Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

5 handed, 100 bbs. Ruskigt bra bord tycker jag, i alla fall 3 av spelarna har inget att göra på NL10k (jag är förmodligen den fjärde)

Jag har just satt mig, vissa av spelarna känner igen mig från lägre nivåer där jag vanligtvis spelar . Just FI jag möter i denna hand har jag flera års historik med. Han tycker jag är bra, men älskar att trashtalka mig vid bordet.

HERO was dealt Ah5h

UTG folds

C/O folds

HERO raises 450$

SB Calls 400$

BB Folds

Flop KsQh5s

HERO Bets 850$ (Ptja, finns lite flush och håldrag för mig, i poss, samt att bordet är aggresivit så jag vill inte vara sämre)

SB Calls 850$

Turn Qc

SB Checks

HERO Checks

River Ac

SB Bets 3650$

HERO???

Tar ni nånsin denna syn? Flushdrag låg med som sagt.

Postad

Knepig hand. Vet inte om du har en tight image men om du säger att bordet är agressivt blir du väl trebetad av JJ+, AQ och AK.. Så de mest troliga händerna som slår dig är KQ, JQ, J10, Q10, och 55. Jag hade foldat just för att det är en sådan överbet och jag tror det blir ev+ på det.

Postad

Fold eftersom hans värdebetsrange här borde inkludera t.ex KJ som han nog kan syna från SB mot ditt knappraise. Det är ett utmärkt tillfälle för honom att locka fram en liten hjältesyn. Drag tycker jag borde slå om flopp eftersom han ju kan represtentera KQ trovärdigt.

Men det är ju lite svårt när man inte vet något om honom...

edit: läste fel på brädan... KJ värdebetar han obv inte :-)

Postad
Ja och det är dyra kort att spela.

Utmärkta tips om man spelar NL10. Har man absolut ingen aning om spel på högre nivåer så bör man inte ge råd där heller.

OP: Har du för vana att standardhöja 4.5bb preflop? Är inte det en ganska dyr vana i längden? Jag viker handen.

Postad
Lol! Är du på riktigt?

Han är knappast på riktigt eftersom han trollar i varenda tråd han skriver i. Det kombinerat med att lägga upp "Fråga A0poker"-tråden gör det rätt uppenbart att han är en skämtanvändare. Släng ut.

Postad
Utmärkta tips om man spelar NL10. Har man absolut ingen aning om spel på högre nivåer så bör man inte ge råd där heller.

OP: Har du för vana att standardhöja 4.5bb preflop? Är inte det en ganska dyr vana i längden? Jag viker handen.

Spelar inte heller denna nivå och tror inte det är många som kan kommentera denna hand men jag tror 4.5 BB preflop raise på button är mot folk som synar mycket från blindsen så att dem blir tvungna spela ur position med mycket pengar inne i potten.

Postad

SB är loose och jag vet att ALLA suited händer är en syn för han i blindsen, jag vill mest göra det dyrt för honom att se floppen, där jag hade tänkt ha hem handen.

En snubbe raisade 5,5 bb ca 9 av 10 händer, så 3 bbs är ingen större mening att raisa, hehe.

Sen hurvida man inte ska ge sig in med A5h på button, ptja, jag tror du är lite lost i den här handen, tack ändå du.

Postad

Höjer man inte A5s först in på knappen på ett 5 manna bord oavsett nivå så vet ifan om man ska spela.

Jag skulle slängt river. Ställer han där med en sämre hand än din så är han ju inte allt för svår att busta några händer senare.

Postad

Vart är flushdraget? Ser inget mer än par i 5 med A kickerjust nu efter flop.

5 handed, 100 bbs. Ruskigt bra bord tycker jag, i alla fall 3 av spelarna har inget att göra på NL10k (jag är förmodligen den fjärde)

Jag har just satt mig, vissa av spelarna känner igen mig från lägre nivåer där jag vanligtvis spelar . Just FI jag möter i denna hand har jag flera års historik med. Han tycker jag är bra, men älskar att trashtalka mig vid bordet.

HERO was dealt Ah5h

UTG folds

C/O folds

HERO raises 450$

SB Calls 400$

BB Folds

Flop KsQh5s

HERO Bets 850$ (Ptja, finns lite flush och håldrag för mig, i poss, samt att bordet är aggresivit så jag vill inte vara sämre)

SB Calls 850$

Turn Qc

SB Checks

HERO Checks

River Ac

SB Bets 3650$

HERO???

Tar ni nånsin denna syn? Flushdrag låg med som sagt.

Postad

backdooren till stegen känns ju jättebra, allin flopp! :P

nåja, är ju svårt att se va han ska ha riktigt som han gör så med, han kan ju knappast sätta dig på särskilt mycket (om nu inte slowplay monster) som du verkligen vill syna med, utan bra read känns synen riktigt svår, långt över min nivå dock ^^

Postad

Det är alltid viktigt i poker, att som jag förstå värdet av chipsen o tänka på det när man synar!! Därför är det viktigt att spela mycket tajtare på högre nivåer, typ bara AA o KK preflop, å floppade stegar å fyrtal efter floppen!! Spelar man dessutom typ bara fyrtal efter floppen så har man ju chans på bad beat jackpoten!!

Postad
Det är alltid viktigt i poker, att som jag förstå värdet av chipsen o tänka på det när man synar!! Därför är det viktigt att spela mycket tajtare på högre nivåer, typ bara AA o KK preflop, å floppade stegar å fyrtal efter floppen!! Spelar man dessutom typ bara fyrtal efter floppen så har man ju chans på bad beat jackpoten!!

Sluta diskutera händer, som vars nivå du inte ens är i närheten av inom ett par år.

ban plz