Gå till innehåll

SvS 1/2 Floppat set möter 3-bet på dragvänlig bräda


Recommended Posts

Vet inte riktigt hur jag ska göra i det här läget. Ingen speciell read på Fi utom att han verka vara en normal SvS-spelare.

 

 

***** Hand 403366082 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 7 augusti 2007 21:51:38

Bertil 28 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: thonor (167.67)

Plats 2: mackan28 (537.82)

Plats 3: jockeboy (139.65)

Plats 4: ANGIE (90.10)

Plats 5: liten71 (240.65)

Plats 6: klingkling (338.25)

Plats 7: Habanero (13.20)

Plats 8: Qris (197.27)

Plats 9: Ängeln17 (489.68)

Plats 10: ColA_30 (396.00)

thonor lägg LM 1.00

mackan28 lägg SM 2.00

** Giv **

 

Ängeln17 [:9d::9s: ]

 

*** Bet Runda 1 ***

jockeboy Syna 2.00

ANGIE Syna 2.00

liten71 Syna 2.00

klingkling Lägg

Habanero Lägg

Qris Syna 2.00

Ängeln17 Syna 2.00 Skulle vi höjt här?

ColA_30 Lägg

thonor Lägg

mackan28 Passa

*** Flop(Board): *** : [:7h::9h::5s: ]

*** Bet Runda 2 ***

mackan28 Satsa 12.00

jockeboy Lägg

ANGIE Lägg

liten71 Lägg

Qris Lägg

Ängeln17 Höj till 28.00

mackan28 Höj till 70.00

Ängeln17 Jahaja, färgdrag, stegdrag eller möjlighet till färdig stege (68), vad gör vi? Synar, höjer eller går allin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise pre är det ju, självklart. Ytterligare ett bevis på att jag lira som blind babian i går.

 

Sedan syn för kåkvärdet. Den blinde babianen tryckte in stacken som en dum åsna och Fi syna med 68s och hade alltså stegen och färgdraget. Färgen satt dessutom på turn men bordet parade sig inte.

 

Känns som om jag är världsmästare på att dåligt spel just nu.

 

Tack ändå för er medverkan. Case closed.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar ni att Fi inte kan ha set här!?

Du leder även om han bara skulle kunna ha set, stege och straightflushdrag.

Ni måste driva med mig om ni tror ni ligger efter Fi:s range här.

 

Om ni skall syna här vad gör ni på turn om den kommer blank?

 

Raisa upp till 200 så kanske du kan få syn av ett färgdrag här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar ni att Fi inte kan ha set här!?

Du leder även om han bara skulle kunna ha set, stege och straightflushdrag.

Ni måste driva med mig om ni tror ni ligger efter Fi:s range här.

 

Om ni skall syna här vad gör ni på turn om den kommer blank?

 

Raisa upp till 200 så kanske du kan få syn av ett färgdrag här.

 

Jag gick allin, vilket i efterhand kändes som ett idiotdrag med tanke på att jag faktiskt räknade med 68 som den mest troliga handen i Fi´s HD. Därför känns det som en blind babian spelade handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade definitivt höjt preflop. Du har position och det är svårt att få in hela stacken i ohöjd pott när du träffar. En raise till $10-$12 hade varit på sin plats med så mycket limpare. BB bettar ut pott vilket tyder på styrka. Här hade jag höjt till $44-$50. Han visar på stor styrka och har antagligen ett bra drag eller en färdig stark hand. Har han ett bra drag kan han syna även om vi höjer mycket på grund av att båda är så djupa.

 

Han knapphöjer tillbaka och det luktar nu mer färdig hand än drag. Fast det kan man också spekulera i eftersom han höjer så lite tillbaka. Han ger ju kanonodds för dig att dra ut om du skulle ha färgdraget men eftersom vi nu i efterhand vet att han hade det också så går ju historien ihop.

 

Personligen hade jag nog höjt igen på floppen om jag inte har read på fi.

En hand har oss slagna och problemet är nu hur vi ska få in alla pengar, inget annat. Synar vi kan ett färgkort komma på turn som gör handen svårspelad för oss, ett hjärter på turn kan även skrämma fi så att vi inte får fullt värde ur dom händer vi har slagna.

 

I och med att floppen är så dragig så tror jag att många spelare (inte nödvändigtvis bra sådana) hade spelat tvåpar väldigt hårt här ur position.

Fi sitter i bb och kan ha precis vilket tvåpar som helst och inte helt omöjligt att han skulle spela tillbaka när du minihöjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en möjlig stege ute!

 

Det finns ingen spelare som inte skulle trebeta ett set här. Om du inte vill få in dina pengar här när skall du då göra det. Du kan inte folda set bara för att du inte har nötterna.

