Gå till innehåll

Tredje året med DrD


HTDrD

Recommended Posts

Två intressanta händer från gårdagen.

 

 

Hand 1.

 

NL 6 max 5/10

UTG: 1500

Knappen: 1000

BB (Hero): 1000

 

UTG limpar, knappen synar och jag checkar med :Kd::2d:

 

Flopp: (35$) :Ks::Kh::8s:

 

Check från mig, check från UTG och bet 30 från knappen. Både jag och UTG synar. Jag sätter minst en av motståndarna på färgdrag och säger högt till skärmen att ge mig spader 2.

 

Turn: (125$) :Qs:

 

Surt kort och jag checkar och motståndarna checkar efter.

 

River: (125$) :2s:

 

KLONK! BADABING!. Jag vekbettar 40 för att få omslag. UTG vaknar till och höjer till 120. Knappen lägger sig och jag slår om pott, till 455. Motståndaren går all-in med ca 500 till för mig att syna. Vad har han? Kan jag folda?

 

 

Såklart kan jag inte folda. Motståndaren limpade KQ. Ibland undrar man.

 

Hand2:

 

Mot samma motståndare. Knappen synar och jag synar 40 från SB med :As::4s:

 

Flopp: (120$) :Tc::9s::Js:

Check, bet 80, fold, syn.

 

Turn: (280$) :Ks:

 

KLONK! Jag bettar ut 200 och får syn.

 

River: (680$) :Ts: för brädan :Tc::9s::Js::Ks::Ts:

 

Badabing. Världens sämsta kort alla tider. Jag checkar och motståndaren bettar 300 in i potten på 680. Ska jag lägga mig?

 

Jag skulle såklart lagt mig. Synar för jag är på tilt och motståndarens fyrtal vinner. Igår förlorade jag föresten en precis likadan hand mot samma motståndare. Hade 99 på K96sss bräda och tappade mot A5ss. Kul kille att ha otur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 191
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Totalt missat denna dagbok, sorry ;)

 

Hand ett känns som syn.

 

Tvåan vetifan alltså. Vidrig river som sagt. Du får ju fina odds men slår ju i princip bara en bluff. Vilka bluffhänder kan han ha liksom efter syn på flop och turn på den brädan. Och nu ser jag att spader dam ger straight flush :mrgreen: Tiltsynar nog rätt ofta där men det måste vara en standardfold egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon till får gärna våga sig på att gissa motståndarnas händer.

 

Här är föresten min hittills enda vunna pott med färgstege mot fyrtal. Spelade den i helgen.

 

Jag raisar :6d::4d: från knappen och får syn av BB. Motståndaren har 700-800$ i stacken.

 

Flopp: (75$) :Td::8d::7d:

 

Finfint. Knappen checksynar ett pottbet.

 

Turn: (225$) :Td::8d::7d::9d:

 

Ojdå sucker straightflush. Check-check

 

River: (225$) :Td::8d::7d::9d::7s:

 

Bet-all-in-syn. Motståndarens fyrtal i sjuor förlorar. Skojig hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två intressanta händer från gårdagen.

 

 

Hand 1.

 

NL 6 max 5/10

UTG: 1500

Knappen: 1000

BB (Hero): 1000

 

UTG limpar, knappen synar och jag checkar med :Kd::2d:

 

Flopp: (35$) :Ks::Kh::8s:

 

Check från mig, check från UTG och bet 30 från knappen. Både jag och UTG synar. Jag sätter minst en av motståndarna på färgdrag och säger högt till skärmen att ge mig spader 2.

 

Turn: (125$) :Qs:

 

Surt kort och jag checkar och motståndarna checkar efter.

 

River: (125$) :2s:

 

KLONK! BADABING!. Jag vekbettar 40 för att få omslag. UTG vaknar till och höjer till 120. Knappen lägger sig och jag slår om pott, till 455. Motståndaren går all-in med ca 500 till för mig att syna. Vad har han? Kan jag folda?

 

 

Såklart kan jag inte folda. Motståndaren limpade KQ. Ibland undrar man.

 

Hand2:

 

Mot samma motståndare. Knappen synar och jag synar 40 från SB med :As::4s:

 

Flopp: (120$) :Tc::9s::Js:

Check, bet 80, fold, syn.

 

Turn: (280$) :Ks:

 

KLONK! Jag bettar ut 200 och får syn.

 

River: (680$) :Ts: för brädan :Tc::9s::Js::Ks::Ts:

 

Badabing. Världens sämsta kort alla tider. Jag checkar och motståndaren bettar 300 in i potten på 680. Ska jag lägga mig?

 

Jag skulle såklart lagt mig. Synar för jag är på tilt och motståndarens fyrtal vinner. Igår förlorade jag föresten en precis likadan hand mot samma motståndare. Hade 99 på K96sss bräda och tappade mot A5ss. Kul kille att ha otur.[/QUOTE]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick på en patenterad permatilt i slutet på förra veckan och här är resultatet hitills för september:

 

Septermber: -15k$ online, -3k sek live.

 

Mest minnesvärda är en dunderbluff där motståndaren synade ned med AK hög i en 7k$ pott och den efterföljande Black Jack handen där jag better 500$x3 och får 20,20 och 20. Dealern har 10 och drar ett A. Kul.

 

Nåja, nu är det spel från en väldigt liten rulle (ca 20k varav 10k är bokad till Aruba) och tillbaka till att grinda 5/10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går var en miserabel pokerdag men jag är lycklig iaf.

 

Varför då undrar ni? Jo, det var som sagt en riktigt usel pokerdag igår. I stort sett allt som gick fel gjorde det och jag hade en lång och frustrerande session. Den här handen gestaltar ungefär hur sessionen var/kändes:

 

5/10 NL 6max

Bettar pot UTG med :Jd::Td: Får en syn från knappen. Floppen underbara :7c::8c::9s:! Jajamensan. Jag bettar pot och eftersom jag har haft sådan otur innan skriker jag mot skärmen -"Inget klöver, inget par!" KLONK turn är :9c:

 

Jag skrattar frustrerat och ytterligare en potenitiell storpott går förlorad. Lyckades också med konsstycket att tappa (blev delning) AK på brädan QJ10 mot floppade nästnöten K9 när turn och river faller K och A. Trots detta lyckades jag ändå boka en liten vinst på 500$, men det är framför allt det faktum att jag är tillbaka och spelar endast på 5/10 och känslan att jag verkligen kan kontrollera spelet som var skön. Nu blir det inga mera försök på höga nivåer under resten av månaden och förhoppningsvis kan jag grinda ihop en del pengar innan det bär av till Aruba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går bra nu... Not. Fy fan vad segt det är när motriggen är på. Tappade 3k igår på spel på 5/10. Stackade av tre gånger har jag för mig och alla var rätt uselt spelade från mig så helt beroende av motriggen var förlusterna inte. Det ser inte helt bra ut inför resan nu och rullen krymper för varje session.

 

 

Rulle: 20k$

September: -18k$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min största förlorade bluffpot. Tyckte det borde ha funkat.

 

 

Hand #45630444-17787 at Mississauga (No Limit Hold'em)

Started at 07/Sep/07 10:58:38

 

Glenn_3256 is at seat 1 with $4974.50.

DannyKK is at seat 2 with $3305.

Monster85 is at seat 3 with $10284.

GoingDownhill is at seat 5 with $6766.

The button is at seat 3.

 

GoingDownhill posts the small blind of $25.

Glenn_3256 posts the big blind of $50.

 

Glenn_3256: -- --

DannyKK: 6h 7h

Monster85: -- --

GoingDownhill: -- --

 

Pre-flop:

 

DannyKK raises to $175. Monster85 re-raises to $600.

GoingDownhill folds. Glenn_3256 folds. DannyKK

calls.

 

Flop (board: 3s Ts 8h):

 

DannyKK checks. Monster85 checks.

 

Turn (board: 3s Ts 8h 4h):

 

DannyKK bets $800. Monster85 calls.

 

River (board: 3s Ts 8h 4h Td):

 

DannyKK goes all-in for $1905. Monster85 calls.

 

 

 

Showdown:

 

DannyKK shows 6h 7h.

DannyKK has 6h 7h Ts 8h Td: a pair of tens.

Monster85 shows Ah Kd.

Monster85 has Ah Kd Ts 8h Td: a pair of tens, ace/king kickers.

 

 

Hand #45630444-17787 Summary:

 

$2 is raked from a pot of $6685.

Monster85 wins $6683 with a pair of tens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och en fin från idag. Revansch mot CTS (muckem). Tappade en 10k pot mot honom för ett tag sedan med AK vs TT allin pre. Vi har väl spelat max 10 händer mot varandra och snubben är rätt aggressiv. Det kanske var hans första hand på bordet föresten, minns inte rikigt.

 

Hand #45623719-1085 at Yorktown Heights (No Limit Hold'em)

Started at 17/Sep/07 17:45:45

 

DannyKK is at seat 0 with $2475.

_-Legend-_ is at seat 1 with $1440.50.

MUCKEMSAYUHH is at seat 2 with $2500.

Broberts06 is at seat 3 with $2610.

CormorantCarl is at seat 4 with $2535.

DrunkPPlaya is at seat 5 with $2578.

The button is at seat 5.

 

DannyKK posts the small blind of $10.

_-Legend-_ rejects big blind.

MUCKEMSAYUHH posts the big blind of $25.

 

DannyKK: Ah Ac

MUCKEMSAYUHH: -- --

Broberts06: -- --

CormorantCarl: -- --

DrunkPPlaya: -- --

 

Pre-flop:

 

Broberts06 folds. CormorantCarl folds. DrunkPPlaya

folds. DannyKK raises to $75. MUCKEMSAYUHH

re-raises to $275. DannyKK re-raises to $800.

MUCKEMSAYUHH goes all-in for $2500. DannyKK goes

all-in for $2475. MUCKEMSAYUHH is returned $25

(uncalled).

 

Flop (board: 8s Kh 6s):

 

(no action in this round)

 

 

Turn (board: 8s Kh 6s 9h):

 

(no action in this round)

 

 

River (board: 8s Kh 6s 9h 2c):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

MUCKEMSAYUHH shows As Qs.

MUCKEMSAYUHH has As Qs 8s Kh 9h: ace high.

DannyKK shows Ah Ac.

DannyKK has Ah Ac 8s Kh 9h: a pair of aces.

 

 

Hand #45623719-1085 Summary:

 

$2 is raked from a pot of $4950.

DannyKK wins $4948 with a pair of aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför spelar du 10/25 och 25/50 mot tufft motstånd för när du har en väldigt begränsad rulle och aldrig överhuvudtaget har kunnat slå nivån över en längre period? har svårt att tro att du skulle ha någon edge på UBs 10/25+ i dagens onlinepokerklimat.

 

om du inte bara vill vara ytterligare en degen gambler så bör du nog ta tag i disciplinen illa kvickt - lättare att jobba upp 20k än 2k.

 

kul läsning som vanligt hursomhelst. gl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....det är framför allt det faktum att jag är tillbaka och spelar endast på 5/10 och känslan att jag verkligen kan kontrollera spelet som var skön. Nu blir det inga mera försök på höga nivåer under resten av månaden och förhoppningsvis kan jag grinda ihop en del pengar innan det bär av till Aruba.

 

kom igen nu håll disciplinen uppe så klarar du detta!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kom igen nu håll disciplinen uppe så klarar du detta!!!!

 

Det är tyvärr permatilt just nu så det blir lite halvsvårt att disciplinera sig. Har byggt upp och tappat rullar på 22k, 19k,10k och 18k på UB under de senaste två veckorna. Varit en hel del hårt gamblande om man säger. Igår kändes som sista skottet då jag var nere i en rulle på 12k och jag satte återigen in 5k på UB. Har 15k där nu efter +10k igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanstående pott mot CTS fick mig att minnas mina tre största all-in preflopp potter. Väl värda att minnas och kortfattat beskrivna nedan.

 

POTTER VI MINNS med DrD.

 

 

1) Första gången någonsin jag satte mig på 25/50$ NL inträffade min då dittills största allin-preflopp pott. Motståndaren var ingen annan en den legendariska Mahatma a k a Prhlad Friedman, som vid detta tillfälle allmänt erkändes som den bästa pokerspelaren online.

 

Jag kommer inte ihåg hur mycket jag hade i rullen vid det här tillfället, men antagligen var det inte speciellt mycket. Jag hade länge längtat efter att ta ett skott på 25/50 och gjort ett par försök på 10/25 utan att avskräckas. Jag har för mig att det här var på våren 2006 (inte helt säker) och vid den här tidpunkten hade Mahatma detroniserats som den hetaste och farligaste motståndaren på UBs högsta bord. Han försvann efter att ha fått sällsynt mycket stryk av andra unga spelare och var borta ett bra tag innan det ryktades om att han återkommit under ett annat nickname. Spelarens nickname var John Travolta och han spelade alltfrån 5/10 –25/50 med fokus på 10/25. Spelstilen var en exakt replika av Mahatmas och det var en allmän teori på 2+2s forumsidor att det var Mahatma som återkommit. Om det verkligen var Mahatma vet jag inte, men jag spelade en del mot honom och var övertygad om att så var fallet. Nåja, till handen. Jag var duktigt nervös och köpte in för max; 5000$ och började spela. John T satt två stolar på min vänstra sida och bordet var fullt (6 spelare). Jag tappade snabbt ca 850$ utan att ha tagit mig till rivern och eftersom jag spelade från en kort rulle så återköpte jag inte. Jag sitter sålunda med 4,150$ i stacken när jag hittar :Ad::Ah: från första position och bettar pot, 175$. John T slår om med pott och alla lägger sig fram till mig. Jag har ingen lust att spela en stor pott utan position på honom utan går all-in direkt och får blixtsyn. 8,250$ i potten med AA kändes riktigt bra och korten läggs upp i snabb följd. Första kortet är klöver kung och andra klöver knekt och jag känner modet försvinna. Jag tror omedelbart på förlust och hinner knappt registrera att turn och river är ytterligare två klöver innan våra händer exponeras. Mahatma har de andra två ässen i sin hand och rakar hem potten med färg och jag stänger genast av datorn. Efteråt kollade jag upp vad sannolikheten är att förlora med AA vs AA och om jag kommer ihåg rätt var det runt 2%.

 

2) Jag är osäker på tidpunkten, men det var ett par månader efter debaklet mot Mahatma som jag återigen satt mittemot en av de hetast onlinespelarna och återigen fann mig inblandad i en (för mig) gigantisk pott all-in före floppen. Denna gång mot Durrr, en ruskigt vass ung amerikan som senare gick vidare till att vinna miljoner och dominera NL en kort period. Då hade jag ingen aning om vem han var och jag hade aldrig vare sig sett eller spelat mot honom på UB tidigare. Jag har för mig att det började som ett vanligt 6max 25/50 som avslutades med headsup spel mellan mig och Durrr. Han var ruskigt aggressiv och under matchens första tio minuter hade han reraisat mig preflopp 3-4 gånger. Jag spelade som vanligt från en kort rulle och min stack hade krupit ned under 4k utan att jag återköpte. Med AKo på knappen bettade jag och trebettade Durrrs omslag. Han tänkte länge innan han ställde in och jag synade och korten började läggas upp. Brädan visade ingenting och när sista kortet lades upp med en dam kände jag mig som en slagen man och när Durrs kort vändes upp visade det sig stämma eftersom han hade AQo. Ytterligare en gigantisk pott (ca 8k) förlorad på det suraste av sätt mot en grymt bra motståndare.

 

3) För min tredje hand och hittills största all-in före floppen pott flyttar vi oss ett år och många svängningar i bankrullarna framåt. Jag sätter mig med fullt inköp på 25/50 för att spela 3 man mot MuckemsayUhh och någon annan som jag glömt namnet på. Vid detta tillfälle hade jag ingen aning om vem Muckemsayuhh var och det var först senare, när han kort efteråt vann ca 1 miljon $ på Fulltilt som jag insåg vem det var. Efter att ha fått en walk i den första handen och lagt mig i min andra hand hittade jag AK på knappen och höjde. CTS slog om från stora mörken och jag hade redan fått en känsla av att han var ruskigt aggressiv så jag återhöjde och synade en all-in direkt efteråt. Brädan visade ingenting och motståndarens :Ts::Tc: tog hem potten på exakt 10000$.

 

Dessa är mina tre största all-in före floppen potter och vad som är smått bisarrt är dels resultatet (ruskig otur från min sida) och dels att de spelats mot några av de absolut hetaste/bästa online spelarna i världen. I övrigt kan jag konstatera att jag igår vann min största all-in före floppen hand när jag fick revansch på CTS och mina AA slog hans AQs i en 5k pott. Nu håller jag tummarna för att jag dels kommer få spela mera händer mot toppmotståndare på skyhöga nivåer och dels för att det är min tur att ha tur när korten vänds upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite blandade godbitar från de senaste dagarna. I handen nedan känns det som om motståndaren fick det lite fel...

 

Hand #45623739-15304 at Seneca Falls (No Limit Hold'em)

Started at 15/Sep/07 07:01:10

 

wbfinist is at seat 0 with $985.

DannyKK is at seat 1 with $1061.

GentlGenocide is at seat 2 with $985.

litltrey is at seat 3 with $1048.15.

jmxthievez1 is at seat 4 with $2215.

mogwai is at seat 5 with $1120.

The button is at seat 2.

 

litltrey posts the small blind of $5.

jmxthievez1 posts the big blind of $10.

 

wbfinist: -- --

DannyKK: Kd Ks

GentlGenocide: -- --

litltrey: -- --

jmxthievez1: -- --

mogwai: -- --

 

Pre-flop:

 

mogwai folds. wbfinist folds. DannyKK raises to

$35. GentlGenocide calls. litltrey calls.

jmxthievez1 folds.

 

Flop (board: 9d 6d 2s):

 

litltrey bets $115. DannyKK calls. GentlGenocide

folds.

 

Turn (board: 9d 6d 2s Kh):

 

litltrey goes all-in for $898.15. DannyKK calls.

 

River (board: 9d 6d 2s Kh 5h):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

litltrey shows 7s As.

litltrey has 7s As 9d 6d Kh: ace high.

DannyKK shows Kd Ks.

DannyKK has Kd Ks 9d 6d Kh: three kings.

 

 

Hand #45623739-15304 Summary:

 

$3 is raked from a pot of $2141.30.

DannyKK wins $2138.30 with three kings.

----------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett fyrtal för fyratusen? Ja tack.

 

Hand #45631943-28393 at Hopewell (No Limit Hold'em)

Started at 08/Sep/07 21:05:32

 

HOS82 is at seat 0 with $3186.30.

DannyKK is at seat 1 with $2574.50.

tedsfishfry is at seat 2 with $4286.

trambopoline is at seat 3 with $5278.45.

mogwai is at seat 4 with $2150.

Liddl is at seat 5 with $1763.

The button is at seat 1.

 

tedsfishfry posts the small blind of $10.

trambopoline posts the big blind of $25.

 

HOS82: -- --

DannyKK: 4h 4d

tedsfishfry: -- --

trambopoline: -- --

mogwai: -- --

Liddl: -- --

 

Pre-flop:

 

mogwai raises to $85. Liddl folds. HOS82 folds.

DannyKK calls. tedsfishfry folds. trambopoline

calls.

 

Flop (board: Td Jh 4s):

 

trambopoline checks. mogwai checks. DannyKK bets

$190. trambopoline folds. mogwai raises to $1000.

DannyKK goes all-in for $2489.50. mogwai goes all-in

for $2065. DannyKK is returned $424.50 (uncalled).

 

 

Turn (board: Td Jh 4s 7d):

 

(no action in this round)

 

 

River (board: Td Jh 4s 7d 4c):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

DannyKK shows 4h 4d.

DannyKK has 4h 4d Jh 4s 4c: four fours.

mogwai shows Jc As.

mogwai has Jc As Jh 4s 4c: two pair, jacks and fours.

 

 

Hand #45631943-28393 Summary:

 

$3 is raked from a pot of $4395.

DannyKK wins $4392 with four fours.

-------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till liten miss från en motståndares sida, oj vad han tog i oxå.

 

Hand #45623223-10452 at Morgantown (No Limit Hold'em)

Started at 15/Sep/07 11:38:39

 

BeatItDonk is at seat 1 with $2011.

Golfguru8691 is at seat 2 with $965.

DannyKK is at seat 3 with $2498.

winnAA is at seat 4 with $1988.

The button is at seat 2.

 

DannyKK posts the small blind of $10.

winnAA posts the big blind of $25.

 

BeatItDonk: -- --

Golfguru8691: -- --

DannyKK: 7s 8s

winnAA: -- --

 

Pre-flop:

 

BeatItDonk folds. Golfguru8691 folds. DannyKK

raises to $75. winnAA calls.

 

Flop (board: 7d 3s Kh):

 

DannyKK bets $150. winnAA calls.

 

Turn (board: 7d 3s Kh 2s):

 

DannyKK checks. winnAA bets $275. DannyKK calls.

 

 

River (board: 7d 3s Kh 2s Qs):

 

DannyKK checks. winnAA goes all-in for $1488.

DannyKK calls.

 

 

 

Showdown:

 

winnAA shows 4h 6h.

winnAA has 4h 6h 7d Kh Qs: king high.

DannyKK shows 7s 8s.

DannyKK has 7s 8s 3s 2s Qs: flush, queen high.

 

 

Hand #45623223-10452 Summary:

 

$2 is raked from a pot of $3976.

DannyKK wins $3974 with flush, queen high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte världens lättaste syn på river trots att jag träffade kåken.

 

Hand #45632137-26176 at Syracuse (Pot Limit Omaha)

Started at 15/Sep/07 12:57:58

 

MyHandBrr is at seat 0 with $4317.95.

midora is at seat 1 with $3397 (sitting out).

DannyKK is at seat 4 with $4553.

Rollover2k is at seat 5 with $4616.10.

The button is at seat 4.

 

Rollover2k posts the small blind of $10.

MyHandBrr posts the big blind of $25.

 

MyHandBrr: -- -- -- --

DannyKK: Ah 5h 7s 4s

Rollover2k: -- -- -- --

 

Pre-flop:

 

DannyKK raises to $85. Rollover2k folds. MyHandBrr

re-raises to $265. DannyKK calls.

 

Flop (board: Kh Ad 5s):

 

MyHandBrr bets $540. DannyKK calls.

 

Turn (board: Kh Ad 5s 3c):

 

MyHandBrr checks. DannyKK checks.

 

River (board: Kh Ad 5s 3c 5c):

 

MyHandBrr bets $1620. DannyKK calls.

 

 

 

Showdown:

 

MyHandBrr shows Tc 8s 8h Ts.

MyHandBrr has Tc Ts Ad 5s 5c: two pair, tens and fives.

DannyKK shows Ah 5h 7s 4s.

DannyKK has Ah 5h Ad 5s 5c: full house, fives full of aces.

 

 

Hand #45632137-26176 Summary:

 

$1 is raked from a pot of $4860.

DannyKK wins $4859 with full house, fives full of aces.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sista kortet var skoj.

 

Hand #45631943-38660 at Hopewell (No Limit Hold'em)

Started at 15/Sep/07 13:00:37

 

DannyKK is at seat 1 with $3120.

njmb is at seat 2 with $11816.55.

Double_Barrel is at seat 3 with $1554.

The button is at seat 2.

 

Double_Barrel posts the small blind of $10.

DannyKK posts the big blind of $25.

 

DannyKK: 4d 3d

njmb: -- --

Double_Barrel: -- --

 

Pre-flop:

 

njmb raises to $50. Double_Barrel calls. DannyKK

calls.

 

Flop (board: 5d Qs Ad):

 

Double_Barrel checks. DannyKK checks. njmb bets

$25. Double_Barrel folds. DannyKK calls.

 

Turn (board: 5d Qs Ad 9s):

 

DannyKK checks. njmb bets $200. DannyKK calls.

 

River (board: 5d Qs Ad 9s 2s):

 

DannyKK checks. njmb bets $600. DannyKK calls.

 

 

 

Showdown:

 

njmb shows 3s 6s.

njmb has 3s 6s Qs 9s 2s: flush, queen high.

DannyKK mucks cards.

(DannyKK has 4d 3d.)

 

 

Hand #45631943-38660 Summary:

 

$1 is raked from a pot of $1800.

njmb wins $1799 with flush, queen high.

 

Och ett par händer senare. Ibland går allt fel.

 

Hand #45631943-38667 at Hopewell (No Limit Hold'em)

Started at 15/Sep/07 13:03:28

 

DannyKK is at seat 1 with $2190.

njmb is at seat 2 with $12854.55.

Double_Barrel is at seat 3 with $1644.

The button is at seat 3.

 

DannyKK posts the small blind of $10.

njmb posts the big blind of $25.

 

DannyKK: Qd Jd

njmb: -- --

Double_Barrel: -- --

 

Pre-flop:

 

Double_Barrel raises to $85. DannyKK calls. njmb

folds.

 

Flop (board: 5d 2d As):

 

DannyKK checks. Double_Barrel bets $130. DannyKK

calls.

 

Turn (board: 5d 2d As 6s):

 

DannyKK checks. Double_Barrel bets $280. DannyKK

calls.

 

River (board: 5d 2d As 6s 8s):

 

DannyKK checks. Double_Barrel checks.

 

 

 

Showdown:

 

DannyKK shows Qd Jd.

DannyKK has Qd Jd As 6s 8s: ace high.

Double_Barrel shows Ts 8c.

Double_Barrel has Ts 8c As 6s 8s: a pair of eights.

 

 

Hand #45631943-38667 Summary:

 

$1 is raked from a pot of $1015.

Double_Barrel wins $1014 with a pair of eights.

--------------------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt fin omaha hand. Turnkortet var perfekt för min hand, om river blankar vill säga.

 

and #45622952-4336 at Frankfort (Pot Limit Omaha)

Started at 17/Sep/07 13:44:05

 

RichCraft is at seat 0 with $2500.

DannyKK is at seat 1 with $4115.

x_spades_x is at seat 4 with $2973.60.

kaoyao is at seat 5 with $2908.

The button is at seat 1.

 

x_spades_x posts the big blind of $25.

 

RichCraft: -- -- -- --

DannyKK: 6h Qc 9c 8s

x_spades_x: -- -- -- --

kaoyao: -- -- -- --

 

Pre-flop:

 

kaoyao calls. RichCraft calls. DannyKK raises to

$125. x_spades_x folds. kaoyao calls. RichCraft

calls.

 

Flop (board: 6s Ts 7h):

 

kaoyao checks. RichCraft checks. DannyKK bets $275.

kaoyao calls. RichCraft calls.

 

Turn (board: 6s Ts 7h Qd):

 

kaoyao checks. RichCraft checks. DannyKK bets

$1225. kaoyao folds. RichCraft goes all-in for

$2100. DannyKK calls.

 

River (board: 6s Ts 7h Qd 5c):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

RichCraft shows Ks Td Js 3d.

RichCraft has Ks Td Ts 7h Qd: a pair of tens.

DannyKK shows 6h Qc 9c 8s.

DannyKK has 9c 8s 6s Ts 7h: straight, ten high.

 

 

Hand #45622952-4336 Summary:

 

$2 is raked from a pot of $5425.

DannyKK wins $5423 with straight, ten high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omaha, ett spel där nötterna är ruttna. I händerna nedan lyckas jag med konsstycket att floppa nötset mot samma motståndare och bli utdragen. Hann med att tappa ytterligare ett inköp mellan dessa händer och satte nytt personligt rekord genom att stacka av 3 ggr på 15 minuter.

 

1) Hand #45627188-19563 at Tacoma (Pot Limit Omaha)

Started at 17/Sep/07 17:10:06

 

bajunkytilt is at seat 0 with $2618.50.

DannyKK is at seat 1 with $995.

nomoballer is at seat 2 with $935.

x_spades_x is at seat 3 with $1465.50.

BluHorseshoe is at seat 4 with $985.

The button is at seat 1.

 

nomoballer posts the small blind of $5.

x_spades_x posts the big blind of $10.

 

bajunkytilt: -- -- -- --

DannyKK: Jd 8c Qh 8h

nomoballer: -- -- -- --

x_spades_x: -- -- -- --

BluHorseshoe: -- -- -- --

 

Pre-flop:

 

BluHorseshoe folds. bajunkytilt folds. DannyKK

raises to $35. nomoballer re-raises to $115.

x_spades_x calls. DannyKK calls.

