13_Outs Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 PokerStars No-Limit Hold'em, $1.00 BB (7 handed) Hand History converter, Courtesy of PokerZion.com CO ($18) Button ($115.90) SB ($63.25) Hero ($106.30) UTG ($98.50) MP1 ($63) MP2 ($315.95) Preflop: Hero is BB with Kd, Kc. 4 folds, Button raises to $4, 1 fold, Hero raises to $12, Button calls $8. Han försöker förmodligen stjäla men jag återhöjer för att se om han nappar. Flop: ($24.50) 4d, Td, Th (2 players) Hero bets $12, Button calls $12. Bra flop tvivelaktigt att har en tia. Två Tior kanske men annars är jag ganska säker på att jag leder. Så jag betar ut medans jag inte har några överkort. Beten borde vara större här skulle jag tro. Skulle kanske ta 80% pot men med denna lilla bet ger jag intryck av att vara vek och skulle kunna få en reraise eller bluff på nästa gata. Turn: ($48.50) Jh (2 players) Checkar här och han betar men lite större än jag trott. Hur gör jag här då? Det enda jag är rädd för är 444, TTTT,JJJ. Essen skulle reraisat pre eller flop. Fyrorna skulle nog också höjt floppen men ändå. Har svårt att sätta honom på en hand här. han kan ha Damerna AK eller något av färg/stegkombodragen som han spelar hårt. Vad är erat nästa Drag här? All in sopar ju dragen om det inte är kombodrag som säkerligen synar men en AK med färgdrag lägger väl här? Vad säger ni om det? Hero checks, Button bets $25. Citera
jozoa Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Det enda jag är rädd för är 444, TTTT,JJJ. EDIT: FEL Citera
13_Outs Postad 31 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2007 Missade att posta statsen. 30/13/2. Det är ungefärliga stats och var bara på få händer jag spelat mot fi eftersom jag var ganska ny på bordet. 60 händer ung. Men med en syn på turn blir jag väl i princip PC och måste syna allt på turn i vilket fall iom en dragig bräda? Inte bättre att ställadå? Citera
jozoa Postad 31 Juli , 2007 Rapport Postad 31 Juli , 2007 Missade att posta statsen. 30/13/2. Det är ungefärliga stats och var bara på få händer jag spelat mot fi eftersom jag var ganska ny på bordet. 60 händer ung. Men med en syn på turn blir jag väl i princip PC och måste syna allt på turn i vilket fall iom en dragig bräda? Inte bättre att ställadå? Oj, haha. Hade uppe två trådar samtidigt och blandade ihop stackdjupen rätt ordentligt . C/r AI på turn och inget annat såklart. Potten är tillräckligt stor i proportion till stackdjupen... Vidhåller dock att du sätter dig i en svårare sits genom att beta halvpott på flop. Citera
Jerico Postad 1 Augusti , 2007 Rapport Postad 1 Augusti , 2007 Tycker nog att man kan fortsätta skjuta på turn, men CRAI är också helt ok. Bara du inte foldar så kan du inte göra bort dig allt för mycket... Citera
Recommended Posts