Gå till innehåll

The Well: eurythmech


eurythmech

Recommended Posts

  • Svars 112
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Oj. Wow. Det fuktar redan i munnen. En carpaccio på oxfilé är ett säkert alternativ som förrätt. Dock gillar jag inte när den blir för sladdrig. Carpaccion ackomnapnjeras av ruccola, parmesan och pinjenötter.

 

Varmrätter finns det ju lika många goda och passande som antalet dagar sedan Elisabeth Höglund sedan var hos frisören.

Man borde väl kanske fortsätta på samma tema, med italienskt eller i vart fall medelhavsinspirerad mat.

 

Jag tror att jag skulle rekommendera ett par saftiga kycklingfiléer kryddade med rosmarin och eventuellt något mer, samt fyllda med feta. Jag ser framför mig ris. Dock är jag lite osäker på såsen, nånting syrligt men samtidigt gräddigt. Fan...jag har lite dålig koll.

 

Till efterrätt passar alltid creme brylée.

 

 

 

Ja nu var det ju lite synd att jag valde kycklilng, eftersom det väl passar bäst till vitt vin. Jag är ingen stor vinkännare, men däremot en vinälskare - och då framför allt rött! Någon i köket (eller på systemet) kan säkert rekommendera en flaska rött som går bra till fågel. Någon druva eller tillverkningsland vågar jag dock inte slå till med. Men en flaska i 100-kronorsklassen brukar räcka gott och väl.

 

Till förrätten vill jag nog börja med en flaska mineralvatten, för att sedan ta de första klunkarna vin med de sista tuggorna.

 

Till efterrätten dricks en dubbel espresso. När bryléen är uppäten tar vi ett glas konjak. Jag kan whisky mycket bättre än konjak, men det passar inte lika bra som avec här. Grönstedts monopol är gott.

!

 

 

Jag visste att du va en hyvens kille.

 

Det matvalet kan ingen osympatiskt människa välja. Har precis torkat upp dreggelpölen runt tangentbordet.

 

Enda som ja eventuellt skulle byta ut (precis som du själv skrev beror allt lite på tillfälle, stämning etc) är kycklingen mot en vitlöksmarinerad lammfilé på en bädd av rostade grönsaker och med en liten strimma rödvinssås till. Resten smälter som smör i munnen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur trivs du med ditt förslappade oorganiserade och ganska så spretiga liv?

 

Jo, det är oftast okej. Helst skulle jag vilja ha ett hembiträde och ett par joggingskor. Men det verkar så omständigt. Organiserad kommer jag aldrig bli, men jag har slagit pers i slapphet senaste åren.

 

Varför valde du att för 10 år sedan bli förslappad?

 

Jag vet inte riktigt...det var mest hockeyn jag ångrade länge att jag lade av med. Det hade varit kul att spela gymnasietiden ut i varje fall. Mitt grundtillstånd är apati och ambivalens, då blir det lätt på det viset.

 

Vilken är klubben som är ett skämt? Och varför bytte du inte klubb, det råder väl knappast brist på basketklubbar i stockholm?

 

Det här var i Gävleområdet, flyttade till Stockholm för fem år sedan.

 

Vilken form av alkoholhaltig dryck dricker de helst?

 

Var dryck har sitt tillfälle. Whisky är godast. Till fest är det ibland GT, ibland rödvin och ibland öl. Öl är nog favoritdrycken. Gärna Kilkenny eller Chimay.

Jämtlands och Nils Oscar gör god svensk öl.

 

Favorit dryck?

 

Dryckeskategori som helhet, vatten

 

Läsk...

 

Kall coca-cola

 

Vatten...

 

Loka Päron

 

Öl...

 

Kilkenny på fat. På flaska kan ibland Young's Double Chocolate Stout vinna.

 

Vin...

 

Är otroligt dålig på att minnas vad jag druckit (alltså...icke-alkoholrelaterad glömska...jag tänker bara inte på sånt), men jag gillar röda viner som har mycket smak. Runda.

 

Sprit...

 

Ardbeg 17 år

 

Mjölk...

 

Dricker ytterst sällan mjölk, men när det sker blir det standardmjölk.

 

Cider...

 

Väldigt dålig på cider. Gillar inte avarten till alkoläsk som vi envisas med att kalla cider i Sverige, även om det finns tillfällen då den svalkar. Den enda cider jag kan komma på är Strongbow, som är god utan att vara suverän.

