Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade cashgame i natt när denna hand utspelades

Jag sitter på KQs och raisar upp till 200 och får en syn

Flopp: Q47

Fi checkar och jag checkar efter för att trappa honom då jag vet att han är väldigt bluffbenägen och aggresiv

Turn: Q473

Jag bettar 200 och fi raisar till 600, jag synar.

River Q473K

Fi går all in för drygt 3000 till. Vad gör ni?

Postad

Han kan ju ha settat på floppen

För han checkade på floppen o höjde dig på turn?

Låter det inte som ett han har settat?

Jag skulle foldat på turn om de va jag.

men nu handla det om rivern så jag hade nog foldat.

Vad gjorde du?

Postad

Det bästa är att låta den aggressiva spelaren sköta satsningen åt dig och syna. Då får du oftare bättre utdelning såvida bordet inte har färgdrag eller överkort för då blir bättre med fold.

Postad
Inte går man allin på rivern med toppar med dubbla potten.

Vad ska han i så fall få syn av?

Du är garanterat slagen om det inte är en megafisk du möter.

Håller normalt sett med, men inte om "syna bluffen" hänger i luften.

Postad
Spelade cashgame i natt när denna hand utspelades

Jag sitter på KQs och raisar upp till 200 och får en syn

Flopp: Q47

Fi checkar och jag checkar efter för att trappa honom då jag vet att han är väldigt bluffbenägen och aggresiv

Turn: Q473

Jag bettar 200 och fi raisar till 600, jag synar.

River Q473K

Fi går all in för drygt 3000 till. Vad gör ni?

Du checkar efter för att trappa honom för att han är bluffbenägen och aggressiv och sen funderar du på att vika när du träffar topp tvåpar på river?

Sedan vore det också intressant att veta om det ligger något färgdrag ute på någon gata? Påverkar rätt mycket mot en sån här aggressiv spelare...

Postad

Han checkar först på flopp och du checkar efter, på turn är det du som agerar först? Hur som helst, tycker handen spelar sig självt efter readen du gett oss. Han är väldigt aggressiv din hand förbättras på river och han ställer för mycket mer än pott. Jag hade synat alla dar i veckan mot en sådan spelare du beskriver. Jag antar att han inte visar upp en flush då du inte beskrivit vad för färger korten har...

Mvh

Postad

Jag ber om ursäkt för mitt första inläggs otillräcklighet vad beträffar information om handen, jag får väll skylla på att jag precis kommit hem från en dryga 14 timmars session :P

Nej det låg inga färgdrag ute på bordet.

Jag spelar vanligtvis inte på så här höga nivåer, utan de är bara när jag spelar live de blir dom här staeksen.

Jag funderade på att trycka tillbaka på turn ett tag men om jag gjorde de skulle jag förlora värdet i min hand iom att han bluffar mycket pluss att jag hade position på honom.

Hans satsning på river förbryllade mig mycket. att gå all in för 3000 i en dryga 1600 pott känns lite overkill. Det känns som att just den här personen skulle spela ett flertal händer på ungefär samma vis. Sett, tvåpar, stege och självklart en ren bluff.

Jag visar ju verkligen svaghet och min syn på turn behöver inte betyda mycket då han vet att jag vet att han är väldigt lös och bluffar mycket. Därför är det troligt att hans river bet är en bluff.