Gå till innehåll

NL50 Linechecks preflop


Recommended Posts

All deg du ska göra med Axs är med tvåpar och bättre. Ett A på flopp är värdelöst i en höjd pott och inget man betalar av med (under de flesta förutsättningarna).

 

Dessutom är Ax den vanligaste suited-handen i de flesta spel, så den kommer stacka Kx ofta. Och om du träffar K utan att någon annan gör det kommer du inte få betalt. Och ja, folk spelar många händer med K också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All deg du ska göra med Axs är med tvåpar och bättre. Ett A på flopp är värdelöst i en höjd pott och inget man betalar av med (under de flesta förutsättningarna).

 

Tack!!! Håller med till 100.

 

En Kung däremot på floppen när man spelar Kxs ger ganska ofta bästa handen, även om man även där måste vara försiktig. Bara en tanke. Jag kanske är ute och cyklar, men hoppas det är klart vad jag menar nu i alla fall.

 

Jämför dessa simuleringar! (Visst kan man diskuttera hand rangen...)

 

http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=he&b=&h1=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h2=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h3=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h4=Ks2s&h5=

 

http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=he&b=&h1=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h2=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h3=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h4=As2s&h5=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!!! Håller med till 100.

 

En Kung däremot på floppen när man spelar Kxs ger ganska ofta bästa handen, även om man även där måste vara försiktig. Bara en tanke. Jag kanske är ute och cyklar, men hoppas det är klart vad jag menar nu i alla fall.

 

Jämför dessa simuleringar! (Visst kan man diskuttera hand rangen...)

 

http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=he&b=&h1=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h2=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h3=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h4=Ks2s&h5=

 

http://www.propokertools.com/simulator/simulate.jsp?g=he&b=&h1=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h2=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h3=AA-55%2CAK-A7%2CKQs&h4=As2s&h5=

 

Kx med toppar ungefär precis lika värdelöst som Ax dito. Dessutom blir Kx lättare utdragen av Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Jag funderar just på om Kxs är bättre. Sitter färgen tar du ändå alla marker från 98s, men sitter bara Kungen så förlorar du mindre än om Esset sitter, eftersom alla gillar ess.

 

Rätt?

 

Fel, jag vill höra åsikter på när vi höjer/limpar/foldar preflop med händerna jag tog med och inte nåt så OT som huruvida du tycker att K3s är

bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel, jag vill höra åsikter på när vi höjer/limpar/foldar preflop med händerna jag tog med och inte nåt så OT som huruvida du tycker att K3s är

bättre

 

Kanske inte borde bry mig, men det jobbigt att bara få luft tillbaka ner man skriver något. Om du menar att vi kommer bort från ämnet så skriv att vi kommer bort från ämnet. Om du istället vill skriva "fel", så FÖRSÖK åtminstone göra en analys. En simulering kanske. Så svårt är det faktiskt inte....

Gäller givetvis inte bara dig. Ärlig PT stats är t ex något som i viss mån skulle kunna intressera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du istället vill skriva "fel", så FÖRSÖK åtminstone göra en analys. En simulering kanske. Så svårt är det faktiskt inte....

Gäller givetvis inte bara dig. Ärlig PT stats är t ex något som i viss mån skulle kunna intressera.

 

Att försvara ett fel är att fela igen (ordspråk som sägs komma från Tyskland).

 

Det behövs verkligen ingen "simulering" för att konstatera att Axs > Kxs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju och cyklar så långt det går.

 

HH1: HÖJ

HH2: HÖJ, vilket du gjorde

HH3: HÖJ om du är först in, syna om folk limpat eller för den delen höj

HH4: Skulle höjt till 6-8

HH5: Höj lite till där du.

 

 

Håller med Albert i alla händer.

På HH4 skulle jag höja minst med 8 tror jag. 6 känns för lite iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är ju och cyklar så långt det går.

 

HH1: HÖJ

HH2: HÖJ, vilket du gjorde

HH3: HÖJ om du är först in, syna om folk limpat eller för den delen höj

HH4: Skulle höjt till 6-8

HH5: Höj lite till där du.

 

Men om jag raisar 75s eller A3s preflop så gör jag det väl inte för handens värde?

