Gå till innehåll

Fiktiv handanalys, set vs djup push.


ah_derka

Recommended Posts

Alltså...om vi antar relativt normalt spel i övrigt, dvs ont om jättehöjningar pre och överbetande på senare gator, så ska det jävligt mycket till för att det ska vara rätt för två spelare att stoppa in 500bb.

 

Japp.

 

Vad har det med saken att göra?

 

Hur "normalt" spelet är låter som en väldigt konstig faktor att basera sitt beslut på.

 

Vill man inte spela med 500BB ska man väl inte göra det. Kåk mot fyrtal händer inte bara i "icke-normala" spel vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Japp.

 

Vad har det med saken att göra?

 

Hur "normalt" spelet är låter som en väldigt konstig faktor att basera sitt beslut på.

 

Vill man inte spela med 500BB ska man väl inte göra det. Kåk mot fyrtal händer inte bara i "icke-normala" spel vad jag vet.

 

Så om spelet har varit överaggressivt istället för "normalt", påverkar inte dina beslut du tar när du spelar? I en sån här hand är det ju dessutom mycket mer intressant än i många andra lägen. Om det har bombats friskt tidigare eller om de här båda lite bättre spelarna har undvikit att gå upp i alltför stora dueller och istället riktat in sig på de sämre spelarna etc etc, har ju mycket stor betydelse i det här fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om spelet har varit överaggressivt istället för "normalt", påverkar inte dina beslut du tar när du spelar? I en sån här hand är det ju dessutom mycket mer intressant än i många andra lägen. Om det har bombats friskt tidigare eller om de här båda lite bättre spelarna har undvikit att gå upp i alltför stora dueller och istället riktat in sig på de sämre spelarna etc etc, har ju mycket stor betydelse i det här fallet.

 

Var skrev jag att det inte påverkar mina beslut? Klart det gör det. Nu var det inte spelet jag kommenterade.

 

Jag besvarade eurys inlägg.

 

Macdaddy skrev:

"Du borde byta bord om du inte vill spela jättepotter med din feta stack."

 

Eury svarade något om att om man spelet är normalt så är det inte stor risk att 500BB åker in. Jaha liksom. Visst, jag håller med, men vad har det med något att göra. Vill man inte spela med 500BB i stacken spelar det väl ingen roll hur spelet ser ut eller inte ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står det inte i HH:n att fi är stabil, TAG och rätt duktig?

 

Är fi duktig (som förutsatt) har han väl bara 99 och oesfd ibland. Även om det är NL50 så betyder väl duktig ändå duktig.

 

Och imho är det stor skillnad på Jericos HH och och OP.

 

Och folder menar: om han tror att fi trebetar 99 preflop så lägger han sig på floppen. Eller? Var tänker han fel där?

 

Om förutsättningarna är att fi är en erfaren och vinnande spelare så tycker jag fold finns, men i praktiken är det ju omöjligt då vi bara spelat med honom en liten stund.

 

Hade synat. Men hade jag mött mig själv hade jag foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eury svarade något om att om man spelet är normalt så är det inte stor risk att 500BB åker in. Jaha liksom. Visst, jag håller med, men vad har det med något att göra. Vill man inte spela med 500BB i stacken spelar det väl ingen roll hur spelet ser ut eller inte ser ut.

 

Du måste välja att självmant feltolka mig. Ville bara förtydliga för honom att skillnaden mellan 500bb och 300bb inte är speciellt stor, eftersom det är sällan så mycket åker ni. Tycker inte att det är en helt värdelös upplysning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se att diskussionen tog fart, dock så är jag lite pissed på mig själv för att jag nämnde NL50 och ej skrev small-/middle stakes.

 

Jag tänkte (felaktigt) att "handanalysen" skulle ge sken av att Hero varken var under- eller överrullad och att förlusten/vinsten skulle vara någorlunda betydande.

 

Att de flesta NL50 lirarna suger är nog givet, fast det finns tänkande spelare där också.

 

Var någonstans längs vägen mot nosebleedstakes är detta inte ett "omfgsynamentz"?

