Fido Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2007 En kompetent spelare ställer inte med 99 där heller, så vi får nog utgå från att han inte är kompetent. Fast en kompetent spelare skulle knappast ställa för 500bbs med 99 mot en annan kompetent spelare heller. Om motståndaren ens kan överväga att folda 88 kommer han ju förlora så sanslöst mycket värde på pushen. Det skulle å andra sidan vara extremt ev+ att pusha JhTh om man vet att motståndaren foldar allt utom 99. Därmed har alla här klassat sig själva som icke kompetenta spelare? Detta är ett moment 22 skulle jag säga. Visst, är inte FI kompetent så är det syn. Men har du spelat mot honom i flera timmar och readen är kompetent... då finns inte synen där. Vi kan väl sammanfatta det med att det är ytterst osannolikt att FI skulle spela såhär om han var kompetent. MEN, jag säger MEN. Det finns bara en hand som en kompetent spelare skulle ställa där. 99. Eftersom HERO motjuckar så kraftigt, vad ska FI göra? Han sitter på 99 och är livrädd för steg/färgdragen. Och: Eftersom alla här - som garanterat ser sig själva som jätteduktiga - säger instaSYN... så är det ju bevisligen JÄTTEVÄRDE att ställa med topset, eftersom till och med jätteduktiga proffs kommer att instasyna med en skithand. Ergo: Det är ett bra spel att ställa 99 där, eftersom alla möjliga händer kommer att syna. Klart intressant resonemang från er! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pey Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2007 Jag trebettar ofta 99 från knappen och om jag tror att han också gör det så lägger jag handen. Är det där ett troll? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2007 Är jag ett troll? FYP! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pey Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2007 Tar det där som ett ja då, tokigaste jag läst på länge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2007 haha, du skriver en typiskt trollpost med ett lösrykt citat och undrar om jag är ett troll ... Kan du inte försöka bidra med något istf att bara trolla? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2007 Instasyna med en skithand... skithanden är andranöten som bara är slagen av exakt top set... En riktigt fet cooler om han skulle ha oss slagna dvs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 13 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 13 Augusti , 2007 Fast en kompetent spelare skulle knappast ställa för 500bbs med 99 mot en annan kompetent spelare heller. Om motståndaren ens kan överväga att folda 88 kommer han ju förlora så sanslöst mycket värde på pushen. Jag tror att det kan vara ganska så mycket EV+ att ställa med 99 på den floppen. Handen kan bli mycket svårspelad på turn om något av dragen sitter - antingen som actionkillers eller att FI får in pengarna som underdog. Givet action på floppen så ser ju FI att HERO har en hand han vill spela. FI sitter nu och hoppas att Hero har ett set och att han kan få in 500bb med 95.6% equity - nästan alla skulle ju instasyna med 88 (och antagilgen med 22) här. Det skulle å andra sidan vara extremt ev+ att pusha JhTh om man vet att motståndaren foldar allt utom 99. Håller med, att pusha JhTh vore ett smart move av FI och mot just den handen leder vi med 57%. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fido Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Jag tror att det kan vara ganska så mycket EV+ att ställa med 99 på den floppen. Bevisligen. Eftersom inte bara fisk synar, alla "proffs" säger instasyn på 5*inköp. FRUKTANSVÄRT stort +EV. Handen kan bli mycket svårspelad på turn om något av dragen sitter - antingen som actionkillers eller att FI får in pengarna som underdog. Givet action på floppen så ser ju FI att HERO har en hand han vill spela. FI sitter nu och hoppas att Hero har ett set och att han kan få in 500bb med 95.6% equity - nästan alla skulle ju instasyna med 88 (och antagilgen med 22) här. Japp. Vad som än kommer så kommer inte 99 att gilla läget. Hero visar styrka, endera dragen eller så överpar är troligt. För 99 finns liksom inga trygga kort. Håller med, att pusha JhTh vore ett smart move av FI och mot just den handen leder vi med 57%. Inte helt säker på att jag gör det. Varför skulle vi pusha 500bb med en hand som enbart får syn av händer som slår oss? För ni kan väl rimligtsvis inte hävda att ni skulle syna AA också? Seriöst? Nä. Push där kan väl endast synas av ett set. Och mot setten ligger JT under. Så hur i hela friden skulle det någonsin vara vettigt att pusha 500bb där? Faaaast... såsom folket här vill syna så vore det inte förvånande om hälften skulle syna med 82, 92, 89, 55 osv. Så det är väl helt rätt att ställa med det mesta som träffat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Varför skulle vi pusha 500bb med en hand som enbart får syn av händer som slår oss? Fold equity. Det ligger 77bb i potten. Om FI tror att Hero höjer med alla kombodrag, överpar 2p och set har vi denna HD på Hero: 88/22/99 = 9 handkombinationer TT-AA = 24 (ThJh ej räknade) Ahxh = 9 7h6h/Th7h = 2 89s = 3 Ah2h = 1 Totalt 49 händer. Om vi säger att Hero endast synar med ett set så vinner FI 77bb ca 4 gånger av 5. Den femte gången får han syn och förlorar ca 60bb. Intressant är att FI faktisk bara behöver ca: 20% equity när han får syn för att pushen skall vara +EV om HEROs range vore så tajt. Potten är faktisk relativt stor redan (inte liten som jag tidigare antytt). Med en pott på 50bb hade det behövts ca 30% equity. Ovanstående talar ju faktiskt för att FI skulle kunna pusha en ganska bred HD här och vet vi att han gör han det är ju synen med 88 solklar. Jag har inte så mycket erfarenhet av 500bb men jag ser sällan en TAG pusha 200+ bb på floppen utan ett set eller kombodrag. Problemet i handen är att FI tog initiativet och är all-in. Nu kan vi bara folda eller syna och hoppas att han inte har oss slagen eller drar ut. Jag tror FI har 99 tillräckligt ofta för att en fold skall vara +EV. Jag hade pushat 99 här om jag var FI, bara möjligheten till en 500bb syn med 95% equity gör att det rycker lite i bananen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts