Gavve Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 5 handed, 100 bbs. Ruskigt bra bord tycker jag, i alla fall 3 av spelarna har inget att göra på NL10k (jag är förmodligen den fjärde) Jag har just satt mig, vissa av spelarna känner igen mig från lägre nivåer där jag vanligtvis spelar . Just FI jag möter i denna hand har jag flera års historik med. Han tycker jag är bra, men älskar att trashtalka mig vid bordet. HERO was dealt Ah5h UTG folds C/O folds HERO raises 450$ SB Calls 400$ BB Folds Flop KsQh5s HERO Bets 850$ (Ptja, finns lite flush och håldrag för mig, i poss, samt att bordet är aggresivit så jag vill inte vara sämre) SB Calls 850$ Turn Qc SB Checks HERO Checks River Ac SB Bets 3650$ HERO??? Tar ni nånsin denna syn? Flushdrag låg med som sagt. Citera
don_sebbe Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Knepig hand. Vet inte om du har en tight image men om du säger att bordet är agressivt blir du väl trebetad av JJ+, AQ och AK.. Så de mest troliga händerna som slår dig är KQ, JQ, J10, Q10, och 55. Jag hade foldat just för att det är en sådan överbet och jag tror det blir ev+ på det. Citera
A0Poker Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Du har en svag kicker och borde inte spelat dig till bekymmer från början A5 i färg är en svag hand. Citera
Tottyville Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Du har en svag kicker och borde inte spelat dig till bekymmer från början A5 i färg är en svag hand. Lol! Är du på riktigt? Citera
DocLame Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Känns som KQ eller JT oftast. Ingen bra bräda att bluffa med en bustat flushdrag, imho. Snabb fold mot en så stor bet. Citera
A0Poker Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Lol! Är du på riktigt? Ja och det är dyra kort att spela. Citera
Alexander_____ Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Fold eftersom hans värdebetsrange här borde inkludera t.ex KJ som han nog kan syna från SB mot ditt knappraise. Det är ett utmärkt tillfälle för honom att locka fram en liten hjältesyn. Drag tycker jag borde slå om flopp eftersom han ju kan represtentera KQ trovärdigt. Men det är ju lite svårt när man inte vet något om honom... edit: läste fel på brädan... KJ värdebetar han obv inte Citera
ampixo Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Ja och det är dyra kort att spela. Utmärkta tips om man spelar NL10. Har man absolut ingen aning om spel på högre nivåer så bör man inte ge råd där heller. OP: Har du för vana att standardhöja 4.5bb preflop? Är inte det en ganska dyr vana i längden? Jag viker handen. Citera
dlinder Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Lol! Är du på riktigt? Han är knappast på riktigt eftersom han trollar i varenda tråd han skriver i. Det kombinerat med att lägga upp "Fråga A0poker"-tråden gör det rätt uppenbart att han är en skämtanvändare. Släng ut. Citera
Hector Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Utmärkta tips om man spelar NL10. Har man absolut ingen aning om spel på högre nivåer så bör man inte ge råd där heller. OP: Har du för vana att standardhöja 4.5bb preflop? Är inte det en ganska dyr vana i längden? Jag viker handen. Spelar inte heller denna nivå och tror inte det är många som kan kommentera denna hand men jag tror 4.5 BB preflop raise på button är mot folk som synar mycket från blindsen så att dem blir tvungna spela ur position med mycket pengar inne i potten. Citera
Spelgalen Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 varfor ar sa manga pa det har forumet sa insnoade pa preflopspel? ar inte direkt dar pengarna ligger. iaf, jag hade absolut foldat handen. Citera
A0Poker Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Du blir synad och måste lita helt på att floppen ger dig vad du vill ha och en standard bet är 3,5 BB Citera
Macroman Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Du har en svag kicker och borde inte spelat dig till bekymmer från början A5 i färg är en svag hand. Hahaha! Nice... Citera
