationen att sluta spela ett tag... Citera
greywolf Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 det låter jättebra. Jag blir väldigt arg när jag förlorar. problemet är nog att jag bilr lite för arg. Lösningen tror jag är att gå ut och klyva lite ved så sönder lite grejer eller slå på boxningssäcken sen kan man gå in och vara lite lämpligt arg igen. Citera
Fido Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Jag köper resonemanget. Lite arg ger bäst resultat. Samma för mig i sport och poker. Är jag bara mätt och glad så tänder jag inte till. Man blir lite fegare, tar inte de smällar som ger vinst i slutändan. Såklart blir det negativt om du blir *för* arg. Då blir effekten den motsatta. Men så länge det är - som ovan - kontrollerad ilska så tror jag att den kan hjälpa. Så länge den viftar bort tveket men inte förståndet. Citera
heltok Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 jag spelar som bäst när är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. testa det! Citera
Djens Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Jag spelar som allra bäst när jag spelar ett mellanting mellan mitt vanliga spel och lättare tilt. Citera
honest99 Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2007 jag spelar som bäst när är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. testa det! Den var bra. Har absolut testat, men när man börjar trycka på fel knappar, få time out och liknande går det nog inte så jättebra egentligen... Citera
Hjort Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Postad 9 Augusti , 2007 jag spelar som bäst när är så trött att jag knappt kan hålla ögonen öppna. testa det!Brukar lägga till bord när jag hamnar i det stadiet. På det viset så blir jag hela tiden väkt av alertsen så att jag inte hinner somna. Citera
honest99 Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Brukar lägga till bord när jag hamnar i det stadiet. På det viset så blir jag hela tiden väkt av alertsen så att jag inte hinner somna. underbart! kan inte sluta skratta. Ser det framför mig. Har du högt ljud? Citera
Recommended Posts