Gå till innehåll

10/20 obekvämt i BB m TP


Flesh2Flesh

Recommended Posts

Hatar den här brädan egentligen. Inte suttit så länge så jag har ingen direkt read på Fi. Han är nog ingen regular varje fall...

 

PokerStars Game #11197751235: Hold'em Limit ($10/$20) - 2007/07/29 - 11:25:36 (ET)

Table 'Lepus V' 6-max Seat #4 is the button

Seat 1: Dethlefsen ($1090 in chips)

Seat 2: ViperL ($225 in chips)

Seat 3: WHATAFACE ($793.50 in chips)

Seat 4: rjr3143 ($203 in chips)

Seat 5: scbern1 ($1450 in chips)

Seat 6: Flesh2Flesh ($400 in chips)

scbern1: posts small blind $5

Flesh2Flesh: posts big blind $10

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Flesh2Flesh Queen of Diamonds9 of Diamonds

WHATAFACE said, "NOW"

Dethlefsen: folds

ViperL: folds

WHATAFACE: folds

rjr3143: calls $10

scbern1: calls $5

Flesh2Flesh: checks

*** FLOP *** Jack of Hearts10 of ClubsQueen of Spades

scbern1: checks

Flesh2Flesh: bets $10

rjr3143: calls $10

scbern1: folds

*** TURN *** Jack of Hearts10 of ClubsQueen of Spades3 of Hearts

WHATAFACE said, "BTW your movie sucked"

Flesh2Flesh: bets $20

rjr3143: calls $20

*** RIVER *** Jack of Hearts10 of ClubsQueen of Spades3 of Hearts10 of Spades

Flesh2Flesh: bets $20

rjr3143: raises $20 to $40

Flesh2Flesh: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade fold.

 

ofta lägger det sig 10,J,Q på flop någon sitter med AK stege på flop. 10,J ochså vanligt...speciellt på dessa table levels

 

iof är ni båda shortstacks, så kanske försökte bluffa men om man ser på hans reraise är den ju inte direkt hög heller för att skrämma dej.tror han satt på en 10'a.

 

Du kunde teoretiskt ha bet 30$/40$ efter flop för att känna på han att bet 10$ minimum får folk att fiska till sig för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade fold.

 

ofta lägger det sig 10,J,Q på flop någon sitter med AK stege på flop. 10,J ochså vanligt...speciellt på dessa table levels

 

iof är ni båda shortstacks, så kanske försökte bluffa men om man ser på hans reraise är den ju inte direkt hög heller för att skrämma dej.tror han satt på en 10'a.

 

Du kunde teoretiskt ha bet 30$/40$ efter flop för att känna på han att bet 10$ minimum får folk att fiska till sig för mycket.

 

 

Det är limit, blir nog väldigt svårt att beta 30/40$ på floppen då ^^ eller vad säger du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade fold.

 

ofta lägger det sig 10,J,Q på flop någon sitter med AK stege på flop. 10,J ochså vanligt...speciellt på dessa table levels

 

iof är ni båda shortstacks, så kanske försökte bluffa men om man ser på hans reraise är den ju inte direkt hög heller för att skrämma dej.tror han satt på en 10'a.

 

Du kunde teoretiskt ha bet 30$/40$ efter flop för att känna på han att bet 10$ minimum får folk att fiska till sig för mycket.

 

Tihi. Inte för att jag är något vidare på limit, men är inte det här ett läge där man kan vika river trots fina odds? Samtidigt ser man ofta fiskar (openlimp knappen haha) göra sjuka bluffar i limit så jag brukar alltid övertyga mig själv att syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar 1/2 och 2/3 full ring så du får ta mina tankar för vad dom är värda.

 

Det är inget enkelt beslut och troligtvis är den eventuella Ev vinsten eller förlusten minimal hur du än spelar den här handen. (så länge du inte höjer ;)

 

Du behöver en ca 13-14% chans att ha bäst hand för att synen ska vara ge positiv utdelning. Så frågan blir då hur ofta han bluffar och med vilka händer?

 

Att han skulle ha floppat stege är mindre troligt. AK höjer även fiskar på knappen (om han inte är väldigt deceptiv.) Och 98 skulle han troligtvis höja på floppen eller turn... likaså om han hade floppat två par!

 

Hade han haft AQ, KQ hade han höjt tidigare. Med Qx och Jx har han ingen anledning att höja whatsoever.

 

T9 eller KT är båda troliga händer. (kanske AT me´) I vilket fall du är slagen!

 

Han skulle kunna bluffa (om han är så lagd) med Kx eller 9x... med då har han synat utan pottodds på turn! (om han inte även plockade upp ett färgdrag på turn)

 

Efter analys tycker jag att det lutar åt att du är slagen! Av T9, KT eller AT.

 

Hade han varit en aggressiv jävel som bluffhöjer med Ax, Kx eller 9x varför höjde han då inte pre flop och försökte stjäla blindsen.

 

Det som dock lockar till att syna är plus värdet av att visa honom att du inte lägger dig så lätt på river för en extra bet. Detta i sig kan göra det värt för dig att syna om det bara finns en liten chans att han struntar i att försöka bluffa ut dig på en senare pott.

 

Jag tror ärligt talat att du inte gör något stort fel hur du än gör. Jag tror du är slagen oftare än 86-87% av gångerna men det kan ändå vara värt att syna i förebyggande syfte. Ska du spela länge till vid bordet? har du svårt att få en read på honom, kommer du gräma dig om du inte synar o.s.v... så syna och se efter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar 1/2 och 2/3 full ring så du får ta mina tankar för vad dom är värda.

 

Det är inget enkelt beslut och troligtvis är den eventuella Ev vinsten eller förlusten minimal hur du än spelar den här handen. (så länge du inte höjer ;)

 

Du behöver en ca 13-14% chans att ha bäst hand för att synen ska vara ge positiv utdelning. Så frågan blir då hur ofta han bluffar och med vilka händer?

 

Att han skulle ha floppat stege är mindre troligt. AK höjer även fiskar på knappen (om han inte är väldigt deceptiv.) Och 98 skulle han troligtvis höja på floppen eller turn... likaså om han hade floppat två par!

 

Hade han haft AQ, KQ hade han höjt tidigare. Med Qx och Jx har han ingen anledning att höja whatsoever.

 

T9 eller KT är båda troliga händer. (kanske AT me´) I vilket fall du är slagen!

 

Han skulle kunna bluffa (om han är så lagd) med Kx eller 9x... med då har han synat utan pottodds på turn! (om han inte även plockade upp ett färgdrag på turn)

 

Efter analys tycker jag att det lutar åt att du är slagen! Av T9, KT eller AT.

 

Hade han varit en aggressiv jävel som bluffhöjer med Ax, Kx eller 9x varför höjde han då inte pre flop och försökte stjäla blindsen.

 

Det som dock lockar till att syna är plus värdet av att visa honom att du inte lägger dig så lätt på river för en extra bet. Detta i sig kan göra det värt för dig att syna om det bara finns en liten chans att han struntar i att försöka bluffa ut dig på en senare pott.

 

Jag tror ärligt talat att du inte gör något stort fel hur du än gör. Jag tror du är slagen oftare än 86-87% av gångerna men det kan ändå vara värt att syna i förebyggande syfte. Ska du spela länge till vid bordet? har du svårt att få en read på honom, kommer du gräma dig om du inte synar o.s.v... så syna och se efter!

 

 

Tack för en mycket fin analys. Tycker du har helt rätt i det du skriver. Glöm inte händerna K9 och mindre troliga JT som också skulle kunna vara aktuella. Han kanske bara slowspelar sin monsterhand (han höjde inte turn med nötterna i en senare hand, iof ovidkommande nu). QQ/JJ inte troligt och de andra händerna som du skrev om som han hade raisat pre.

 

Som jag ser det är det enda jag slår en ren bluff. Inte troligt att han värderaisar med KJ, J9 el. låga par. ? Låga par brukar inte heller limpa, det har jag också slaget?

 

Tyvärr får vi inte veta vad han hade för jag foldade, kanske fel beslut nu när jag läser i kommentarerna, kommer ihåg att jag tog beslutet ganska snabbt också. Jag borde ha tagit synen till oddsen 7:1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en mycket fin analys. Tycker du har helt rätt i det du skriver. Glöm inte händerna K9 och mindre troliga JT som också skulle kunna vara aktuella. Han kanske bara slowspelar sin monsterhand (han höjde inte turn med nötterna i en senare hand, iof ovidkommande nu). QQ/JJ inte troligt och de andra händerna som du skrev om som han hade raisat pre.

 

Som jag ser det är det enda jag slår en ren bluff. Inte troligt att han värderaisar med KJ, J9 el. låga par. ? Låga par brukar inte heller limpa, det har jag också slaget?

 

Tyvärr får vi inte veta vad han hade för jag foldade, kanske fel beslut nu när jag läser i kommentarerna, kommer ihåg att jag tog beslutet ganska snabbt också. Jag borde ha tagit synen till oddsen 7:1.

 

Era resonemang är inte dåliga men utgår ifrån ett tight abc-spel som jag ser det. På 10/20 SH blir man oftast bortkollrad om man är för vek och foldar så fort nån representerar en starkare hand. För många TAG eller LAG spelare är det standard att bluffraisa ett missat drag eller värderaisa ett litet par eller mellanpar eller kanske A hög sådär (inte heller omöjligt att han haft samma hand som du eller KQ). Vet de också om att du är svag och kan vika TP mot en riverhhöjning är det ett bra move. Kanske troligt att han hade T men ta syn nästa gång om du inte är helt säker, om inte annat för att veta vad/hur han spelar och för att inte bli för stort offer för framtida bluffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill bara ställa mig bakom syn kören!

 

Spydah har rätt att min ananlys förutsätter ABC-spel något som många aviker ifrån i stridens hetta.

 

Utöver draghänder finns det minst en extra 5% chans att han är stressad och gör ett fel val, att han läser bordet fel, att han missklickar, att han är tiltad, att han är kass i största almänhet o.s.v. Utöver en minimal chans att han även läser dig som extremtight på rivern och höjer dig även med sitt par i knecktar eller damer. (kanske KQ oxå som extremt tunn värdebet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ibland oftast 5/10 men ibland 10/20.

 

Min uppfattning i denna situationen e vik. Dock hade jag C/C rivern eftersom du sällan får syn av en sämre hand på den brädan, dock kan du fånga en bluff (missat drag) Men det e ju enn annan fråga.

 

Varför vik?

 

Jo, det spelet som han gör är 10 det enda kortet han kan ha.

 

1. Hade han haft färdig hand hade han höjt turn för att ev få in ett fyrbet om du nu har floppat tvåpar.

 

2. Hade han haft drag och ett par på brädan hade han semibluffat i position.

 

3. Hade han haft TP hade han höjt turn för att skydda sig mot drag.

 

Eftersom han inte höjde Turn tror jag han satt på typ T8, dvs halvtaskigt drag och P.

 

Dock finns ju möjligheten att han bluffar hela potten bara för 1BB syn för dig och lyckades han med det får man väl lyfta på hatten och säga grattis.

 

Förutom detta så tycker jag c/c är bättre på riv.

 

//D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ibland oftast 5/10 men ibland 10/20.

 

Min uppfattning i denna situationen e vik. Dock hade jag C/C rivern eftersom du sällan får syn av en sämre hand på den brädan, dock kan du fånga en bluff (missat drag) Men det e ju enn annan fråga.

 

Varför vik?

 

Jo, det spelet som han gör är 10 det enda kortet han kan ha.

 

1. Hade han haft färdig hand hade han höjt turn för att ev få in ett fyrbet om du nu har floppat tvåpar.

 

2. Hade han haft drag och ett par på brädan hade han semibluffat i position.

 

3. Hade han haft TP hade han höjt turn för att skydda sig mot drag.

 

Eftersom han inte höjde Turn tror jag han satt på typ T8, dvs halvtaskigt drag och P.

 

Dock finns ju möjligheten att han bluffar hela potten bara för 1BB syn för dig och lyckades han med det får man väl lyfta på hatten och säga grattis.

 

Förutom detta så tycker jag c/c är bättre på riv.

 

//D

 

Bra inlägg. Tycker du inte man kan beta ut river och hoppas på syn av J9/Jxs el mindre troliga KJ och AJ, el. låga pockets som hoppas att man bluffar... Får man en raise tillbaka måste man väl kunna lägga sig också i såna fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ibland oftast 5/10 men ibland 10/20.

 

Min uppfattning i denna situationen e vik. Dock hade jag C/C rivern eftersom du sällan får syn av en sämre hand på den brädan, dock kan du fånga en bluff (missat drag) Men det e ju enn annan fråga.

 

Varför vik?

 

Jo, det spelet som han gör är 10 det enda kortet han kan ha.

 

1. Hade han haft färdig hand hade han höjt turn för att ev få in ett fyrbet om du nu har floppat tvåpar.

 

2. Hade han haft drag och ett par på brädan hade han semibluffat i position.

 

3. Hade han haft TP hade han höjt turn för att skydda sig mot drag.

 

Eftersom han inte höjde Turn tror jag han satt på typ T8, dvs halvtaskigt drag och P.

 

Dock finns ju möjligheten att han bluffar hela potten bara för 1BB syn för dig och lyckades han med det får man väl lyfta på hatten och säga grattis.

 

Förutom detta så tycker jag c/c är bättre på riv.

 

//D

 

Du förutsätter att han gör ett tight/aggressivt standardspel vilket inte är självklart. Med tanke på att han tidigare slöspelat nötterna fram till river gör det mera troligt att det var en bra fold, men utan read är det inte säkert att han har T. c/c river kanske kan vara bra i alla fall, antingen för att dra in ett bluffbet eller spara pengar men folden är långt borta med den info som framgått här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du förutsätter att han gör ett tight/aggressivt standardspel vilket inte är självklart. Med tanke på att han tidigare slöspelat nötterna fram till river gör det mera troligt att det var en bra fold, men utan read är det inte säkert att han har T. c/c river kanske kan vara bra i alla fall, antingen för att dra in ett bluffbet eller spara pengar men folden är långt borta med den info som framgått här.

 

Nej, jag skrev att han i en senare hand slöspelade nötterna, det var ovidkommande för den här analysen. Här hade jag ingen read på honom alls nästan förutom att han troligen inte var en regular eller spelat under den senaste veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du inte man kan beta ut river och hoppas på syn av J9/Jxs el mindre troliga KJ och AJ, el. låga pockets som hoppas att man bluffar...

Absolut, det är just med den motiveringen han också kan höja en sån hand på river. Om man tror att man leder så är det fel spel att bara syna, plus mervärdet i att kanske få bort dig från en bättre hand.

 

Får man en raise tillbaka måste man väl kunna lägga sig också i såna fall.

 

Visst, om man är helt säker.

 

Nej, jag skrev att han i en senare hand slöspelade nötterna, det var ovidkommande för den här analysen. Här hade jag ingen read på honom alls nästan förutom att han troligen inte var en regular eller spelat under den senaste veckan.

 

...instacall! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag håller med om att i vissa fall kan man få syn av KJ eller JA om man leder ut rivern. Jag e ju inte helt regular på 10/20 än, men på 5/10 hade jag 100 ggr av 100 fått en raise troligen på floppen av dessa två händer av en kille i position. Iaf på turn.

 

Men om jag ska vara riktigt ärlig, med din bakgrundsbeskrivning hade jag faktiskt synat. Inte för att vinna potten, utan för att skaffa information mot en helt ny kille med position på dig. Det är en bra bräda att skaffa info på istället för en ragflop som eg bara säger bluff el inte. Här får du info om hur han spelat på varje gata, med LP, TP, drag, semi etc. Men jag kan nästan lova att han viker upp 8,10...;-)

 

GL //D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...