Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad tycker ni om folk som spelar långt över sitt huvud?

Har en vän som spelar på höjder som är långt ifrån hans game men han har plussat sjuka summor den senaste tiden. Klart detta gör mig riktigt svartsjuk för vi har spelat mycket ihop men tjänar han så stora summor att det gör en riktigt svartsjuk för att jag OBS. Vill tro .. att jag spelar lika bra poker som honom men har inte modet att skotta på dom nivåerna ännu. Är det rätt att försöka skotta eller hålla sig till den nivån man trivs på?

För mig är stora summor ~500k svenska.. för er som vill ha perspektiv.

Tar gärna emot kommentarer positiva som negativa.

Postad
Vad tycker ni om folk som spelar långt över sitt huvud?

Låter som om du vill få in nått slags moralisk aspekt?

Jag tycker det verkar riskabelt att spela så. Om personen tycker jag inget alls.

Postad

Finns ju olika grader av skottning. Att varje dag sätta sig med 1/3 rulle på ett bord är korkat, men att gå upp en nivå när man känner sig fräsch ibland är väl inte riktigt lika farligt. Men det låter som att din kompis kommer att vara avis på dig inom en inte alltför snar framtid.

Postad
Du är alltså inte avundsjuk utan svartsjuk? =)

riktigt =) har klonkat en del själv men när man knegar själv och drar ut 12k i månaden så känns det inom en, när man kan dra ut 50-60k mer på att skotta?

Menar bara att jag jobbar mer än gärna för trygghet men vem vill inte prova på att skotta och vinna de stora pengarna? =)

Postad

Jag har har ett par siter jag skottar på... spelar seriöst med BR krav på UB men ibland tar jag 500$ på annan site och sätter mej på 5/10 ...lyckas man dubbla så kör jag på högre bord.

Har gjot samma sak på siter där jag har en stor del av min BR på men kan sluta illa...

Långsktigt tror jag du kommer att klara dej bättra än din kompis !

Postad

Tja, det är väl i stort sett detta som alla mina pokerintresserade bekanta som jag satt fiskstämpel på sysslar med. De spelar långt över sin nivå och omöjliggör därmed ett långsiktigt plusresultat.

Den variant som LuckyStar5.1 talar om är bra, om man nu absolut måste storskotta.

Postad
jag hade nog hoppats på att han gulat, även om han var min kompis

i övrigt tycker jag alla som vunnit mkt bör gula, speciellt de som skottat!

Såhär har jag börjat tänka mer den sista tiden. Antagligen blir det så om man har otur själv. Dock unnar jag nog inte mina vänner gulning :shock: