Gå till innehåll

Plo 8 2/4


ponttuss

Recommended Posts

2.00/4.00 Omaha Hi/Lo (PL) - Friday, August 03, 2007 2:24:34 AM

Table OHL 13 (Real /Cash Game )

Seat 1: HERO (1059.89)

Seat 2: -(914.71)

Seat 4: FI (684.08)

Seat 5: MUPP (555.50)

HERO post SB 2.00

- post BB 4.00

** Deal **

HERO [3c, Qh, Ah, 7c]

-[N/A, N/A, N/A, N/A]

FI[N/A, N/A, N/A, N/A]

MUPP[N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

FI Call 4.00

MUPP Call 4.00

HERO Call 4.00

- Check

*** Flop(Board): *** : [4h, 2d, 6h]

*** Bet Round 2 ***

HERO Check

- Check

FI Bet 16.00

MUPP Call 16.00

HERO Raise to 80.00

- Fold

FI Raise to 272.00

MUPP Fold

Vad gör jag nu, är ganska säker på att fi har A3 oxå, han gillar att trycka med nut low, förmodligen har han mig slagen med HI i nuläget (visserligen kan han ha som helst ), även om jag har ett bra drag. Är ganska säker på att jag tar fi:s marker förr eller senare , men kan jag folda här ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2.00/4.00 Omaha Hi/Lo (PL) - Friday, August 03, 2007 2:24:34 AM

Table OHL 13 (Real /Cash Game )

Seat 1: HERO (1059.89)

Seat 2: -(914.71)

Seat 4: FI (684.08)

Seat 5: MUPP (555.50)

HERO post SB 2.00

- post BB 4.00

** Deal **

HERO [3c, Qh, Ah, 7c]

-[N/A, N/A, N/A, N/A]

FI[N/A, N/A, N/A, N/A]

MUPP[N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

FI Call 4.00

MUPP Call 4.00

HERO Call 4.00

- Check

*** Flop(Board): *** : [4h, 2d, 6h]

*** Bet Round 2 ***

HERO Check

- Check

FI Bet 16.00

MUPP Call 16.00

HERO Raise to 80.00

- Fold

FI Raise to 272.00

MUPP Fold

Vad gör jag nu, är ganska säker på att fi har A3 oxå, han gillar att trycka med nut low, förmodligen har han mig slagen med HI i nuläget (visserligen kan han ha som helst ), även om jag har ett bra drag. Är ganska säker på att jag tar fi:s marker förr eller senare , men kan jag folda här ?

 

Det är ju en drömflopp, vad mer önskas? In med degen, att folda nut low med nötfärgen med så mycket pengar i potten är galet. Dessutom kan du inte veta att han har A3, kanske har du lowen säkrad och drar "gratis" till nötfärgen. Han kan mycket väl ha en färdig stege med t.ex. 35 på handen.

 

Kul förreseten med en PLO 8 hand, de är lätträknade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol, in med smeten. (=

 

I princip alla gånger håller jag såklart med, men fi är i mitt tycke en 10 ggr sämre spelare än mig, och vill jag gambla hela min stack nu(varje gång ovasett motstånd) .Han check synar i princip ner varje hand, dom få gångerna han tryckt är lätträknade och varje gång med nut low. Förmodligen är det jag som måste träffa för att vinna hi, och även om chanserna är goda, så är ju frågan om jag kan spela på ett annat sätt. Borde jag hållit potten nere, han betalar förmodligen av bra även om jag träffar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig spelat PLO hi/lo men va fan folda här måste ju vara helt tokigt. Det gör väl dessutom inte så mycket om fisken stackar upp sig så länge han är kvar vid bordet.

 

Fold är väl kanske att ta i ja ;-) , undrade bara om man det fanns någon alternativ linje i denna hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det finns inget alternativ till push all in

 

Han kan sitta med låg plus stege (dessutom en icke falsifierbar hand - han har alltid nötlåg), men oavsett vad du tror kan du inte göra annat (folda gillar du ju uppenbarligen inte heller - syn e väl inget bra - så då återstår o pusha allt

 

Han kan mkt väl ha högsta stege på bordet och en hyfsad låg - då har du jättebra läge

 

Du har 9 nötouts till färg

 

Du har nog runt 6 outs till stege - han har nog några av dessa - i allafall 4 outs till en icke nötstege - Runner runner nåt par vinner du nog inte på

 

Jag är väl ingen kung på o räkna outs men överslag - säg runt 10 kort som ger dig seger - 2 gator = runt 40 procent vinstchans för hög

 

Din låg är visserligen falsifierbar men du har i vart fall andra kort som då ger dig icke nötlåg.

 

För mig är det inte ens marginellt beslut - INSTAPUSH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...