Henke-Jo Postad 11 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Hej kollade på FTP 100/200 och såg att dom flesta gjorde en fortsätsatsning på floppen i position. Och när dom fick syn checkade dom turnen och ibland rivern gör dom det här för att hålla ner potten och respektera ett eventuelt drag eller bluff på floppen för att tjäna mera på rivern eller hur tänker dom? Och så har jag en fråga om fortsätssatsning hur ofta och vilka floppar när hur mycket? Såg att proffsen på 100/200 betade pott nästan hela tiden. Tillsist vill jag bara ha komentarer om en spelstil som jag höler på att utvekla. Den går utt på att pre flopp beta 2-2,5 gånger big blind för att håla potten ner och sen göra en fortsätssatsning på 1/2 eller 2/3 av potten och vinna många små potter. Så skulle vara bra om ni ger tips på hur man vinner många små potter spelar shorthanded 6 manna. Spelar bara på det här visset när bordet är hyfsat tajt annars spelar jag TAG Är det någon som har några tankar om det här:evil: Citera
back Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Är det någon som har några tankar om det här:evil: Tror knappast någon orkar svara när du skriver i dina egna trådar och hetsar upp dig... Citera
heltok Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Hej kollade på FTP 100/200 och såg att dom flesta gjorde en fortsätsatsning på floppen i position. Och när dom fick syn checkade dom turnen och ibland rivern gör dom det här för att hålla ner potten och respektera ett eventuelt drag eller bluff på floppen för att tjäna mera på rivern eller hur tänker dom? Och så har jag en fråga om fortsätssatsning hur ofta och vilka floppar när hur mycket? Såg att proffsen på 100/200 betade pott nästan hela tiden. Tillsist vill jag bara ha komentarer om en spelstil som jag höler på att utvekla. Den går utt på att pre flopp beta 2-2,5 gånger big blind för att håla potten ner och sen göra en fortsätssatsning på 1/2 eller 2/3 av potten och vinna många små potter. Så skulle vara bra om ni ger tips på hur man vinner många små potter spelar shorthanded 6 manna. Spelar bara på det här visset när bordet är hyfsat tajt annars spelar jag TAG checka turn och river ibland är sannolikt del av ett optimalt spel. cb någonstans mellan 50 till 100% är nog lagom. för att vinna många små potter, testa att continuationbetta mycket. din spelstil verkar sund. lite väl små raise pf som gör att du tvingas spel ur pos ofta och att du ger blindsen EV+ på syn, och eftersom det är ett nollsummespel så blir det du som får betala. du verkar ha lite väl förenklad bild över komplexiteten för en optimal spelstil. Citera
heltok Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 okej vad är minimum då pf och tack därom tvistar di lärde.lär dröja rätt många år innan någon dator löser den frågan.4x big blind funkar hyfsat för de flesta iaf. vissa varierar det beroende på motståndare, position, stackdjup, starthand. finns för och nackdelar med allt. preflop är inte överdrivet viktigt, mkt viktigare att spela bra postflop. Citera
Supertequila Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Andra viktiga faktorer som du inte nämner här är om det är FR, SH, och vilka positioner det handlar om samt stackdjup. Övelag känns 2.5 ggr som för lite då du ofta ger BB rätt odds o syna. 3.5-4 ggr blind är väl standard. Om du sedan spelar SH så rekommenderar jag att du oftare slår om. På FR så brukar man ofta få 3+ syn på preflopraise så CB fungerar av naturliga skäl sämre där. Tipset är då att spela tajtare preflop. På SH är CB ett obligatoriskt vapen i den arsenal. Som tidigare nämnt så kan check på turn vara en optimal linje beroende på vad för hand du håller, bordet, position, stackdjup o typ av motståndare. Vad som är viktigt här är att du har balans i ditt spel så du inte bara checkar turn utan träff och bettar med, för i så fall blir du extremt lättläst. Citera
Recommended Posts