XarsioN Postad 8 Januari , 2008 Rapport Share Postad 8 Januari , 2008 hehe, du sätter ju dig på mina bord... Inte orkat läsa igenom allt e så djävla trött, men när gick du upp till 5krs o när planerar du att börja veva på 10 krs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2008 3,5k+ på några timmar känns bra. Är inte gelt nöjd med hur jag lirade denna handen, men jag vet inte riktigt hur jag ska spela den. #Game No : 563209740 ***** Hand History for Game 563209740 ***** $500 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 8, 22:35:52 ET 2008 Table Diana 45 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 4 Seat 2: olkungen ( $165.35 ) Seat 3: Tracebuste ( $996.09 ) Seat 4: mickepoker ( $617.61 ) Seat 5: Sumpas ( $1767.99 ) Tracebuste posts small blind [$2.5]. mickepoker posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Tracebuste [ 5h 5c ] Sumpas calls [$5]. olkungen raises [$20]. Tracebuste calls [$17.5]. mickepoker folds. Sumpas calls [$15]. ** Dealing Flop ** [ 5d, 4h, Kd ] Tracebuste bets [$30]. Valde att betta ut här mot två spelare och hoppades på en raise. Sumpas calls [$30]. olkungen calls [$30]. ** Dealing Turn ** [ Qs ] Tracebuste checks. Är ganska säker på att någon kommer satsa om jag checkar Sumpas bets [$120]. olkungen is all-In [$115.35] Tracebuste is all-In [$946.09] Vad gör jag här? Det finns ju inget bluffvärde så jag tvingar i stort sett sumpas att folda om han inte har monster, gick nog all in för att slippa ett svårt beslut på river. Sumpas folds. ** Dealing River ** [ 7h ] olkungen shows [ Ks, 8s ] a pair of kings. Tracebuste shows [ 5h, 5c ] three of a kind, fives. Tracebuste wins $835.39 from side pot#1 with three of a kind, fives. Tracebuste wins $488.3 from the main pot with three of a kind, fives. Hur kan man spela handen annorlunda tycker ni? hehe, du sätter ju dig på mina bord...Inte orkat läsa igenom allt e så djävla trött, men när gick du upp till 5krs o när planerar du att börja veva på 10 krs? Lirat 2,5/5 sh från och till från juni typ och börjar testa 5/10 när jag har 40k i rullen, vilket jag har nu . Ska börja med ett bord 5/10 och tre vanligt i början för att känna efter lite. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kees123 Postad 9 Januari , 2008 Rapport Share Postad 9 Januari , 2008 3,5k+ på några timmar känns bra. Är inte gelt nöjd med hur jag lirade denna handen, men jag vet inte riktigt hur jag ska spela den. #Game No : 563209740 ***** Hand History for Game 563209740 ***** $500 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 8, 22:35:52 ET 2008 Table Diana 45 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 4 Seat 2: olkungen ( $165.35 ) Seat 3: Tracebuste ( $996.09 ) Seat 4: mickepoker ( $617.61 ) Seat 5: Sumpas ( $1767.99 ) Tracebuste posts small blind [$2.5]. mickepoker posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Tracebuste [ 5h 5c ] Sumpas calls [$5]. olkungen raises [$20]. Tracebuste calls [$17.5]. mickepoker folds. Sumpas calls [$15]. ** Dealing Flop ** [ 5d, 4h, Kd ] Tracebuste bets [$30]. Valde att betta ut här mot två spelare och hoppades på en raise. Sumpas calls [$30]. olkungen calls [$30]. ** Dealing Turn ** [ Qs ] Tracebuste checks. Är ganska säker på att någon kommer satsa om jag checkar Sumpas bets [$120]. olkungen is all-In [$115.35] Tracebuste is all-In [$946.09] Vad gör jag här? Det finns ju inget bluffvärde så jag tvingar i stort sett sumpas att folda om han inte har monster, gick nog all in för att slippa ett svårt beslut på river. Sumpas folds. ** Dealing River ** [ 7h ] olkungen shows [ Ks, 8s ] a pair of kings. Tracebuste shows [ 5h, 5c ] three of a kind, fives. Tracebuste wins $835.39 from side pot#1 with three of a kind, fives. Tracebuste wins $488.3 from the main pot with three of a kind, fives. Hur kan man spela handen annorlunda tycker ni? Lirat 2,5/5 sh från och till från juni typ och börjar testa 5/10 när jag har 40k i rullen, vilket jag har nu . Ska börja med ett bord 5/10 och tre vanligt i början för att känna efter lite. Trevligt. Då syns vi snart på 5/10. På turn bettar jag oftast ut, men checkar ibland Däremot gillar jag inte att du skrämmer bort storstacken med din All In. Jag synar enbart, och värdebettar sen oavsett riverkort Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2008 andra handen på 5/10, tillika min största spelade pott. Kan jag spela den såhär? Harpunen