Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Javisst, min laptop har ett par år (tvååetthalvt faktiskt) på nacken och jag har helt sjukt lite ram-minne i den, så nu är det dax att byggga ut. Men det är ju en hel minnes-djungel därute.

Det jag förstått är att jag ska köpa minne av typen SODIMM, men sen har vi grejer som PIN, frekvens, DDR eller DDR2 och NON-ECC osv osv.

Provade att maila HP som byggt ihop min dator, men de skickade tydligen det mailet direkt i lådan dit alla försvunna sockar hamnar efter tvätten. Det ska tilläggas att jag faktiskt köpte ett minne lite på vinst och förlust i julas och det krashade efter cirka två månader, så frågan är om jag inte chansade bort mig då.

Så frågan är, hur tar jag reda på exakt vad för grejer som min dator klarar av?

Postad

Jag har en HP (zv6000)

Mailade bara webhallen.com

I mailet skrev jag modellnummer jag hadde så fick jag tillbaka vilket som va det rätta.

Jag hadde svårt att få fram vilket minne jag skulle ha med, mailade till HP och dom hadde givetvis minne, men dyra som fan - dessutom vile dom inte svara på dom frågor om vilken typ av minne det kunde va :evil:

Men testa webhallen, bra priser och bra/snabb support !

Postad
Jag har en HP (zv6000)

Mailade bara webhallen.com

I mailet skrev jag modellnummer jag hadde så fick jag tillbaka vilket som va det rätta.

Jag hadde svårt att få fram vilket minne jag skulle ha med, mailade till HP och dom hadde givetvis minne, men dyra som fan - dessutom vile dom inte svara på dom frågor om vilken typ av minne det kunde va :evil:

Men testa webhallen, bra priser och bra/snabb support !

Bra tips! Tackar.