 

Och, nej: Jag tror inte att duktiga highstakeslirare lirar som Fi1 oavsett situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul tråd, tråkigt att komma in sent.

 

För mig är detta en instafold. Alla dagar. Spelar du mot en någorlunda kompetent motståndare så finns inte annat än 99 här. Kanske kanske JTs. Mot de två är du torsk.

 

Hur kan jag säga så?

 

Jo, enligt beskrivningen har vi spelat flera timmar mot denna spelare. Om jag spelat i ett par timmar på ett 6-mansbord och det är så att jag och fi har 5*startstack båda två.... då ÄR han kompetent. Hade han - som alla här verkar förutsätta - varit en idiot, då hade han INTE haft 5*inköp. Inte efter ett par timmar.

 

Så, vi möter en kompetent motståndare. Allt i beskrivningen talar för det.

 

Så, på frågan: Vad kan han ha? Blir svaret: 99. En kompetent spelare kommer inte att ställa en hel stack på 22 där. Det gör han inte. En kompetent spelare kommer absolut inte megaställa på AA där. Det gör han inte.

 

Dårskap att kalla detta en instasyn.

 

Visst. Det KAN fortfarande vara en syn, men i sådana fall en med gråten i halsen. Ska vi vara snälla så är det ju potentiellt möjligt att han sitter med AKs. Men till 90 % sitter man med 99 här. ÄVEN om det är "löjligt låg nivå" enligt vissa. Tror inte de som säger så har märkt att det numera finns en jäkla massa regulars på de nivåerna som spelar bra. Det finns gott om fisk... men i detta fallet tyder ju inget på att vi möter en fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rakt igenom påhittat. Skulle välja syn dock.

 

Jag skulle ha frågat, som jag ibland gör, "Vad trodde du jag satt på?", efter du synat och jag visat mina 99.

 

Orsaken till frågan var att du träffade en 8 på river och tog hem potten. Svaret blir, som alltid, "Jag hade odds".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen rolig hand att spela men jag hade baserat mitt beslut helt på read, även på NL50. Om man spelat ett par timmar mot en FI som spelat upp sig till 500BB måste man ha en uppfattning om honom. Det finns faktiskt tänkande spelare på low-limit också men ibland tänker de fel...

 

Sen vore det rätt intressant att veta hur viktiga 500BB är för HERO?

 

Med den information som OP ger så antar jag att det är syn.

 

Jag slaskade själv lite NL25 igår och såg bl.a. en push med typ $30 på en floppen KhQhJh i en 4-vägs pott (ca $3). Vad hade då hjälten som pushade? Han visade upp AA och påstod att han ville skydda sig mot steg- och färgdrag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, på frågan: Vad kan han ha? Blir svaret: 99. En kompetent spelare kommer inte att ställa en hel stack på 22 där. Det gör han inte. En kompetent spelare kommer absolut inte megaställa på AA där. Det gör han inte.

 

En kompetent spelare ställer inte med 99 där heller, så vi får nog utgå från att han inte är kompetent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, på frågan: Vad kan han ha? Blir svaret: 99. En kompetent spelare kommer inte att ställa en hel stack på 22 där. Det gör han inte. En kompetent spelare kommer absolut inte megaställa på AA där. Det gör han inte.

 

Fast en kompetent spelare skulle knappast ställa för 500bbs med 99 mot en annan kompetent spelare heller. Om motståndaren ens kan överväga att folda 88 kommer han ju förlora så sanslöst mycket värde på pushen. Det skulle å andra sidan vara extremt ev+ att pusha JhTh om man vet att motståndaren foldar allt utom 99.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast en kompetent spelare skulle knappast ställa för 500bbs med 99 mot en annan kompetent spelare heller. Om motståndaren ens kan överväga att folda 88 kommer han ju förlora så sanslöst mycket värde på pushen. Det skulle å andra sidan vara extremt ev+ att pusha JhTh om man vet att motståndaren foldar allt utom 99.

 

Precis.. som läget är.. SYYYN!

 

Vad som är intressantare är.. hur fortsätta spela om Fi höjer till 110bb?

 

Det är svårt att spela icke toppset riktigt deepstackat när det blir action på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...