Blattanfejan Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Kanske konstig fråga men när anser man att en flerbords SNG blir en MTT, redan vid 2 bord eller? Eftersom exempelvis HoH inte är applicerbart på SnG men är bibeln för många MTT:are skulle det vara intressant att veta. Citera
_ante_ Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 en MTT har en planerad starttid och en SNG börjar när alla platser är fyllda Citera
kraclob Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 en MTT har en planerad starttid och en SNG börjar när alla platser är fyllda Mjo, men sen finns det också SNG MTT. Skillnaden mellan STT och MTT är dock glasklar. Citera
Fnii! Grrp! Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Mjo, men sen finns det också SNG MTT. Skillnaden mellan STT och MTT är dock glasklar. Det är väl ingen invändning? Jag tycker det är glasklart. Sen används SnG oftast lite oegentligt om enbordsturneringar. Distinktionen som bör göras är mellan STT och MTT. Ju färre deltagare en MTT har desto fler STT-egenskaper får den. Det är självklart (förutom hur motståndarna spelar) antalet deltagare och prisstrukturen som avgör strategi, inte huruvida starttiden är förbestämd. Citera
Blattanfejan Postad 1 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Glasklart vadå?? Ska jag tolka det som att det är när det är mer än ett bord? Per definition kan man ju tycka att multi är allt mer än ett. Dock, det jag var ute efter är när man börjar använda MTT teori/praktik. Citera
Fnii! Grrp! Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Glasklart vadå??Dock, det jag var ute efter är när man börjar använda MTT teori/praktik. Som sagt är gränsen flytande. STT skiljer sig från MTT främst genom att bubbeleffekten är mycket större. Man kan säkra 40% av förstaprispengarna bara genom att komma ITM. Det är alltså egentligen prisstrukturen det beror på. Citera
me_too Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Postad 2 Augusti , 2007 sng 1)att man kan köpa in och sedan dra ifall bordet inte fylls upp (det är väl därför det kallas sng?) 2) ingen utsatt starttid utan börjar när bordet fyllts upp Man kan väl inte sätta nån defintion på antalet bord - man får helt enkelt kalla dem hu sng, 6 max sng, standard och multitable osv Det står dig väl fritt att använda HoH även på multitable sng antar jag (ehh) Prisstrukturen: det stämmer väl inte på multitable sng lr hur Fnirrpgr´pr Citera
A0Poker Postad 2 Augusti , 2007 Rapport Postad 2 Augusti , 2007 sit n go börjar när alla deltagare är på plats kan vara ett eller flera bord. multibords turnering har obegränsat antal deltagare som startar exakt tidpunkt. Citera
Recommended Posts