Slimmyjimmy Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Tänkte starta en dagbok här nu efter att ha spelat poker i ca 2 år. Har aldrig vart nått av en grinder utan så fort jag haft pengar så har jag skottat. Innan har jag kört shortstack NL200 med rulle på ca 500$. Så här har jag hållt på under de sista 2 åren och har väll ett plus på ca 40-45k sek. Men är trött på svängningar och har nu en gång för alla bestämt mig för att det ska bli grind nu. Har ca 450$ på nordic bet som jag tänkte börja spela NL20 med fram tills jag har 25 inköp för NL50 och sedan får vi se vart det bär. Lite info om mig i övrigt kan la vara att jag är 18 bast och ska snart börja högskolan. Har för nuvarande flickvänn och vi har vart tillsammans i drygt 13 månader. Annars gillar jag att lira fotboll eller grinda lite Nintendo wii. Aja wish me good luck. Citera
tommie88 Postad 6 Augusti , 2007 Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Good luck och du kan behöva de... Citera
Slimmyjimmy Postad 6 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2007 En session avverkad, blev lillpluset på 14 dollar. Jäkla surt efter att ha blitt utdragen av backdoor stegdrag och sånt som man bara ser på de här nivåerna. Nu blir det träning, spel blir det mer av ikväll. Peace out. Citera
Slimmyjimmy Postad 6 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2007 Aaaah, inget slår en riktigt god kebab så här på kvällskvisten. Nu ska det bli grind ända in på morgontimmarna med ett kort avbrott vid 10-tiden, kommer tillbaka med lite kommentarer och kanske någon skojig hand som varit under sessionen. Citera
Slimmyjimmy Postad 6 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2007 +31 dollar under den här stunden, här kommer ett par knepiga händer. ** Dealing card to slimmyboy: , BennyMiles folded maNNitou75 bet - $0.70 BIGZ1P folded timmydoug raised - $3.40 slimmyboy? ** Dealing card to slimmyboy: , PerOjerson called - $0.20 slimmyboy called - $0.20 MrDAM10 folded 0wl75 called - $0.20 PhatX checked ** Dealing the flop: , , 0wl75 checked PhatX checked PerOjerson bet - $0.80 slimmyboy called - $0.80 0wl75 folded PhatX folded ** Dealing the turn: PerOjerson checked slimmyboy bet - $1.20 PerOjerson called - $1.20 ** Dealing the river: PerOjerson bet - $4.80 slimmyboy? Citera
Slimmyjimmy Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Hittade 3 dollars backet och slutar dagen på 492 dollar. Eftersom startrullen var 445 ger det ett plus på 47 dollar. Inte alls nöjd med resultatet men plus är alltid bättre än minus såklart! Funderat lite på vad månadens mål ska bli och har kommit fram till följande: Hålla nivån NL20, inga skott överhuvudtaget. Plussa 400 dollar. Spela minst 40 timmar poker. Just nu: 47/400dollar 8/40h Citera
Slimmyjimmy Postad 7 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Spelat en timme nu på morgonen och det blev ett plus på 40$ exakt. Inga direkt konstiga händer det mesta vart standard men funderade på om jag borde slå om denna river/turn? - MarquizDeSad sitting in seat 1 with $19.30 - cola18 sitting in seat 2 with $22.25 - TheSprat sitting in seat 3 with $10.57 - slimmyboy sitting in seat 5 with $28.70 [Dealer] - mottamarmota sitting in seat 6 with $38.20 mottamarmota posted the small blind - $0.10 MarquizDeSad posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to slimmyboy: , cola18 folded TheSprat folded slimmyboy raised - $0.80 mottamarmota folded MarquizDeSad raised - $1.40 slimmyboy called - $1.40 ** Dealing the flop: , , MarquizDeSad checked slimmyboy checked ** Dealing the turn: MarquizDeSad bet - $2.90 slimmyboy called - $2.90 ** Dealing the river: MarquizDeSad bet - $6.00 slimmyboy called - $6.00 Blev rädd efter hans omslag preflop och rimliga händer inkluderade AQ KK JJ och då går jag på nöten. Vad säger ni fel/rätt att bara syna med? 9/40 h inspelade 87/400dollar inspelade Citera
tommie88 Postad 7 Augusti , 2007 Rapport Postad 7 Augusti , 2007 Jag anser att om du ska slå om någon gång så e det på turn för att få info om vart han står... Keep up the good work Citera
svint0 Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Postad 8 Augusti , 2007 Spelat en timme nu på morgonen och det blev ett plus på 40$ exakt. Inga direkt konstiga händer det mesta vart standard men funderade på om jag borde slå om denna river/turn? - MarquizDeSad sitting in seat 1 with $19.30 - cola18 sitting in seat 2 with $22.25 - TheSprat sitting in seat 3 with $10.57 - slimmyboy sitting in seat 5 with $28.70 [Dealer] - mottamarmota sitting in seat 6 with $38.20 mottamarmota posted the small blind - $0.10 MarquizDeSad posted the big blind - $0.20 ** Dealing card to slimmyboy: , cola18 folded TheSprat folded slimmyboy raised - $0.80 mottamarmota folded MarquizDeSad raised - $1.40 slimmyboy called - $1.40 ** Dealing the flop: , , MarquizDeSad checked slimmyboy checked ** Dealing the turn: MarquizDeSad bet - $2.90 slimmyboy called - $2.90 ** Dealing the river: MarquizDeSad bet - $6.00 slimmyboy called - $6.00 Blev rädd efter hans omslag preflop och rimliga händer inkluderade AQ KK JJ och då går jag på nöten. Vad säger ni fel/rätt att bara syna med? 9/40 h inspelade 87/400dollar inspelade Slå om turn. Slår han om igen, kan du ju försöka hitta lägget. Men jag hade nog synat alla dar i veckan på den nivån. Så länge FI inte är en rock.. Lycka till btw! Citera
Slimmyjimmy Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2007 Slå om turn. Slår han om igen, kan du ju försöka hitta lägget. Men jag hade nog synat alla dar i veckan på den nivån. Så länge FI inte är en rock.. Lycka till btw! Helt klart rätt. När tian kom på turn så tänkte jag maskera och slowspela men när han beta rivern såpass hårt så blev jag lite rädd att han hade mig slagen och bestämde mig för att bara syna ner. Han visade upp sina två ess och jag kände mig dum som inte slog om redan på turn. Något spel blev det inte igår och det blir inget idag heller. Men imon kommer grindandet att tas upp ett par timmar i alla fall. Peace out och tack för svaren. Citera
Slimmyjimmy Postad 10 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 10 Augusti , 2007 En timmes session nu, maaassa standard spel och marginellt plus. Lite väl mycket tanklöst spel men det kommer att bli bättre när jag blir mer van vid att spela med 4 bord uppe. 13$ blev det under denna timmen i alla fall. Mer spel blir det i kväll efter fotbollsmatch. 10/40h inspelade 100/400$ inspelade Citera
Recommended Posts