 

Inte ens trots stark misstanke om att Fi har färdig stege? Isf, du sa 200, jag pusha. Spelar det någon större roll?

 

miniraisen på floppen är.... sådär

 

OK, till vad skulle jag höjt då?

 

Räkna med det värsta så inträffar det.. det finns många situationer som är osäkra.. funderar på att experimentera med random kort i färg som har max tre korts mellanrum.

 

Utgår inte från det värsta men det fanns en stark misstanke på att stegen fanns bland Fi´s HD med tanke på hur handen spelats.

 

Jag hade definitivt höjt preflop. Du har position och det är svårt att få in hela stacken i ohöjd pott när du träffar. En raise till $10-$12 hade varit på sin plats med så mycket limpare. BB bettar ut pott vilket tyder på styrka. Här hade jag höjt till $44-$50. Han visar på stor styrka och har antagligen ett bra drag eller en färdig stark hand. Har han ett bra drag kan han syna även om vi höjer mycket på grund av att båda är så djupa.

 

Han knapphöjer tillbaka och det luktar nu mer färdig hand än drag. Fast det kan man också spekulera i eftersom han höjer så lite tillbaka. Han ger ju kanonodds för dig att dra ut om du skulle ha färgdraget men eftersom vi nu i efterhand vet att han hade det också så går ju historien ihop.

 

Personligen hade jag nog höjt igen på floppen om jag inte har read på fi.

En hand har oss slagna och problemet är nu hur vi ska få in alla pengar, inget annat. Synar vi kan ett färgkort komma på turn som gör handen svårspelad för oss, ett hjärter på turn kan även skrämma fi så att vi inte får fullt värde ur dom händer vi har slagna.

 

I och med att floppen är så dragig så tror jag att många spelare (inte nödvändigtvis bra sådana) hade spelat tvåpar väldigt hårt här ur position.

Fi sitter i bb och kan ha precis vilket tvåpar som helst och inte helt omöjligt att han skulle spela tillbaka när du minihöjer.

 

OK, klart och koncist inlägg. Läser och begrundar. Stämmer rätt väl med vad andra säger.

 

Problemet här är ju att fi checkat i blindsen vilket ökar sannolikheten för randomkort (stege) och minskar sannolikheten för pocketpar (set). .

 

Det var så mina tankar gick. Men tyvärr så spela jag inte efter de tankarna.

 

Måste säga att jag beundra hur ni kan fortsätta ge råd till en blind babian. vad får jag ut av detta då? Jo,

 

1. Skulle höj pre ordentligt = Jättemisstag av mig.

2. Floppen kan spelas på lite olika sätt. De flesta förespråkar kraftigare raise på Fi´s pottbet = Stort misstag av mig, igen.

Därefter tycker flera att jag ska försöka få in degen med ett floppat set trots dragvänlig bräda.

En tycker syn och vänta med att få in degen tills man får in kåken pga av hur handen spelats preflopp = jag håller nog med den linjen trots att flera förespråkat den första, vilket ger = ytterligare ett misstag av mig. Även om degen troligen åkt in ändå senare.

3. Fold sa någon. Det tror jag inte på, trots brädan.

 

Hur man än vänder och vrider på det så spelade jag handen dåligt från start. Men jag läser och begrundar alla inlägg i debatten och kommer förmodligen (förhoppningsvis) lära mig en del av detta. Så inget som inte har något gott med sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ens trots stark misstanke om att Fi har färdig stege? Isf, du sa 200, jag pusha. Spelar det någon större roll?

 

Nej det finns för många andra händer som han kan ha här. Th8h, 6h5h, 6h4h, Ah8h, Ah5h, 77, 55, 97, 95, 75 är fullt rimliga här. Illa spelade AA, KK, AhKh är inte så sannolika men inte omöjliga i det här läget.

 

All in är inte katastrof, men 200 eller kanske lite mer ger honom chansen att göra en dålig syn (sitter han på ett monster eller monsterdrag så åker ala pengar ändå in här)

 

Problemet här är ju att fi checkat i blindsen vilket ökar sannolikheten för randomkort (stege) och minskar sannolikheten för pocketpar (set). Jag skulle definitivt försöka undvika att stacka av här djupt utan att först kåka upp.

 

 

Att checka med 55 och 77 är är knappast orimmligt, ett osetat par har i det här läget minimalt showdownvärde.

 

 

Måste säga att jag beundra hur ni kan fortsätta ge råd till en blind babian. vad får jag ut av detta då? Jo,

 

1. Skulle höj pre ordentligt = Jättemisstag av mig.

2. Floppen kan spelas på lite olika sätt. De flesta förespråkar kraftigare raise på Fi´s pottbet = Stort misstag av mig, igen.

