Gå till innehåll

Sorkens dagbok >>>> LÅS! <<<<


sorkenkk

Recommended Posts

  • Svars 226
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen bra regel. 66 är väldigt lätt fold preflop där med såna stackar OOP.

Med regel menade jag inte:

 

Svenskt uppslagsord

regel [r'e:gel Uttal] regeln regler subst.

mest i plural lag, bestämmelse

 

Snarare:

 

Svenskt uppslagsord

regel [r'e:gel Uttal] regeln regler subst.

(sed)vanligt förhållande

 

:D

 

Jag har hört många åsikter om det där. Många gillar det inte. Jag har hört bra spelare som själva spelar mest NL1K+ säga att man bör syna där. Så jag vet inte riktigt vad som är "rätt". Kanske synar jag bort för mycket preflop mot 3-bets. Dock har jag aldrig sett någon matematisk uträkning som bevisar att det är dåligt. Så tills dess varierar jag mig nog lite på den fronten. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du träffar ju set 12% av gångerna med PP på floppen, dvs en gång av 8 lite drygt. Så synar du en 3-bet för 17$ till så bör du få in ca 140$ totalt av han i potten varje gång du setar eftersom jag antar att du i princip enbart spelar 66 för setvärde? Och har väldigt svårt att tänka mig att du stackar han tillräckligt ofta för att det ska va ev+ om det inte är en jättefisk.

 

Reserverar mig för eventuella fel då jag är nyvaken :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du träffar ju set 12% av gångerna med PP på floppen, dvs en gång av 8 lite drygt. Så synar du en 3-bet för 17$ till så bör du få in ca 140$ totalt av han i potten varje gång du setar eftersom jag antar att du i princip enbart spelar 66 för setvärde? Och har väldigt svårt att tänka mig att du stackar han tillräckligt ofta för att det ska va ev+ om det inte är en jättefisk.

 

Reserverar mig för eventuella fel då jag är nyvaken :mrgreen:

Glöm inte att man kan vara översettad samt bli utdragen..
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med regel menade jag inte:

 

Svenskt uppslagsord

regel [r'e:gel Uttal] regeln regler subst.

mest i plural lag, bestämmelse

 

Snarare:

 

Svenskt uppslagsord

regel [r'e:gel Uttal] regeln regler subst.

(sed)vanligt förhållande

 

:D

 

Jag har hört många åsikter om det där. Många gillar det inte. Jag har hört bra spelare som själva spelar mest NL1K+ säga att man bör syna där. Så jag vet inte riktigt vad som är "rätt". Kanske synar jag bort för mycket preflop mot 3-bets. Dock har jag aldrig sett någon matematisk uträkning som bevisar att det är dåligt. Så tills dess varierar jag mig nog lite på den fronten. :mrgreen:

 

Jag menade inte heller det tok-bokstavligt :)

 

Orkar inte räkna igenom pinnens siffror men det lär stämma hyfsat bra. Dessutom ska man räkna in de gånger man setar men blir översetad, eller setar och förlorar mot något annat, typ färg...Det krävs INTE många sådana potter för att ens EV ska sjunka rejääält.

 

Ur position synar jag extremt sällan i ditt läge, i princip bara mot megafisk. Har vi position blir det lite annorlunda. Kan få hyfsat billig showdown väldigt många fler gånger än ur pos. Det är helt enkelt möjligt att spela ut fisken då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska fundera lite på det där. Helt klart så har ni rätt i att det är dumt att ta syn med låga par OOP. Men samtidigt så vill jag inte bli för utspelad genom 3-bets hela tiden. Men att sträcka sig så lågt som 22 till typ 88 kanske är lite överdrivet. Det ska väl inte få hända för ofta. Mycket är ju ändå readbaserat.

 

Kul med en djup diskussion direkt i dagboken redan första handen :D. Det var just därför jag drog igång den här dagboken. Jag vill ha igång såna här diskussioner i massor, även ifall det kan bli väldigt mycket basic :). Tack för åsikterna!

 

Jag ska försöka att inte posta allt för mycket händer heller. Max en eller två per dag. Annars kan det bli lite väl rörigt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låga PP är ingen bra hand att försvara sig OOP mot en light 3bettare. Du höjer väl UTG i handen? Så du ska inte tro att nån random spelare på nl200 3bettar dig light då, om du ändå tror det ska du iaf inte syna där.

 

Nu menar jag inte att du trodde du vart 3bettad light i den där handen, men som du skrev ovan så vela du inte bli utspelad med 3bets hela tiden annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låga PP är ingen bra hand att försvara sig OOP mot en light 3bettare. Du höjer väl UTG i handen? Så du ska inte tro att nån random spelare på nl200 3bettar dig light då, om du ändå tror det ska du iaf inte syna där.

 

Nu menar jag inte att du trodde du vart 3bettad light i den där handen, men som du skrev ovan så vela du inte bli utspelad med 3bets hela tiden annars.

Sant. Det här är grejer som jag egentligen har full koll på, teoretiskt sätt. Men sen blir det mycket nonchalans vid borden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter och planerar vilka söndagstours som ska spelas ikväll. Dessa turneringar kommer jag med stor sannolikhet att spela. Säg gärna till om jag missat någon med liknande inköp under den tiden. Eller om någon tid inte stämmer. :D

 

  • 18:30 - Everest $100,000 Guarantee ($109 freeze)
  • 18:45 - PokerStars Sunday Warm-Up ($215 freeze)
  • 19:00 - PokerStars $15,000 Guarantee ($109 freeze)
  • 20:00 - iPoker $100,000 Guarantee ($215 freeze)
  • 20:30 - Prima $250,000 Guarantee ($160 freeze)
  • 21:00 - Boss Media $100,00 Guarantee ($109 freeze)
  • 22:00 - Mansion $150,000 Guarantee ($100 freeze)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL sorken, may the klonk be with you

Tack! :)

 

----

 

Cashgames augusti

 

1/8: 2081 händer -$188

2/8: 3199 händer -$893

3/8: 4115 händer +$1,397

4/8: 1547 händer +$674

5/8: 1051 händer +$188

 

Totalt: 11993 händer +$1,178

 

 

Månadsmål augusti

 

$3,788 / $10,000 vinst på NL200 (inkl. juli)

11,993 / 50,000 cashgamehänder

+$1,178 / $10,000 vinst i cashgames

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inleder dagen med ett stabilt plus på $457. Jag fick för mig att spela ultraLAG i början av sessionen. Varför vet jag inte, men jag spewade iväg pengar rätt friskt pga det. Här är ett bra exempel:

 

Fi spelar iofs 55/16/2.33 men jag tycker ändå att mitt spel är riktigt uselt. Hade inga speciella reads men kollade på statsen och tänkte "Va faaaan, här kan jag ju inte lägga mig". Så blev det som det blev med.

 

Seat 1: xlogic ($397.18 in chips)

Seat 3: Dufresne1 ($169.05 in chips)

Seat 5: eslegnihtemos ($216.80 in chips)

Seat 6: Paperjamm ($189.00 in chips)

Seat 8: Nova19 ($185.70 in chips) DEALER

Seat 10: OMGICumOnUrTits ($218.35 in chips)

OMGICumOnUrTits: Post SB $1.00

xlogic: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to OMGICumOnUrTits Ace of ClubsKing of Spades

Dealt to Dufresne1 Ace of Hearts10 of Hearts

Dufresne1: Call $2.00

eslegnihtemos: Fold

Paperjamm: Fold

Nova19: Fold

OMGICumOnUrTits: Raise $8.00

xlogic: Fold

Dufresne1: Call $7.00

*** FLOP *** 8 of Hearts2 of ClubsKing of Hearts

OMGICumOnUrTits: Bet $15.00

Dufresne1: Call $15.00

*** TURN *** 2 of Hearts

OMGICumOnUrTits: Bet $35.00

Dufresne1: Call $35.00

*** RIVER *** 7 of Spades

OMGICumOnUrTits: Check

Dufresne1: Allin $110.05

OMGICumOnUrTits: Call $110.05

*** SUMMARY ***

Total pot $337.10 Rake $3.00

Dufresne1: wins $337.10

 

Här är en till hand där jag återigen visar prov på fiskigt spel. Fi är lika mycket tomte som snubben i handen ovan. Ingen vet vad jag håller på med på turn :D. Men det funkade ju som tur var.

 

Seat 3: SvanteKungen ($382.40 in chips)

Seat 5: Menotti86 ($196.55 in chips) DEALER

Seat 10: OMGICumOnUrTits ($349.55 in chips)

OMGICumOnUrTits: Post SB $1.00

SvanteKungen: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to OMGICumOnUrTits 9 of Diamonds9 of Spades

Dealt to Menotti86 King of HeartsJack of Clubs

Menotti86: Raise $4.00

OMGICumOnUrTits: Raise $15.00

SvanteKungen: Fold

Menotti86: Call $12.00

*** FLOP *** 7 of Clubs3 of Hearts9 of Clubs

OMGICumOnUrTits: Bet $22.00

Menotti86: Call $22.00

*** TURN *** Ace of Diamonds

OMGICumOnUrTits: Check

Menotti86: Bet $25.00

OMGICumOnUrTits: Raise $55.00

Menotti86: Raise $133.55

OMGICumOnUrTits: Call $103.55

*** RIVER *** 7 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $393.10 Rake $2.00

OMGICumOnUrTits: wins $393.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skönt det är när absolut ingenting stämmer. Hade en sån session nu. Avslutade den med att tiltpusha AQ all-in mot en snubbe som 3-bettat mig i position hela tiden i över en timme. Givetvis tajmade han det bra genom att hitta AK då. Slog sönder tangentbordet i tilten. Någon som kan ge nåt tips nu när jag behöver köpa ett nytt? Det får bli laptopsgrind tills vidare.

 

 

Cashgames augusti

 

1/8: 2081 händer -$188

2/8: 3199 händer -$893

3/8: 4115 händer +$1,397

4/8: 1547 händer +$674

5/8: 1051 händer +$188

6/8: 1943 händer -$273

 

Totalt: 13936 händer +$905

 

 

Månadsmål augusti

 

$3,515 / $10,000 vinst på NL200 (inkl. juli)

13,936 / 50,000 cashgamehänder

+$905 / $10,000 vinst i cashgames

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ähh va fan =)

 

Logitech högtalarna kan jag starkt rekommendera! Tror det är modellen innan som jag sitter på just nu. Riktigt nöjd!

 

EDIT: nä det var dom i länken ja

 

Han har haft såna förut men på nått sätt förstört dem så han vet ;)

Jag har likadana själv och är också nöjd, mycket ljud för 3k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en paus nu. Spelar inte alls bra, långt ifrån mitt A-game. Månaden har börjat ganska pissigt, bortsett från i fredas då jag fick ruscha lite mot fyllefisken.

 

Senaste sessionen nu så gjorde jag några otroligt dåliga spel. Förstår inte alls vad jag håller på med. Jag kanske har spelat för mycket de senaste veckorna helt enkelt. Som tur var fick jag avsluta den här sessionen genom att plocka ett inköp av en äcklig firre med alldeles för mycket flyt. Han gjorde det här fantastiska spelet innan. Så jag kunde bara inte gå någonstans med KT i handen nedan.

 

Seat 1: rama70 ($64.10 in chips) DEALER

Seat 3: knabraps ($232.35 in chips)

Seat 5: Polarwolf0 ($218.80 in chips)

Seat 6: PaulRevere ($200.00 in chips)

Seat 8: hungryarse ($193.10 in chips)

Seat 10: OMGICumOnUrTits ($200.85 in chips)

knabraps: Post SB $1.00

Polarwolf0: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Polarwolf0 Queen of ClubsJack of Diamonds

Dealt to OMGICumOnUrTits King of Clubs10 of Hearts

PaulRevere: Fold

hungryarse: Fold

OMGICumOnUrTits: Raise $8.00

rama70: Fold

knabraps: Fold

Polarwolf0: Call $6.00

*** FLOP *** 8 of Clubs10 of Spades5 of Diamonds

Polarwolf0: Check

OMGICumOnUrTits: Bet $12.00

Polarwolf0: Raise $36.00

OMGICumOnUrTits: Call $24.00

*** TURN *** 10 of Diamonds

Polarwolf0: Bet $90.00

OMGICumOnUrTits: Allin $156.85

Polarwolf0: Call $66.85

*** RIVER *** Jack of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $399.70 Rake $3.00

OMGICumOnUrTits: wins $399.70

 

 

Återkommer om ett par dagar. Tidigast på torsdag. Det blir ett par pokerfria dagar för att sen nöta teori stenhårt innan jag väl sätter igång igen.

 

---

 

Cashgames augusti

 

1/8: 2081 händer -$188

2/8: 3199 händer -$893

3/8: 4115 händer +$1,397

4/8: 1547 händer +$674

5/8: 1051 händer +$188

6/8: 1943 händer -$273

7/8: 822 händer -$576

 

Totalt: 14758 händer +$329

 

 

Månadsmål augusti

 

$2,940 / $10,000 vinst på NL200 (inkl. juli)

14,758 / 50,000 cashgamehänder

+$329 / $10,000 vinst i cashgames

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är så sjukt jävla nöjd nu :D. Var och kollade på en grymt fin lägenhet i Karlstad igår. Trodde att det skulle vara omöjligt att få tag i något så fräscht och mitt i centrum. Men jag kontaktade hyresvärden nu på morgonen och direkt sa han att jag skulle få ta den. Det ska bli så skönt att äntigen få flytta hemifrån. Blir ju pokerproffs på riktigt då haha. ;)