manshora Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Du har en svag kicker och borde inte spelat dig till bekymmer från början A5 i färg är en svag hand. lol Citera
Gavve Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 8 Augusti , 2007 SB är loose och jag vet att ALLA suited händer är en syn för han i blindsen, jag vill mest göra det dyrt för honom att se floppen, där jag hade tänkt ha hem handen. En snubbe raisade 5,5 bb ca 9 av 10 händer, så 3 bbs är ingen större mening att raisa, hehe. Sen hurvida man inte ska ge sig in med A5h på button, ptja, jag tror du är lite lost i den här handen, tack ändå du. Citera
Mattzon Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Höjer man inte A5s först in på knappen på ett 5 manna bord oavsett nivå så vet ifan om man ska spela. Jag skulle slängt river. Ställer han där med en sämre hand än din så är han ju inte allt för svår att busta några händer senare. Citera
pop1 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Vart är flushdraget? Ser inget mer än par i 5 med A kickerjust nu efter flop. 5 handed, 100 bbs. Ruskigt bra bord tycker jag, i alla fall 3 av spelarna har inget att göra på NL10k (jag är förmodligen den fjärde)Jag har just satt mig, vissa av spelarna känner igen mig från lägre nivåer där jag vanligtvis spelar . Just FI jag möter i denna hand har jag flera års historik med. Han tycker jag är bra, men älskar att trashtalka mig vid bordet. HERO was dealt Ah5h UTG folds C/O folds HERO raises 450$ SB Calls 400$ BB Folds Flop KsQh5s HERO Bets 850$ (Ptja, finns lite flush och håldrag för mig, i poss, samt att bordet är aggresivit så jag vill inte vara sämre) SB Calls 850$ Turn Qc SB Checks HERO Checks River Ac SB Bets 3650$ HERO??? Tar ni nånsin denna syn? Flushdrag låg med som sagt. Citera
Jerico Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Vart är flushdraget? Ser inget mer än par i 5 med A kickerjust nu efter flop. backdoors till både stege och färg... Citera
strater Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 backdooren till stegen känns ju jättebra, allin flopp! nåja, är ju svårt att se va han ska ha riktigt som han gör så med, han kan ju knappast sätta dig på särskilt mycket (om nu inte slowplay monster) som du verkligen vill syna med, utan bra read känns synen riktigt svår, långt över min nivå dock ^^ Citera
Zyr Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 han menar att färgdraget låg på flop, inte att han själv har det >< Citera
Zauroman Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Enklast är väl helt enkelt att slå tillbaka all in, sitter han inte på fyrtalet så lär han ju slänga!! Citera
Zauroman Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Menar, sitter ni med fulla inköp så är det ju typ 6000 dollar extra för å syna. Det är ju nästan 1000 bigg mack å kåmpani. Så han synar nog inte typ 3 år med käk utan å ha fyrtalet!! Citera
Zauroman Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Det är alltid viktigt i poker, att som jag förstå värdet av chipsen o tänka på det när man synar!! Därför är det viktigt att spela mycket tajtare på högre nivåer, typ bara AA o KK preflop, å floppade stegar å fyrtal efter floppen!! Spelar man dessutom typ bara fyrtal efter floppen så har man ju chans på bad beat jackpoten!! Citera
svint0 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Det är alltid viktigt i poker, att som jag förstå värdet av chipsen o tänka på det när man synar!! Därför är det viktigt att spela mycket tajtare på högre nivåer, typ bara AA o KK preflop, å floppade stegar å fyrtal efter floppen!! Spelar man dessutom typ bara fyrtal efter floppen så har man ju chans på bad beat jackpoten!! Sluta diskutera händer, som vars nivå du inte ens är i närheten av inom ett par år. ban plz Citera
Zauroman Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Vad är det för skillnad på en hand på en nivå mot en annan? Korten ser ju likadana ut!! Citera
Recommended Posts