 

Var står du politiskt och vad röstade du på i valet. Är du belåten med ditt val eller inte?

 

Jag har utan tvekan i huvudsak vänsterorienterade åsikter men känner mig inte alls hemma bland de etablerade partierna. Jag röstade (v) förra året liksom 2002, mest för att det saknas alternativ. Eller, där ljög jag, (mp) ligger ganska nära också. Men annars gillar jag t.ex Attacrörelsen (som dock tycks ha tystnat av). Jag antar att det är lättare att gilla rörelser som driver få frågor, eftersom det finns mindre att störa sig på.

 

Vad är frihet?

 

Det frågade sig Dileva nåt år också. Var det 2004? Frihet är ett oerhört vitt begrepp och innefattar så mycket mer än jag skulle kunna spotta ur mig i ett inlägg. Dock tänker jag främst på rätten och möjligheten att förverkliga sig själv och att göra det man själv vill utan att trampa andra på tårna.

 

Finns det en fri vilja?

 

Antar att det är en av de stora filosofiska frågorna. Åtminstone historiskt, den kanske är mer...löst, nu. Ja alltså, jag tror inte på Laplace-determinism men om det finns en fri vilja vet jag inte. Jag är kanske bara ett offer för genetik och fjärilseffekter. Ganska intressant område, skulle nog föredra att bli förelöst för snarare än att tänka själv, till att börja med. Man hamnar nog lätt i fällor när man tänker på den frågan.

 

Har du någon gång livat vampyrrollspel?

 

Nej, jag är för snygg för att spökas ut.

 

Vad tycker du om kungen?

 

Kungen som person kan jag väl ha lite svårt för just för att han tror på myten om sig själv och accepterar sin priviligerade position som välbetald övermänniska som står över lagen. Det är en vidrig företeelse.

 

Absolut, kan Kewell komma tillbaka till den form han hade i Leeds bör han vara så gott som ordinarie på kanten, men tyvärr är jag tveksam till att killen gör det. Nu när vi äntligen har tekniska och kreativa grabbar som alternativ på kanterna ser jag gärna Momo sittandes på bänken som ett alternativ till Alonso/Mascherano.

 

Jag ska försöka se så mycket som möjligt i säsongsupptakten, är riktigt sugen på att se laget, samt hur man ska lyckas sjabbla bort poäng mot bottenlagen den här gången :)

 

Njea...jao i stormatcherna blir det nog tight, men vi vet att Kung Benitez älskar att rotera. Tror alla anfallare (Kuyt, Torres, Voronin och Crouch och i viss mån Babel) kommer få en hel del speltid. Men visst bör Kuyt och Torres vara förstaval.

 

Absolut, det känns jättefint att det finns kvalité att rotera med.

 

Innermittfältet är bland de bättre i PL. Hur ska Sissoko, Xabi, Mascherano, Gerrard få plats liksom? En 4-3-3 uppställning med tre centrala mittfältare skulle vara kul att se någon match? Sen har "vi" även fått Lucas Leiva (U21-landslagskapten för Brasilien?!) som spås en lysande framtid. Ser riktigt bra ut Eury...

 

Ja, Leiva verkar lovande. Ännu en spelare jag vill se snarast, fast han kommer kanske inte få spela så mycket i år?

 

Okej, ja ser man det utifrån ett ekonomisktperspektiv är valet kanske enkelt, men var är passionen till fotbollen? WSOP i all ära, men inte mycket som slår The Kop ;-)

 

Nej, jag kan tänka mig det. Det är väl på tiden att man letar sig dit, t.ex innan den nya arenan byggs.

 

Vad tycker du om KF och varför är KF inte din favoritmoderator?

 

Mvh, KF

 

KF verkar lite småskum men ganska kul. Han är lite för anonym för att riktigt utmana om topplaceringarna.

 

Du vinner resa till LV och boende för två pers. Vem på forumet tar du med dig?

 

Realistiskt sett så blir det ju nån jag redan känner, som Simon eller Bisox eller HeFo. Men roligare blir väl kanske om man pratar om lite mer välkända forumprofiler, och personer jag inte känner irl.

Det är svårt.

Det finns en del kandidater. Andy Pandy så klart, Conspiracy, thestonk, Sansrom, Trolldeg. Ja, ett gäng till också. Jag kan inte välja nån.