vet jag inget om men han lirar många bord och har mycket cash så jag förutsätter att det är en kompetent spelare. e No : 563456695 ***** Hand History for Game 563456695 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 9, 10:52:44 ET 2008 Table Eva 1 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Harpunen ( $7086.31 ) Seat 2: zorro720 ( $1698.81 ) Seat 3: Extramint ( $7711.43 ) Seat 4: blomman21 ( $1982.99 ) Seat 5: Tracebuste ( $2024.26 ) Harpunen posts small blind [$5]. zorro720 posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Tracebuste [ Ah 8h ] Extramint folds. blomman21 folds. Tracebuste raises [$40]. Harpunen calls [$35]. zorro720 folds. ** Dealing Flop ** [ 2c, 5h, 7h ] Harpunen checks. Tracebuste bets [$70]. Harpunen raises [$230]. Tracebuste is all-In [$1914.26] Harpunen calls [$1754.26]. ** Dealing Turn ** [ 7c ] ** Dealing River ** [ 7d ] Harpunen shows [ Kh, Ks ] a full house, sevens full of kings. Tracebuste shows [ Ah, 8h ] three of a kind, sevens. Harpunen wins $4043.52 from the main pot with a full house, sevens full of kings. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 9 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2008 Trevligt. Då syns vi snart på 5/10. På turn bettar jag oftast ut, men checkar ibland Däremot gillar jag inte att du skrämmer bort storstacken med din All In. Jag synar enbart, och värdebettar sen oavsett riverkort Jo, det känns som ett bättre alternativ... -2600 denna session, lyckades tappa ett inköp på 2,5/5 också mot Kallebalik som fick kåk mot min nötflush, inget att göra åt, har varit galet spel på flera bord med många stora potter, är halvnöjd med mitt spel på 5/10, var lite väl försiktig ibland kanske eftersom jag inte var van vid nivån men annars tyckar jag det gick ok... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kees123 Postad 9 Januari , 2008 Rapport Share Postad 9 Januari , 2008 andra handen på 5/10, tillika min största spelade pott. Kan jag spela den såhär? Harpunen vet jag inget om men han lirar många bord och har mycket cash så jag förutsätter att det är en kompetent spelare. e No : 563456695 ***** Hand History for Game 563456695 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Wednesday, January 9, 10:52:44 ET 2008 Table Eva 1 (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Harpunen ( $7086.31 ) Seat 2: zorro720 ( $1698.81 ) Seat 3: Extramint ( $7711.43 ) Seat 4: blomman21 ( $1982.99 ) Seat 5: Tracebuste ( $2024.26 ) Harpunen posts small blind [$5]. zorro720 posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to Tracebuste [ Ah 8h ] Extramint folds. blomman21 folds. Tracebuste raises [$40]. Harpunen calls [$35]. zorro720 folds. ** Dealing Flop ** [ 2c, 5h, 7h ] Harpunen checks. Tracebuste bets [$70]. Harpunen raises [$230]. Tracebuste is all-In [$1914.26] Harpunen calls [$1754.26]. ** Dealing Turn ** [ 7c ] ** Dealing River ** [ 7d ] Harpunen shows [ Kh, Ks ] a full house, sevens full of kings. Tracebuste shows [ Ah, 8h ] three of a kind, sevens. Harpunen wins $4043.52 from the main pot with a full house, sevens full of kings. Din AllIn här signalerar bluff/semibluff allt för mycket. I synnerhet mot Fi med en sådan monsterstack. (Monsterstackar är oftast svåra att få ur potten via AI. Dom stimmar ofta och har inga direkta likvida problem...) Hade jag återhöjt hade jag gjort det till typ 700. Men troligare hade jag foldat/callat. Jag minns inte dig som en spelare som höll på med dylika moves på 2.5/5? När jag har gått upp i nivå har jag haft problem med att jag spelar mer aggressivt och fancy än vad som är brukligt. Ett tips kan vara att snarare tajta till sig tills dess att man känner sig bekväm(are) (Chiiizes vilka stackstorlekar.. det går vilt till på svs på onsdagsförmiddagarna, märker jag) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 11 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2008 Din AllIn här signalerar bluff/semibluff allt för mycket. I synnerhet mot Fi med en sådan monsterstack. (Monsterstackar är oftast svåra att få ur potten via AI. Dom stimmar ofta och har inga direkta likvida problem...) Hade jag återhöjt hade jag gjort det till typ 700. Men troligare hade jag foldat/callat. Jag minns inte dig som en spelare som höll på med dylika moves på 2.5/5? När jag har gått upp i nivå har jag haft problem med att jag spelar mer aggressivt och fancy än vad som är brukligt. Ett tips kan vara att snarare tajta till sig tills dess att man känner sig bekväm(are) (Chiiizes vilka stackstorlekar.. det går vilt till på svs på onsdagsförmiddagarna, märker jag) Detta är inte mitt standardspel men det händer att jag gör detta både med bra drag och med set. Jag resonerade så att hans återhöjning på flopp lika gärna kunde vara ett bra drag eller pocket 8-10 som han ville försvara, mitt standardspel skulle nog vara raise eller i vissa fall syn. Fold känns väldigt avlägset då det känns som man kommer bli ganska överkörd om man spelar på det sättet, eller? Känns även som en AI skulle vara bättre med 100bb stackar då det verkligen blir ett gigantiskt överbett nu. Kommentarer på min tankegång? Spelade en tråkig 2,5/5 session där inte så mycket hände, backade 400. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 11 Januari , 2008 Rapport Share Postad 11 Januari , 2008 Din AllIn här signalerar bluff/semibluff allt för mycket. I synnerhet mot Fi med en sådan monsterstack. (Monsterstackar är oftast svåra att få ur potten via AI. Dom stimmar ofta och har inga direkta likvida problem...) Hade jag återhöjt hade jag gjort det till typ 700. Men troligare hade jag foldat/callat. Jag minns inte dig som en spelare som höll på med dylika moves på 2.5/5? När jag har gått upp i nivå har jag haft problem med att jag spelar mer aggressivt och fancy än vad som är brukligt. Ett tips kan vara att snarare tajta till sig tills dess att man känner sig bekväm(are) (Chiiizes vilka stackstorlekar.. det går vilt till på svs på onsdagsförmiddagarna, märker jag) Han extramint donerade rätt friskt två inköp till mig i förrgår eller när de nu var. Riktigt lös/kass kille, funkar säkert mot weaktight folk men iaf. Sen all heder åt idiotspelet av Harpunen, få in degen i otrebettad pot på kass bräda med KK! Tur att FI var sämre denna gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 11 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2008 back 1800 på 2,5/5, tredje backsessionen i rad, går alltid så dåligt när jag ens tänker tanken på att gå upp i nivå, haha... Nästan allt kom från två coolers med set mot överset och färg mot högre färg, kunde dock kommit undan mycket bättre på färghanden tror jag. Ligger marginellt back för månaden, känns rätt segt men vad ska man göra. Ska gå igenom mina största förlorade händer och se vad som gått snett mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 11 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2008 Han extramint donerade rätt friskt två inköp till mig i förrgår eller när de nu var. Riktigt lös/kass kille, funkar säkert mot weaktight folk men iaf. Sen all heder åt idiotspelet av Harpunen, få in degen i otrebettad pot på kass bräda med KK! Tur att FI var sämre denna gång. menar du att jag hade en sämre hand eller att jag spelade handen ännu sämre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 12 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2008 Blev en till session idag där jag lyckades plussa ca 1k, känns bra att jag kunde lira stabilt trots att jag tappat så pass mycket innan, sedan är de ju marginaler som gör att jag ligger så pass mycket minus, skulle jag vunnit 4k potten dar jag hade typ 45% chans så skulle jag ju inte vara back, men så är det ju alltid. Var hos en förvaltare idag och pratade lite om hur jag ska placera mina pengar, var intressant och det är något som jag vill komma igång med eftersom det känns väldigt onödigt att ha för mycket pengar som ligger på bankkotot utan att växa särskilt mycket, det kommer troligen bli fondsparande av olika slag men ska försöka sätta mig in mer i det framöver... Tips och råd för någon som är så pass grön som jag är mottages tacksamt. Jobbar imorgon så nu blir det sömn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 12 Januari , 2008 Rapport Share Postad 12 Januari , 2008 menar du att jag hade en sämre hand eller att jag spelade handen ännu sämre? Menade att du spelade så dåligt så hans kassa spel blev EV+. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jake Postad 13 Januari , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2008 Har verkligen pissat i motvind de senaste dagarna, försöker spela enkelt och bra men lyckas ändå backa nästan varje session, ligger iaf +600 för månaden efter 22h så livet är ju inte slut men lite apatisk blir man ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts