Henke-Jo Postad 11 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Hur spelar ni mellan blindsen på 6 manna borden?Limpar ni mycket från small blind när höjer ni vilka händer höjer ni med? När limpar ni med vilka händer limpar ni med? Förstår att det har betydeks hur den andra spelar på small eller big spelar men skulle vilja veta hur ni tänkermot dom olika spelar typerna? Och ja allting hur ni tänker när ni spelar mellan blindsen. . Citera
Arne68 Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Mot riktigt dåliga spelare så limpar jag ofta och mot hyfsade motståndare foldar jag eller raisar (limpar väldigt sällan). Men händer att jag varierar mig blir lite olika beroende på humör osv Citera
Rooney Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Varje gång du ska spela från small blind först in ska du höja. Citera
Hjort Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Varje gång du ska spela från small blind först in ska du höja.Tror jag inte, en blandstrategi där man synar med både starka och svaga händer torde vara bättre. Citera
back Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Tror jag inte, en blandstrategi där man synar med både starka och svaga händer torde vara bättre. Till vilken nytta? Är det inte bättre att höja både starka och svaga händer då? Citera
Bibben Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 spel mellan blindsen i fullring är ett annat spel eller vad? nåt med att d oftare är battle of the blinds på sh än fr säkert? Citera
Myssion Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 Jag tror att openlimp först in från SB är underskattat och i allmänhet förhastat muppstämplat, men är ju såklart svårare att balansera det spelet korrekt IMO. Citera
strater Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 höja alltid först in från sb? måste ju va det sämsta rådet nånsin om inte fi är weak-tight, köra det spelet mot en duktig lag är ju "mindre" kul... Går köra en hel del olika spel dock från sb imo, limpa in med lite halvhänder som man kan ta en syn med och trappa fi om träff på flopp etc men annars raise/fold känns ju alltid som det bästa... Men allt är ju beroende på fi, framförallt i blind-fight, alla möjliga händer kan spelas på olika sätt där edit: missade att d va low-limit, där fi är betydligt mer weak-passive än på lite högre nivåer och inte bluffar tillbaka lite ofta. går nog nästan alltid höja first-in från sb då med ev+ på det ja (förutom med det allra sämsta) Citera
strater Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 angående höjning så känns det ganska bra att höja "lite xtra" från sb mot bb för att få bort de allra sämsta händerna, säg 0.5-1bb mer (med alla händer givetvis), nån mer som tycker om det? Citera
strater Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 eh, vad är ftp? headsup är en jäkla skillnad, där är du i pos efter floppen. En turnering (om det nu är det som ftp) med större blinds är också en annan sak då folk inte kan syna endast för att lira positionsspel-cashgame. Helt enkelt så att mellan två bra lag-spelare så är det riktigt jobbigt att sitta som sb mot bb när bb gör en massa moves ^^ Citera
tamtaram Postad 11 Augusti , 2007 Rapport Postad 11 Augusti , 2007 kollade på Ftp och såg att några betade bara 3 gånger big blind vid blindsen men 3,5 anars. Varför gör dom så när dom spelar heds up matcher så höjer dom också bara 3 gånger big förstår inte varför? Det är för att 3BB är ett potsized bet när det är oöppnat till SB. Citera
Ignatius Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Hur spelar ni mellan blindsen på 6 manna borden?Limpar ni mycket från small blind när höjer ni vilka händer höjer ni med? När limpar ni med vilka händer limpar ni med? Jag openlimpar ofta i sb med bra draghänder, sc mm. Och höjer väldigt ofta i bb om sb openlimpar Citera
fannys Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Jag tror att openlimp först in från SB är underskattat och i allmänhet förhastat muppstämplat, men är ju såklart svårare att balansera det spelet korrekt IMO. håller med och "muppstämpeln" vill man ju ha.. Citera
Steppwolf Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Varje gång du ska spela från small blind först in ska du höja. Alla råd om att du alltid skall göra på ett visst sätt är NÄSTAN alltid dåliga. Citera
Gäst Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Postad 13 Augusti , 2007 Alla råd om att du alltid skall göra på ett visst sätt är NÄSTAN alltid dåliga. Nu spelar jag väldigt sällan 6-max men att spela raise/fold först in från SB kan väl knappast klassas som dåligt spel. Däremot är det väl kanske så (jag har inte särskilt stor koll) att limp ibland kan vara att föredra eftersom vår raise-HD generellt blir för svag om vi spelar raise/fold. Men vad vet jag... Citera
Recommended Posts