 

Blev det något av forumet som troligtvis bara du och din polare (Simon?) skulle besöka?

 

Stort att du minns Simon. Njae, min och Simons vänskapsrelation har fått sig en och annan törn på sistone, även om det är på väg åt rätt håll. Inget forum ännu. Det måste ha varit förra sommaren jag pratade om det.

 

http://www.myspace.com/antontheband

 

Vad tycker du om den här låten?

 

Spretig. Trummorna hördes för mycket och lät tråkiga. Sången kom ofta bort. Men jag tyckte inledningen av refrängen var jävligt ball.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felmeddelande när jag försöker på igång PT för 111:e gången.

 

"ODBC Driver - The SQLite 3 ODBC driver has not been loaded yet. Please read the help for this window for instructions on how to do this. If you continue to have problems, please contact support@pokertracker.com"

 

Hur åtgärdar jag detta? :-)

 

 

(fick inga svar i PT-tråden, så tog en chansning här)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Throw the jew down the well so my country can be free

 

Apropå judar... Vilka tre judar lät Nebukadnessar sätta på ett bål?

 

Vilken bok, skulle du säga, har påverkat dig mest?

 

En favoritfilm gjord och producerad innan 1995.

 

Vem är min favoritkonstnär OS Gemeos?

 

Har du antingen fått ett finger uppkört i analen eller kört upp ett finger (ditt eget finger) i analen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara flika in här att jag tycker detta var ett roligt initiativ, att jag älskar liverpool och hoppas att Babel bryter benet och blir såld till högstbjudande snarast.

 

Och att du(ni) gärna får hänga på min och mina kompisars liga i Fantasy Premier League . Det är andra säsongen den rullar och vi är ca 8 lag just nu. Hör av er till mig när ni gjort ett lag så ska ge ge er en kod för att trilla in i ligan.

 

Tack för visat intresse, och ledsen att detta blev helt off topic.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du någon gång spelat musik själv i en orkester?

 

Nix. Är totalt omusikalisk och klumpfingrad.

 

Vad jobbar du med?

 

Ingenting för tillfället, festar upp lite pekar som legat och skräpat. Får se framöver hur det blir.

 

Hur stort är universum?

 

Oändligt men växande, tror jag.

 

Felmeddelande när jag försöker på igång PT för 111:e gången.

 

"ODBC Driver - The SQLite 3 ODBC driver has not been loaded yet. Please read the help for this window for instructions on how to do this. If you continue to have problems, please contact support@pokertracker.com"

 

Hur åtgärdar jag detta? :-)

 

 

(fick inga svar i PT-tråden, så tog en chansning här)

 

Ett nobelt syfte. Ska jag tolka dig som att det funkade fint 110 gånger?

Om jag var i din sits skulle jag fråga runt på PT-forumet, där jag alltid fått hjälp. Om jag av nån anledning inte gillade det forumet känns det nog fint att hejvilt chansa på att installera om SQL. Om det nu inte är något sånt djävulsverktyg som inte går att avinstallera, som Norton. Jag hatar Norton.

 

Throw the jew down the well so my country can be free

 

Ja det är en lustig liten bit.

 

Apropå judar... Vilka tre judar lät Nebukadnessar sätta på ett bål?

 

Det kan jag inte utan att fuska. Tre av bröderna Marx?

 

Vilken bok, skulle du säga, har påverkat dig mest?

 

Brott och Straff fick mig att tänka mycket. Det var i en period av mitt liv då jag var både vilsen och fundersam. Den fungerade väl som ett slags katalysator. Men jag vet inte om jag är särskilt starkt påverkad av den idag.

Haha, "påverkad" inleds med ordet "påve".

 

En favoritfilm gjord och producerad innan 1995.

 

En film? Sjukt. Maffiabröder.

Fast jag vill fuska och lägga till Metropolis och Full Metal Jacket också.

 

Vem är min favoritkonstnär OS Gemeos?

 

Ingen aning. *google/wikipaus*. Okej, graffitti. Radical.

 

Har du antingen fått ett finger uppkört i analen eller kört upp ett finger (ditt eget finger) i analen?

 

Jadå, båda delarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följdfrågor:

 

Kände du nån gång under HU-spelet i HORSE-eventet, mot undertecknad kan tilläggas, att du faktiskt hade en chans att vinna? Eller kändes det helt overkligt när du till slut stod som segrare?

 

Det kändes mycket tungt i inledningen vill jag minnas, i stort sett hela första rotationen. Men när vi var nere på 3-4 spelare insåg jag att det faktiskt var möjligt.

 

Hur har du planerat att spendera segerpengarna?

 

Pengarna är sedan länge spenderade som inlärningspengar för NL CG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh fy fasen. Här sitter man och tänker "sjyst tråd", sen blir man nämnd som en möjlig kandidat till sällskap helt utan förvarning. Jag är chockad. Jag borde undra varför, men jag stryker den uppenbara förstafrågan, jag kan ha hallucinerat.

 

2. Vad är en fettbrand? Jag har googlat, men känner mig inte säker på svaret ändå, eftersom de flesta sidorna är på tyska.

3. Har det inte stått "Nacka" som vistelseort för dig någon gång?

(om svar(3)=ja eller jo) 4. Har du övergivit Nacka och i så fall varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara flika in här att jag tycker detta var ett roligt initiativ, att jag älskar liverpool och hoppas att Babel bryter benet och blir såld till högstbjudande snarast.

 

Jahaja, då kan jag inte helhjärtat hata dig heller ;)

Berätta, vad har Babel gjort för ont?

 

Och att du(ni) gärna får hänga på min och mina kompisars liga i Fantasy Premier League . Det är andra säsongen den rullar och vi är ca 8 lag just nu. Hör av er till mig när ni gjort ett lag så ska ge ge er en kod för att trilla in i ligan.

 

Tack för visat intresse, och ledsen att detta blev helt off topic.

 

Måste man vara engagerad och byta ut spelare i laget hela tiden?

 

Inte alls. Påverkad börjar med ordet "på". Påven har inget särskilt med betydelsen att göra.

 

Nu hänger jag inte alls med.

 

Varför svarar du på Alberts fåniga fråga men inte på mina fåniga frågor?

 

Jag har faktiskt inget försvar. Slarv, kanske.

 

Förstår du vilken tid det kommer ta för mig att rätta alla dina poster i den här tråden?

 

Absolut inte, men ta dig gärna tid.

 

Snälla förklara din 2+2 avatar. Har slitit mitt hår alldeles för länge.

 

Serifen i Nottingham. Den är snodd från Brux, tror jag.

 

Det är jag som är Albert. Pokerforums kugghjul.

 

Det var ju....också ett sätt att se på det.

 

åhh, nu blev jag törstig...

 

Du är så sjukt jävla märklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh fy fasen. Här sitter man och tänker "sjyst tråd", sen blir man nämnd som en möjlig kandidat till sällskap helt utan förvarning. Jag är chockad. Jag borde undra varför, men jag stryker den uppenbara förstafrågan, jag kan ha hallucinerat.

 

Gav jag inte dig nån kärleksförklaring i samband med en Sheeptråd? (ja just ja, jag måste ju rätta klart den sista).

 

2. Vad är en fettbrand? Jag har googlat, men känner mig inte säker på svaret ändå, eftersom de flesta sidorna är på tyska.

 

Jag är lite osäker på om det är en gigantisk swimmingpool av brinnande smörjfett, eller mer en person som smorts in med matolja som sedan tuttats på.

 

3. Har det inte stått "Nacka" som vistelseort för dig någon gång?

 

Är faktiskt lite osäker. Kan inte minnas att jag ändrat bostadsort här på forumet. Det skulle ha varit i samband med bytet av mjukvara isf.

Jag står som Nacka på PokerStars btw.

 

(om svar(3)=ja eller jo) 4. Har du övergivit Nacka och i så fall varför?

 

Nu uppfyller ju inte svaret på 3 riktigt villkoren för att svara på 4, men vi kör ändå:

 

Nejdå, jag bor kvar i Nacka kommun. Letar dock efter nytt boende lite överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag tänker fettbrand så tänker jag att det iaf måsste finnas stora mängder fett som brinner, så jag tror mer på alternativ 1

 

Jag funderar mer i banorna kring alternativens flampunkter. Vad vore mest effektivt, en svårantändlig fetthärd med trolig ökad grad av svårsläckthet eller en lättantändlig liten rackare som nog är lättare att släcka?

 

Och jag lägger till en fråga: Charlie Davies är underskattad, eller hur? Han behöver väl bara lite tid för att etablera sig rejält...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...