 

Sen efter att jag fixat lägenheten så lyckades jag även fixa biljetter till Elfsborg - Valencia i slutet av månaden. Trodde det i princip skulle vara omöjligt men fick riktigt bra platser. Hoppas bara att Elfsborg inte gör bort sig helt nere i Spanien så att det kan bli en bra match hemma i Borås med de bästa Valencia-spelarna på planen. :)

 

 

Om pokern då. Jag har funderat på att gå ner i nivå och grinda sönder NL100 ett tag. Är egentligen inte inne i nån större downswing på NL200 men jag har svårt för att tackla swingsen i vilket fall. Tänkte gå ner ett tag och grinda lite på lägre nivåer för att få tillbaka respekten för NL200. Det var så jag gjorde förra månaden. Jag hade i princip cashat ut hela rullen och "började om" med $600 på NL50. Det var nödvändigt då jag kommit in i någon form av tiltmode där jag bara satt och blåste pengar hela tiden på nivåer jag inte var rullad för. Måste lära mig att få bättre respekt för pengar alltså. Tror det blir NL100 i en vecka åtminstone.

 

Sen så tänkte jag även dra igång ett lite sidoprojekt på Full Tilt. Har satt in $440 där för att spela $22 SnG's. Kommer att köra lite mixat, allt från 6-manna till 90-manna. Tanken är jag ska grinda ihop en turneringsrulle som jag kan hålla undan från cashgamerullen. :)

 

Jag tror att jag håller mig borta från cashgamesen minst en dag till. Tänkte spendera den här dagen åt att nöta filmer från CardRunners och läsa i böcker/artiklar för att riktigt plåga mig själv och få tillbaka suget. Och även givetvis för att fylla upp diverse läckor jag har i mitt spel. Dock kan det bli en del SnG-slask under dagen hehe. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblan, inga reads. Synar ni?

 

Full Tilt Poker Game #3199031600: $22 + $2 Sit & Go (Turbo) (24454975), Table 1 - 250/500 - No Limit Hold'em - 6:25:00 ET - 2007/08/09

Seat 1: IplayNUTS (3,915)

Seat 2: vanbasten9 (2,430)

Seat 4: rckfrdman69 (4,680)

Seat 5: poker wombat (2,475)

poker wombat posts the small blind of 250

IplayNUTS posts the big blind of 500

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IplayNUTS King of Clubs3 of Spades

vanbasten9 folds

rckfrdman69 folds

poker wombat calls 250

IplayNUTS checks

*** FLOP *** Jack of Hearts3 of Diamonds4 of Spades

poker wombat bets 1,975, and is all in

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bubblan, inga reads. Synar ni?

 

Full Tilt Poker Game #3199031600: $22 + $2 Sit & Go (Turbo) (24454975), Table 1 - 250/500 - No Limit Hold'em - 6:25:00 ET - 2007/08/09

Seat 1: IplayNUTS (3,915)

Seat 2: vanbasten9 (2,430)

Seat 4: rckfrdman69 (4,680)

Seat 5: poker wombat (2,475)

poker wombat posts the small blind of 250

IplayNUTS posts the big blind of 500

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to IplayNUTS King of Clubs3 of Spades

vanbasten9 folds

rckfrdman69 folds

poker wombat calls 250

IplayNUTS checks

*** FLOP *** Jack of Hearts3 of Diamonds4 of Spades

poker wombat bets 1,975, and is all in

 

Jag går AI pre men många tomtar limpar med höga par här men jag trycker varje gång.

 

Som spelad foldar jag på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får gratulera till lägenheten, sitter själv och drömmer mig bort från hemmet!:-D Du råkar inte ha en biljett över till Elf - Val?:roll:

 

Det där med att gå ner tycker jag låter som en bra idé, onödigt att grinda NL200 om det går tungt. Gå ner till NL100 i någon vecka, vinna 10-15 inköp där tror jag är nöten för pokersjälen.:-) Det där med respekt för pengar hade jag också problem med för ett par månader sedan, lösningen för mig var att:

1. Gå ner i nivå och försöka förstå pengarnas värde.

2. Fundera lite djupare över min ekonomiska situation jämfört med andras i samma ålder.

 

Jag är ingen riktig sng-grinder men lirar väl någon då och då, jag slänger den handen om inte Fi har varit lite smågalen tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...