nils_anders Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 okej! Dagsresultat? Ligger väl 2k back eller så för dagen *gäsp*. Jag hoppas vi får se lite mer spännande saker snart, var ett tag sen man hade en 100k+ dag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Belöna Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 men lol detta måste vara det största skämtblogg jag läst... hahahahahahhaahahahahahahahahahahahahahahaha:shock: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 men lol detta måste vara det största skämtblogg jag läst...hahahahahahhaahahahahahahahahahahahahahahaha:shock: Ork... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Får inte fram historiken. Hursomhelst, HU mot en aggressiv spelare med 50BB, slagit om en del ggr preflop där jag fått vika. Får A9s på knappen Höjjer till 4bb. Omslag till 12bb. Jag ställer. Tankar om handen: Tror att hans range är rätt bred (baserat på några sessioner, som dock går att räkna på en hand = inte så jättestark read), fast får väl oftast syn av händer som äger oss. Hur ser ni på syn? Känner inte att mitt 50BB spel är det bästa, det här kanske är spew? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Hamnar på -8k för dagen. Känns som man överlag spelade okej, mest tveksamma spelet är postat ovan. Natt på er. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nms Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Får inte fram historiken. Oväntat Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Oväntat Med tanke på att det finns en del kopierad handhistorik i den här tråden redan så är dina kommentarer lite överflödiga. O vad spelar det för roll om jag skriver för hand, den var ju inte sådär jättesvår att beskriva? Sluta läs här om du inte har nåt bättre för dig än att kladda ner. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Dessutom om den här dagboken va fejk skulle jag inte ligga back Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-PK- Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Dessutom om den här dagboken va fejk skulle jag inte ligga back Satt och tänkte precis samma sak ögonblicket innan jag läste detta. Jag sluter mig till skaran som tror dig iaf. GL framöver... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nms Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Med tanke på att det finns en del kopierad handhistorik i den här tråden redan så är dina kommentarer lite överflödiga. O vad spelar det för roll om jag skriver för hand, den var ju inte sådär jättesvår att beskriva? Sluta läs här om du inte har nåt bättre för dig än att kladda ner. HH du har postat hittills ser väldigt konstiga ut tycker jag. Nåja, fortsätt du skriva, jag ska inte störa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 8 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Känner inte att mitt 50BB spel är det bästa, det här kanske är spew?A9s är bra nog att syna, så gillar inte push eftersom du inte får värde på det. Blir mer klar push med typ A6s som inte pallar att ta synen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 8 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Augusti , 2007 Det har du nog rätt i Hjort. Kollat på harsh times än då, eller litar du inte på min recension? För övrigt så lyckades jag med följande bedrift just, när jag bestämde mig för att desperat jaga mina förluster: Vinna 3800 sklansky bucks Förlora 4000 riktiga bucks GJ! Gonatt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rooney Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 HH du har postat hittills ser väldigt konstiga ut tycker jag. Nåja, fortsätt du skriva, jag ska inte störa. Det jag reagerar mest på är att allt det här framstår så "oproffsigt". NL5 respektive 10k spelare känns det ju som dom borde vara riktigt vassa vad gäller pokerteori och analyser av händer o.s.v, och många av de händer som postats här är ju bara och man kan inte riktigt förstå att en sådan highstakeslirare postar just en sådan hand. Men vad vet jag. Man kanske skulle ta ett skott redan imorgon Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mickol Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Vad skulle driva någon till att skriva en fejkad highstakesblog? Vad för sorts liv skulle en sådan människa ha egentligen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MJ Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Vad skulle driva någon till att skriva en fejkad highstakesblog? Vad för sorts liv skulle en sådan människa ha egentligen? Inget? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morr Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Det jag reagerar mest på är att allt det här framstår så "oproffsigt". NL5 respektive 10k spelare känns det ju som dom borde vara riktigt vassa vad gäller pokerteori och analyser av händer o.s.v, och många av de händer som postats här är ju bara och man kan inte riktigt förstå att en sådan highstakeslirare postar just en sådan hand. Men vad vet jag. Man kanske skulle ta ett skott redan imorgon Highstakesspel är ju till 95% endast bra stabil poker (källa: Brian Townsend), precis som på andra nivåer. Sen när det är mindre spelarbas så får man ju bättre reads på folk, och de readsen är olika människor olika bra på att använda. Det är väl klart spelarna generellt tänker mer, men det lär ju inte vara fyllt av superteoretiker i alla fall. Nisse! Jag gillar din dagbok, keep it up! Förstår att du inte spelat så mycket den senaste tiden, och det därav är lite torrt med HHs och resultatrapporteringar osv. Jag antar att folk vill ha propra handhistories i stil med; Full Tilt Poker Game #3196635581: Table Simmons (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 23:57:11 ET - 2007/08/08 Seat 1: Rodea84 ($308) Seat 2: barronb79 ($812.50) Seat 3: Lynx__11 ($406) Seat 4: SweetOldBroad ($432) . . ... för att det på nått sätt inger mer förtroende om att det är äkta. Då är ju dock bekymret att du inte längre är anonym, då man på flera siter kan kolla andras handhistories, och då lista ut vad ditt nick är. Anyhow. Det längsta inlägget jag någonsin skrivit. Vad gör man inte när man är full på en onsdag... err, torsdagsmorgon. Solen sticker mig i ryggen, dags att gömma sig under täcket. Kram kram. Morris. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheEmbassy Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Jag struntar i om den är äkta eller inte. Tråkigare skriven dagbok får man fan leta efter. Ja, jag ska sluta läsa den. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Inget? Finns många på pf som inte har något liv =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Annars kan man ju åtminstone köra allt i en HH-converter och ta bort alla namn så blir det lättare att läsa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
noa Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 120BB stackar HERO has the dealer button SB posts small blind ($25.00) BB posts big blind ($50.00) UTG folds MP folds CUTOFF raises for $200.00 HERO calls for $200.00 SB folds BB calls for $150.00 Dealing Flop 4h Jh 6d BB checks CUTOFF checks HERO checks Dealing Turn 4d BB checks CUTOFF checks HERO bets $400.00 BB calls for $400.00 CUTOFF folds Dealing River 7h BB checks HERO bets $700.00 BB calls for $700.00 HERO shows cards 3s4s BB mucks cards Vilka tycker det är slask preflop? Vilka bettar floppen? Vilka gillar handen? Inga direkta reads. Undrade bara om HERO är ditt nick? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gruvan123 Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Undrade bara om HERO är ditt nick? ja, det stämmer Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Sen när det är mindre spelarbas så får man ju bättre reads på folk,Det där stämmer till viss del, men det är också mycket så att man mot regulars vet att de spelar ungefär som man själv spelar och därför kan komma rätt mycket längre med logik än vanligt. "Nämen vänta lite nu, där skulle jag ju aldrig beta par. SYN!" Det är väl klart spelarna generellt tänker mer, men det lär ju inte vara fyllt av superteoretiker i alla fall.Skulle säga att den stora skillnaden är att spelarna är smartare och/eller mer degens än på lägre nivåer. för att det på nått sätt inger mer förtroende om att det är äkta. Då är ju dock bekymret att du inte längre är anonym, då man på flera siter kan kolla andras handhistories, och då lista ut vad ditt nick är.Det är iofs inte toksvårt att lista ut hans nick här heller. Jag struntar i om den är äkta eller inte. Tråkigare skriven dagbok får man fan leta efter. Du gillade MrDawwes dagbok va? Ja, jag ska sluta läsa den.INGEN I HELA JÄVLA VÄRLDEN BRYR SIG! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kfluffie Postad 9 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 INGEN I HELA JÄVLA VÄRLDEN BRYR SIG! Wörrd! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Annars kan man ju åtminstone köra allt i en HH-converter och ta bort alla namn så blir det lättare att läsa. Mm, tänkte börja med denna: http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php fast saknas en del klienter tror jag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nils_anders Postad 9 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 9 Augusti , 2007 Det där stämmer till viss del, men det är också mycket så att man mot regulars vet att de spelar ungefär som man själv spelar och därför kan komma rätt mycket längre med logik än vanligt. "Nämen vänta lite nu, där skulle jag ju aldrig beta par. SYN!" Uppstår problem när folk märker att man synar light och börjar värdebetta uber-tunnt dock Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts