Gå till innehåll

0.5/1 FR på PS, slagen på river?


Nemesis

Recommended Posts

Shit vad jag har svårt på PokerStars 1/2$. (tvungen att spela lite 0.5/1 ett tag och reflektera!) Och jag har varit en vinnare i det långa loppet på alla andra siter. På denna site rinner dock pengarna ur handen på mig.

 

MP2 har efter 55 händer följande stats 32/16/2

 

PokerStars 0.50/1.00 Hold'em (8 handed)

 

Preflop: Hero is CO with Qheart.gif, Tclub.gif.

UTG calls, 2 folds, MP2 calls, Hero calls, 2 folds, BB checks.

 

Hade det varit ett fullt bord med tighta spelare hade jag lagt denna hand preflop. Men både UTG och MP2 är lösa och QTo borde stå sig bra.

 

Flop: (4.50 SB) 4spade.gif, 3diamond.gif, Tdiamond.gif(4 players)

BB checks, UTG checks, MP2 checks, Hero bets, BB folds, UTG calls, MP2 calls.

 

Turn: (3.75 BB) Tspade.gif(3 players)

UTG checks, MP2 checks, Hero bets, UTG folds, MP2 calls.

 

River: (5.75 BB) 2diamond.gif(2 players)

MP2 checks, Hero bets, MP2 raises, Hero calls.

 

Här till min fråga: Är bet/syn rätt eller skulle jag ha checkat efter på rivern tycker ni? Hur ska man tänka?

 

Final Pot: 9.75 BB

 

Results in white below:

MP2 has Qd Kd (flush, king high).

Hero has Qh Tc (three of a kind, tens).

Outcome: MP2 wins 9.75 BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väldigt lätt att "ha rätt" när du visar resultatet i tråden.

Jag tror du spelar rätt med tanke på förutsättningarna och hur fi spelar handen.

Checka en triss bara för att det kommer en 3-flush på river, tror inte det.

Hade FI raisat på floppen hade jag varit rädd för flushen men inte som han spelar nu.

 

Ok, du bettar river han raisar. Då sätter jag honom på den troliga handen A5s (i en annan färg, vilken iofs han kanske borde raisat flop också med) eller 33, 44, Tx som han slowspelat(men borde raisat turn).

 

Egentligen har han spelat alla möjliga händer fel enligt min mening.

 

Potten är så pass stor så du måste nästa syna även om du är 90% säker på att du är slagen och det kan du inte vara här, enligt min mening

 

Sen kan jag hålla med om att Fixed Limit(spec. full ring) på Stars (och FullTilt) är mycket tuffare än på andra siter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett tag sen jag spelade 0.5/1 och 1/2.

 

Men ärligt....exakt dom hör situationerna hände skitofta på den här nivån.

 

Jag hade valuebettat 10:an på rivern och lagt mig för den sista höjning.

 

På 0.5/1 och 1/2 är spelarna låååååååångt ifrån så avancerade att de bluffraisar en parad och trefärgad bräda på rivern. Varför? Jo för att motspelarna är låååångt ifrån så avancerade att de kan lägga sig för ett bet till på rivern. Är ni med? Sånt spel börjar på 5/10 som jag ser det (möjligen 3/6).

 

I detta fallet är det ju så uppenbart. Limp pre. syn,syn, raise. Hade han haft 10:an hade han raisat turn för att skydda sig mot färgdraget och hade han haft set hade han raisat turn för att skapa mer pengar från Heros 10:a.

 

Ytterst få microlimitspelar bluffar på rivern enl min erfarenhet. När de helt plötsligt vaknar till liv på rivern så har de dig slagen 99 ggr av 100.

 

Du skulle kunna check-syna, men det känns vekt.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdesatsa på river är helt rätt. Han synar med en mängd händer som du slår. Jag tror också du gjorde rätt som synade höjningen. Hans stats tyder på att han spelar en hel del junk, alltså en ganska ny spelare. Jag har själv blivit höjd i dessa lägen av folk som satt på A2, 22, ren bluff, etc.

 

Otur men rätt spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...