 

Om vi däremot resonerar som att själva händernas värde + vår position + att vi tar kommandot i handen gör att vi vill höja dem för värde hur mkt vill vill höja? För att vinna potten preflop/komma HU postflop så måste höjning vara ganska stor vilket resulterar i att vi inte raisar preflop för värde egentligen utan som en bluff eftersom vi trots position och kommando bara får syn av mkt bättre händer.

 

Alltså är väl värdet i att höja att ta hem potten preflop eller komma HU på floppen för att ta potten då istället. Men är detta ens ett vinnande koncept när många av motståndarna ogärna viker preflop och ogärna foldar postflop egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att komma tillbaka till ämnet....

 

Men om jag raisar 75s eller A3s preflop så gör jag det väl inte för handens värde?

 

Nej det gör du inte. Det viktigaste är vad du skrev alldeles i början.

 

Jag har en TAGimage för den uppmärksamme och spelar helt okej postflop

 

Frekvensen som du raisar med för ögonblicket samt vilka preflop raises du tvingats visa på sistone är a och o i sammanhanget. Om du har en väldigt låg höjningsfrekvens, så sitter PT-fjantarna och tror att de 'VET' att du enbart höjer med typ JJ+ och AK. I det läget skulle jag ENBART höja med svaga häder som bluff. Självklart med ett CB på flop. I annat läge blir det kanske semibluff eller almänn förvirring som blir ett starkare argument. När du får LAG image eller om du blivit tvingad att visa junk, blir läget annorlunda. Först med LAG kan du vinna rejält med dina KK preflop. Undrar om du inte bör enbart syna med typ KK med TAG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag raisar 75s eller A3s preflop så gör jag det väl inte för handens värde?

 

Om vi däremot resonerar som att själva händernas värde + vår position + att vi tar kommandot i handen gör att vi vill höja dem för värde hur mkt vill vill höja? För att vinna potten preflop/komma HU postflop så måste höjning vara ganska stor vilket resulterar i att vi inte raisar preflop för värde egentligen utan som en bluff eftersom vi trots position och kommando bara får syn av mkt bättre händer.

 

Alltså är väl värdet i att höja att ta hem potten preflop eller komma HU på floppen för att ta potten då istället. Men är detta ens ett vinnande koncept när många av motståndarna ogärna viker preflop och ogärna foldar postflop egentligen?

 

Om motståndarna är sådana är väl värdet att höja främst att kunna stacka dem tämligen ofta om du träffar bra. I ohöjd pott blir det betydligt svårare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med risk för att komma tillbaka till ämnet....

 

 

 

Nej det gör du inte. Det viktigaste är vad du skrev alldeles i början.

 

 

 

Frekvensen som du raisar med för ögonblicket samt vilka preflop raises du tvingats visa på sistone är a och o i sammanhanget. Om du har en väldigt låg höjningsfrekvens, så sitter PT-fjantarna och tror att de 'VET' att du enbart höjer med typ JJ+ och AK. I det läget skulle jag ENBART höja med svaga häder som bluff. Självklart med ett CB på flop. I annat läge blir det kanske semibluff eller almänn förvirring som blir ett starkare argument. När du får LAG image eller om du blivit tvingad att visa junk, blir läget annorlunda. Först med LAG kan du vinna rejält med dina KK preflop. Undrar om du inte bör enbart syna med typ KK med TAG.

 

 

Du har alldeles rätt i att min image ofta styr huruvida jag bör raisa eller limpa/folda här men sen har ju motståndarna en hel del bastendencerar som gör att dom allt som oftast hittar synen med ATo, Q8s eller KJo plus en hel del annat smått och gått. Om vi då räknar in att de ogärna viker postflop så vet jag inte om själva konceptet med att raisa upp A3s är mer EV+ än att limpa (eller ens folda:shock: ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att försvara ett fel är att fela igen (ordspråk som sägs komma från Tyskland).

 

Det behövs verkligen ingen "simulering" för att konstatera att Axs > Kxs.

 

Ok, duell om meningslös info antagen.

 

72o > 43s

 

Ät den! :-P

 

Med risk för att fortsätta en duell om meningslös info (lr det finns åtminstone en person som kan lära sig något av den): dina simuleringar suger eftersom det är ganska irrelevant vad man har för equity om alla i handen stoppar in degen preflop. Det är ju inte så poker spelas.

 

Tråkigt att du har fel inställning till poker och handanalys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...