Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja

Skulle vilja ha tips på vilka bärbara datorer som e bra för pokerlir, samt om ni kan rekommendera några sjyssta musar och musmattor.

Sen om någon skulle kunna berätta vilken upplösning en dator bör ha för att man ska kunna multitabla minst 4 st ej överlappande bord vore det super det med.

Så, berätta gärna vad ni spelar med och sådär, bra och mindre bra erfarenheter av utrustning ni har/haft. Bilder och sånt uppskattas mycket.

tyvm&gl~!

Postad
Tja

Skulle vilja ha tips på vilka bärbara datorer som e bra för pokerlir, samt om ni kan rekommendera några sjyssta musar och musmattor.

Sen om någon skulle kunna berätta vilken upplösning en dator bör ha för att man ska kunna multitabla minst 4 st ej överlappande bord vore det super det med.

Så, berätta gärna vad ni spelar med och sådär, bra och mindre bra erfarenheter av utrustning ni har/haft. Bilder och sånt uppskattas mycket.

tyvm&gl~!

Eftersom det krävs 1600x1200 i upplösning för 4 bord i normalstorlek får du eftersträva en skärm som har minst det. Då i varje fall jag inte sett nån bärbar som har det får du kolla efter bärbara som har 1920x1200. Det funkar jättebra, då kan man ha Winamp och annat jox på sidan om man kör 4 bord.

Själv har jag en gammal Sony Vaio med 17" skärm som jag aldrig har haft problem med, så Vaio kan jag rekomendera! Dell är det ju många som kör med, men 4 av de jag känner som har haft Dell bärbara har gått sönder och krånglat så de vet jag inte om jag kan rekomendera...

Alla bärbara idag har väl utgång så du kan koppla in en extern skärm, men du kan ju kolla iaf så det finns...

Övrig utrustning: Knäbord från IKEA! Hittar tyvär inte i Internetvaruhuset, så du kanske får fara till närmsta IKEA och köpa ett. Är nog bland det bästa jag köpt till min dator genom tiderna.

En annan sak som underlättar pokerspelandet är ju en sån där liten "num-pad" eller vad det heter. Alltså ett litet tangentbord med bara siffrorna på. Mkt skönare med ett sånt än att använda tangentbordet som sitte på bärbara om man skriver in betten för hand.

Musar är ju en smaksak, oftast kör man ju samma märke hela tiden. För mig har det blivit Logitech, just nu är det en G5 som gäller. Den trivs jag med, man kan dessutom ställa känsligheten på den med ett enkelt knapptryck på musen.

Musmattor är ju även det en smaksak. Av de jag testat är FuncSurface den stora favoriten. Har även en sån där i glas, Icemat, den gillar jag. MEN bara direkt efter att jag diskat den... Man känner direkt all smuts så man måste diska den en gång om dagen för att inte störa sig på smutsen.

Postad

Tycker ni det är värt att lägga 500kr på en mus om den endast är till pokerändamål? jag spelar inga andra spel eller så, funtar på nåt lite billigare än g5an ...

func surface verkar najs, ska kolla in den. använder du något slags handledsstöd? jag e typ röd på höger handled så det borde jag fixa tror jag.

sånt där lysande tangentbord e soft, men jag klarar mej rätt bra med vänster hand på f1f2f3 och siffertangenterna. jag blir lätt prylgalen så jag får en smått orgasmisk känsla när jag ser snygga och bra datorprylar :twisted:

vad gav du för din vaio?

Postad

ok har bestämt mej för func surfacen, e lite kluven på musen dock. trådlös kommer inte på frågan då det är alldelles för riskabelt :) tänk om man slowar nöten och lyckas folda för att musen dör? no way, får inte hända ;)

Postad

Ja, kanske är lite väl att lägga så mycket på en mus då man bara pokrar. Jag tyckte det var värt det iaf... Får typ samma känsla som dig då jag köper nya datorprylar. :) Man fick ju med tyngder som man kunde placera i musen med, superviktigt... Skulle ju kanske vara skönt med en trådlös mus, men då måste man ju komma ihåg att ladda den med.

Angående handledsstöd så behöver jag inget. Har med åren utvecklat elefanthud där tyngden ligger. Nu har jag dessutom legat i soffan, med datorn på IKEA-knäbordet, hela sommaren då med vardagsrumsbordet draget till kanten så jag har kunna vilat hela armen på bordet.

Min Vaio börjar ju få ett par år på nacken så det priset är väl inte riktigt aktuellt. Typ 17 000kr förrförra sommaren. Helt suverän skärm är det med, tjejen har en billigare Acer av okänd modell. Den skärmen ser svartvit ut om man inte sitter i exakt rätt vinkel. Så det kan du ju kolla på med då du ska köpa, man blir ju less fort om skärmen är dålig.

Postad

Dator: Dell XPS 1710 (laptop 17" 1920x1200)

Mus: logitech nånting

Numpad

Hörlur, några från sony. Rätt bra att ha om du grindar med polare som är högljudda (läs dapine).

En sån där klplatta för laptopen kan vara bra att införskaffa, ska tydligen förlänga batteritiden något och du slipper svettas ihjäl om du har datorn i knäet.

Även stöd för handleden kan vara nice.

Finns säkert mer, men just så ser min rigg ut just nu. Inte så jätte runninggood direkt, men ja backar inte iaf :)

Postad

kl platta? e det nåt man har under datorn eller? för jag funtade på att köpa datorben typ, min dator e rätt gammal den med, toshiba qosmio 17" tror den e 2-3 år gammal, men nån slags platta som gör att den inte blir lika varm e ju mkt bättre.

min polare kom hem med en sprillans acer igår för 10 papp, 17" som var endast för pokerändamål, och den skärmen vare typ inget fel på.

sjysste hörlurar e fan viktigt, mitt "team" brukar ha lan och 4 datorer som plingar och klingar e ju rätt störande alltså. så det ska jag införskaffa oxå, grymma lurar. det e jag nog mer redo att lägga mera på eftersom det e bra för musiken oxå :)

asså om man ändå ska lira poker e det ju inte så jäkla dumt att ha riktigt bra utrustning, det e ju alldelles för viktigt för att snåla.

Vilken affär bör jag röra mej till tycker ni? ska jag bara stanna här på internet och köpa hem prylarna på det sättet? vet inte om jag orkar väntetiden, hehe.

Postad
asså om man ändå ska lira poker e det ju inte så jäkla dumt att ha riktigt bra utrustning, det e ju alldelles för viktigt för att snåla.
Precis, men då är det stationär dator med bra skärm/skärmar och bekväm stol som är huvudsaken. :D
Postad
g7an låter exclusive ;)

jag har mx revolution, en mx1000 också. men de är värdelösa jämfört med g7an imho. iaf om man har stor skärm, blir för slitsamt för handlederna att dra en tung mus.