Gå till innehåll

20 miljoner go go go


nils_anders

Recommended Posts

  • Svars 454
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Får inte fram historiken.

 

Hursomhelst,

 

HU mot en aggressiv spelare med 50BB, slagit om en del ggr preflop där jag fått vika.

 

Får A9s på knappen

 

Höjjer till 4bb.

 

Omslag till 12bb.

 

Jag ställer.

 

Tankar om handen: Tror att hans range är rätt bred (baserat på några sessioner, som dock går att räkna på en hand = inte så jättestark read), fast får väl oftast syn av händer som äger oss.

 

Hur ser ni på syn?

 

Känner inte att mitt 50BB spel är det bästa, det här kanske är spew?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oväntat

 

Med tanke på att det finns en del kopierad handhistorik i den här tråden redan så är dina kommentarer lite överflödiga.

 

O vad spelar det för roll om jag skriver för hand, den var ju inte sådär jättesvår att beskriva?

 

Sluta läs här om du inte har nåt bättre för dig än att kladda ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att det finns en del kopierad handhistorik i den här tråden redan så är dina kommentarer lite överflödiga.

 

O vad spelar det för roll om jag skriver för hand, den var ju inte sådär jättesvår att beskriva?

 

Sluta läs här om du inte har nåt bättre för dig än att kladda ner.

 

HH du har postat hittills ser väldigt konstiga ut tycker jag. Nåja, fortsätt du skriva, jag ska inte störa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du nog rätt i Hjort. Kollat på harsh times än då, eller litar du inte på min recension? :mrgreen:

 

För övrigt så lyckades jag med följande bedrift just, när jag bestämde mig för att desperat jaga mina förluster:

 

Vinna 3800 sklansky bucks

 

Förlora 4000 riktiga bucks

 

GJ!

 

Gonatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HH du har postat hittills ser väldigt konstiga ut tycker jag. Nåja, fortsätt du skriva, jag ska inte störa.

 

Det jag reagerar mest på är att allt det här framstår så "oproffsigt". NL5 respektive 10k spelare känns det ju som dom borde vara riktigt vassa vad gäller pokerteori och analyser av händer o.s.v, och många av de händer som postats här är ju bara :shock: och man kan inte riktigt förstå att en sådan highstakeslirare postar just en sådan hand.

 

Men vad vet jag. Man kanske skulle ta ett skott redan imorgon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag reagerar mest på är att allt det här framstår så "oproffsigt". NL5 respektive 10k spelare känns det ju som dom borde vara riktigt vassa vad gäller pokerteori och analyser av händer o.s.v, och många av de händer som postats här är ju bara :shock: och man kan inte riktigt förstå att en sådan highstakeslirare postar just en sådan hand.

 

Men vad vet jag. Man kanske skulle ta ett skott redan imorgon

 

Highstakesspel är ju till 95% endast bra stabil poker (källa: Brian Townsend), precis som på andra nivåer.

 

Sen när det är mindre spelarbas så får man ju bättre reads på folk, och de readsen är olika människor olika bra på att använda. Det är väl klart spelarna generellt tänker mer, men det lär ju inte vara fyllt av superteoretiker i alla fall.

 

Nisse! Jag gillar din dagbok, keep it up! Förstår att du inte spelat så mycket den senaste tiden, och det därav är lite torrt med HHs och resultatrapporteringar osv. Jag antar att folk vill ha propra handhistories i stil med;

 

Full Tilt Poker Game #3196635581: Table Simmons (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 23:57:11 ET - 2007/08/08

Seat 1: Rodea84 ($308)

Seat 2: barronb79 ($812.50)

Seat 3: Lynx__11 ($406)

Seat 4: SweetOldBroad ($432)

.

.

 

... för att det på nått sätt inger mer förtroende om att det är äkta. Då är ju dock bekymret att du inte längre är anonym, då man på flera siter kan kolla andras handhistories, och då lista ut vad ditt nick är.

 

Anyhow. Det längsta inlägget jag någonsin skrivit. Vad gör man inte när man är full på en onsdag... err, torsdagsmorgon.

 

Solen sticker mig i ryggen, dags att gömma sig under täcket.

 

Kram kram.

 

Morris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

120BB stackar

 

HERO has the dealer button

SB posts small blind ($25.00)

BB posts big blind ($50.00)

UTG folds

MP folds

CUTOFF raises for $200.00

HERO calls for $200.00

SB folds

BB calls for $150.00

 

Dealing Flop 4h Jh 6d

 

BB checks

CUTOFF checks

HERO checks

 

Dealing Turn 4d

 

BB checks

CUTOFF checks

HERO bets $400.00

BB calls for $400.00

CUTOFF folds

 

Dealing River 7h

 

BB checks

HERO bets $700.00

BB calls for $700.00

HERO shows cards 3s4s

BB mucks cards

 

 

 

Vilka tycker det är slask preflop?

Vilka bettar floppen?

Vilka gillar handen?

 

Inga direkta reads.

 

Undrade bara om HERO är ditt nick?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när det är mindre spelarbas så får man ju bättre reads på folk,
Det där stämmer till viss del, men det är också mycket så att man mot regulars vet att de spelar ungefär som man själv spelar och därför kan komma rätt mycket längre med logik än vanligt. "Nämen vänta lite nu, där skulle jag ju aldrig beta par. SYN!"

 

Det är väl klart spelarna generellt tänker mer, men det lär ju inte vara fyllt av superteoretiker i alla fall.
Skulle säga att den stora skillnaden är att spelarna är smartare och/eller mer degens än på lägre nivåer.

 

för att det på nått sätt inger mer förtroende om att det är äkta. Då är ju dock bekymret att du inte längre är anonym, då man på flera siter kan kolla andras handhistories, och då lista ut vad ditt nick är.
Det är iofs inte toksvårt att lista ut hans nick här heller.

 

Jag struntar i om den är äkta eller inte. Tråkigare skriven dagbok får man fan leta efter.
Du gillade MrDawwes dagbok va?

 

Ja, jag ska sluta läsa den.
INGEN I HELA JÄVLA VÄRLDEN BRYR SIG!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där stämmer till viss del, men det är också mycket så att man mot regulars vet att de spelar ungefär som man själv spelar och därför kan komma rätt mycket längre med logik än vanligt. "Nämen vänta lite nu, där skulle jag ju aldrig beta par. SYN!"

 

 

Uppstår problem när folk märker att man synar light och börjar värdebetta uber-tunnt dock :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...