 

Flop (board: 8s 5c 2h):

 

nomoballer bets $345. x_spades_x folds. DannyKK

goes all-in for $880. nomoballer goes all-in for

$820. DannyKK is returned $60 (uncalled).

 

Turn (board: 8s 5c 2h 7s):

 

(no action in this round)

 

 

River (board: 8s 5c 2h 7s Ac):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

DannyKK shows Jd 8c Qh 8h.

DannyKK has 8c 8h 8s 7s Ac: three eights.

nomoballer shows Ah 5h 4d 3d.

nomoballer has 4d 3d 5c 2h Ac: straight, five high.

 

 

Hand #45627188-19563 Summary:

 

$2 is raked from a pot of $1985.

nomoballer wins $1983 with straight, five high.

 

 

2)

Hand #45627188-19586 at Tacoma (Pot Limit Omaha)

Started at 17/Sep/07 17:28:34

 

bajunkytilt is at seat 0 with $3108.

DannyKK is at seat 1 with $1041.

nomoballer is at seat 2 with $1891.

x_spades_x is at seat 3 with $2199.

BluHorseshoe is at seat 4 with $876.

The button is at seat 4.

 

bajunkytilt posts the small blind of $5.

DannyKK posts the big blind of $10.

 

bajunkytilt: -- -- -- --

DannyKK: Ah As Jd Kd

nomoballer: -- -- -- --

x_spades_x: -- -- -- --

BluHorseshoe: -- -- -- --

 

Pre-flop:

 

nomoballer raises to $35. x_spades_x calls.

BluHorseshoe folds. bajunkytilt calls. DannyKK

re-raises to $175. nomoballer calls. x_spades_x

folds. bajunkytilt calls.

 

Flop (board: 6s Ac 8h):

 

bajunkytilt checks. DannyKK bets $560. nomoballer

calls. bajunkytilt folds.

 

Turn (board: 6s Ac 8h 4d):

 

DannyKK goes all-in for $306. nomoballer calls.

 

River (board: 6s Ac 8h 4d 5c):

 

(no action in this round)

 

 

 

 

Showdown:

 

DannyKK shows Ah As Jd Kd.

DannyKK has Ah As 6s Ac 8h: three aces.

nomoballer shows 7c 8c 6h 9h.

nomoballer has 7c 9h 6s 8h 5c: straight, nine high.

 

 

Hand #45627188-19586 Summary:

 

$2 is raked from a pot of $2292.

nomoballer wins $2290 with straight, nine high.

 

H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagens största vinsthand. Missade värde på river och tänkte fel där, var dock förvånad över att jag vann handen till slut.

 

nd #45630444-27032 at Mississauga (No Limit Hold'em)

Started at 17/Sep/07 18:05:21

 

HeadKase01 is at seat 0 with $3993 (sitting out).

_-Legend-_ is at seat 1 with $1000.

piejay is at seat 3 with $3666.

trambopoline is at seat 4 with $5923.

DannyKK is at seat 5 with $5399.

The button is at seat 5.

 

piejay posts the small blind of $25.

trambopoline posts the big blind of $50.

 

piejay: -- --

trambopoline: -- --

DannyKK: Tc Jc

 

Pre-flop:

 

DannyKK raises to $175. piejay re-raises to $575.

trambopoline folds. DannyKK calls.

 

Flop (board: 6c 3h Ts):

 

piejay bets $400. DannyKK calls.

 

Turn (board: 6c 3h Ts 5c):

 

piejay checks. DannyKK bets $2000. piejay calls.

 

 

River (board: 6c 3h Ts 5c 9d):

 

piejay checks. DannyKK checks.

 

 

 

Showdown:

 

piejay shows 6s 7d.

piejay has 6s 7d 6c Ts 9d: a pair of sixes.

DannyKK shows Tc Jc.

DannyKK has Tc Jc 6c Ts 9d: a pair of tens.

 

 

Hand #45630444-27032 Summary:

 

$1 is raked from a pot of $6000.

DannyKK wins $5999 with a pair of tens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...