Gå till innehåll

.


Henke-Jo

Recommended Posts

många har sagt det tidigare och jag säger det igen........

förlita er inte ALLS på er ROI innan ni spelat minnst 500sngs, här kan man börja se lite tendenser till hurvida man är en vinnande spelare eller inte. Ju fler man spelar desto säkrare blir man såklart. Men en vinnande spelare kan ha downswins på flera hundra SNGS då låt er inte luras, låt er heller inte luras av att ha ROI 90% efter att ha spelat 30sngs, fortsätt istället spela på samma sätt i 500sngs till och förhoppningsvis har du en OK ROI då också..

 

90% finns det INGEN som kan hålla, det är omöjligt. med 90% har man alltså haft en massa tur och måste därför spela jättejättemycket mer för att jämna ut resultatet med diverse otur och normalotur, samt normaltur.

 

Kan det bli klarare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många har sagt det tidigare och jag säger det igen........

förlita er inte ALLS på er ROI innan ni spelat minnst 500sngs, här kan man börja se lite tendenser till hurvida man är en vinnande spelare eller inte. Ju fler man spelar desto säkrare blir man såklart. Men en vinnande spelare kan ha downswins på flera hundra SNGS då låt er inte luras, låt er heller inte luras av att ha ROI 90% efter att ha spelat 30sngs, fortsätt istället spela på samma sätt i 500sngs till och förhoppningsvis har du en OK ROI då också..

 

90% finns det INGEN som kan hålla, det är omöjligt. med 90% har man alltså haft en massa tur och måste därför spela jättejättemycket mer för att jämna ut resultatet med diverse otur och normalotur, samt normaltur.

 

Kan det bli klarare?

 

Frågan är hur mycket man kan lita på 500 sngs. Hade själv en ganska stor downswing över 300 st, så säkert inte helt ovanligt att man även kan ha downswing/"upswings" över 500 st och uppåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vad har ni för rois då och såg att dom som lever på sit and gos hade riktigt låga rois som 6% 4% hur kan dom leva på det då

 

Ja, det är en svår fråga.

 

Alternativ 1: Man spelar på en någorlunda hög nivå.

 

Alternativ 2: Man spelar många bord åt gången.

 

Exempel: Spela 50 st $60 SnGs om dagen med en ROI på 5%, då gör du $4500 i månaden. Duger för att leva på.

 

Nån sa förresten att 30 st är för få och att 500 st är ett okey riktmärke. Jag skulle vilja påstå att 2000 st är lagom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej tack såg att genius28 hade tjänat $326,638 2007 och roi inte rio:mrgreen: 8% men vilka sit and gos tjänar man bäst på

Heds up?

5 manna?

10,9 manna?

6 manna?

Multi sit and gos?

 

Och vilken sida ska man spela på såg att dom flesta spelade på pokerstars men där är det ju skatt och FTP är det ju lag på med vista.Var ska jag spela då mest trafik tycker party har rätt dålig blindskonstruktur så vilken sida ska jag spela på?

 

var spelar ni?

Någon som spelar på stars skattar ni?

 

Du tjänar mest på att spela det du är bäst på.

 

Sök lite på forumet så kommer du nog hitta svaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vilken sida ska man spela på såg att dom flesta spelade på pokerstars men där är det ju skatt och FTP är det ju lag på med vista.Var ska jag spela då mest trafik tycker party har rätt dålig blindskonstruktur så vilken sida ska jag spela på?

 

Flera Ongamesiter kör bonusar som motsvarar 100% rakeback.

Själv har jag vunnit mest penagr på SvS, förlorat mest på PS och spelar av någon konstig anledning just nu på Prima, men där är det verkligen brant struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske kom ut fel men menade inte att 500sng är något riktmäre. snarare att man med lite tur kan börja ana lite tendenser (om man inte märker att man haft EXTREMT otur/tur) för sådant känner man ju på ett ungefär(?)

 

har själv också haft downswings på 300-400 sngs, men risken att denna sammanhängande otur ska hända just under de 500 första är väl ändå ganska liten även om den är befintlig såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har själv också haft downswings på 300-400 sngs, men risken att denna sammanhängande otur ska hända just under de 500 första är väl ändå ganska liten även om den är befintlig såklart.

 

Det har du visserligen rätt i, men saken är den att ditt resultat inte är "korrekt" innan ditt snitt har justerats för en ordentlig downswing.

 

Låt säga (helt felaktigt) att du vet att du kommer att spela 2500 sng:s med 30% ROI och sedan kommer du att spela 300 sng's i en downswing med -30% ROI, och sedan kommer detta mönster att upprepas i oändlighet. Detta antagande är ju bizarrt, men det speglar förutsättningen att du alltid kan vänta dig att en downswing kommer nån gång.

 

Om du då spelar dina 500 första sng's, så kommer du då att ha noterat en ROI om 30%, men detta är inte din förväntade ROI. Din förväntade ROI kan vi beräkna på följande sätt:

 

Investering: 3000 inköp

Return: 2500*30% - 300*30% = 2200*30% = 660 inköp

 

ROI = 660 / 3000 = 22%

 

Så innan du har upplevt din första stora downswing så har du ett överdrivet positivt resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...