Därefter tycker flera att jag ska försöka få in degen med ett floppat set trots dragvänlig bräda.

En tycker syn och vänta med att få in degen tills man får in kåken pga av hur handen spelats preflopp = jag håller nog med den linjen trots att flera förespråkat den första, vilket ger = ytterligare ett misstag av mig. Även om degen troligen åkt in ändå senare.

3. Fold sa någon. Det tror jag inte på, trots brädan.

 

Hur man än vänder och vrider på det så spelade jag handen dåligt från start. Men jag läser och begrundar alla inlägg i debatten och kommer förmodligen (förhoppningsvis) lära mig en del av detta. Så inget som inte har något gott med sig.

 

 

Jag tycker inte synen här är någon katastrof även om jag oftast skulle höjt här. Skälet till att inte höja i det här läget är INTE att du vill skära ner fältet, tänk på att du inte bara får bort 68 med en höjning utan även 97, 95, 75 och annat skräp som du vill ha kvar här. En annan fördel med limp är att det är ett biligt sätt för dig att få se en flopp om du bara spelar för setvärde. Dock så kommer en raise att "höja insattserna" i ett bra läge för dig.

 

Om du väjer syn här vad är din plan för turn och river? Potten kommer att vara över 150 kr skall du folda turn om du missar? För om du synar ett pottbet på turn så kommer du fått in nästan halva din stack. Om du inte kommer att folda här så finns det ingen andledning att inte trycka in allt nu, för om han har stegen kommer dina pengar att åka in så det är bäst att få in dem även när du leder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste ditt svar i morse och har nu gått hela dagen och funderat och klurat, slagit i böcker och läst, funderat lite till och har kommit fram till följande:

 

Nej det finns för många andra händer som han kan ha här. Th8h, 6h5h, 6h4h, Ah8h, Ah5h, 77, 55, 97, 95, 75 är fullt rimliga här. Illa spelade AA, KK, AhKh är inte så sannolika men inte omöjliga i det här läget.

 

All in är inte katastrof, men 200 eller kanske lite mer ger honom chansen att göra en dålig syn (sitter han på ett monster eller monsterdrag så åker ala pengar ändå in här).

 

Att checka med 55 och 77 är är knappast orimmligt, ett osetat par har i det här läget minimalt showdownvärde..

 

HDn du nämner var väl ungefär den HDn jag satte Fi på men skillnaden var att jag promt skulle sätta honom på en hand, vilket jag vet är fel. Fi kan lika väl ha 55 eller 77 i blindsen utan att höja då det är FR och många spelar dessa pocket enbart för setvärdet.

 

Och skulle inte pushat utan höjt till ca 200 som du förslår (att degen åkt in ändå har ju inget med saken att göra) för att med push så kommer troligen Fi att lägga en del händer som jag gärna sett syna.

 

 

 

 

Jag tycker inte synen här är någon katastrof även om jag oftast skulle höjt här. Skälet till att inte höja i det här läget är INTE att du vill skära ner fältet, tänk på att du inte bara får bort 68 med en höjning utan även 97, 95, 75 och annat skräp som du vill ha kvar här. En annan fördel med limp är att det är ett biligt sätt för dig att få se en flopp om du bara spelar för setvärde. Dock så kommer en raise att "höja insattserna" i ett bra läge för dig.

 

Normalt höjer jag oxå i sen pos med 99 med någon/några limpat för att öka värdet i handen. Denna gång var det fyra limpare fram till mig och fick för mig att det fanns mer värde i en limp och träffa set än att höja och få bort några händer.

 

Om du väjer syn här vad är din plan för turn och river? Potten kommer att vara över 150 kr skall du folda turn om du missar? För om du synar ett pottbet på turn så kommer du fått in nästan halva din stack. Om du inte kommer att folda här så finns det ingen andledning att inte trycka in allt nu, för om han har stegen kommer dina pengar att åka in så det är bäst att få in dem även när du leder.

 

Jo, jag skrev ju att det troligen skulle bli så att degen åkt in ändå på turn och om nu det kommit ett färgkort där så hade ju beslutet blivit ännu svårare. Så du har förståss rätt i att det är bättre att få in degen redan på floppen.

 

Skrev ju igår att jag nog lutatde åt syn för att hoppas på att kåka upp men man får inte va sämre än att man ändrar sig. Dina inlägg har givit mig mycket huvudbry Sparven, men det har varit angenämt huvudbry. Jag är oxå rätt säker på att denna tråd givit mig massor av behövlig feedback. Hoppas även den gett andra som läst den något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...