Apex Postad 28 Juli , 2007 Rapport Postad 28 Juli , 2007 Bakgrund: Har suttit vid bordet drygt en timme, spelet har varit rätt tight och avvaktande, väldigt få händer har gått till showdown. Roojabaa är rätt ny vid bordet så jag har inte någon pålitlig read på honom men på basis av det jag sett skulle jag betrakta honom som tight, Vicman är också tight. Själv har jag pga. dåliga kort fått en snortight image. Game #5213725844: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/07/28 - 17:01:59 (UK) Table "WheelofFortune" Seat 4 is the button. Seat 1: Vicman ($36.55 in chips) Seat 2: Razvann ($48.10 in chips) Seat 3: Roojabaa ($68.22 in chips) Seat 4: erik456 ($97.50 in chips) Seat 5: Moldey ($107.80 in chips) Seat 6: Steeno69 ($20 in chips) Seat 7: HERO ($95.95 in chips) Seat 8: Gezaen ($45.05 in chips) Seat 9: Hlppyer ($100.88 in chips) Seat 10: stevecorn ($52.75 in chips) Moldey: posts small blind $0.50 Steeno69: posts big blind $1 ----- HOLE CARDS ----- dealt to HERO HERO: calls $1 Gezaen: folds Hlppyer: folds stevecorn: folds Vicman: calls $1 Razvann: folds Roojabaa: raises to $4 erik456: folds Moldey: folds Steeno69: folds HERO: calls $3 Vicman: calls $3 ----- FLOP ----- HERO: checks Hmm, toppar och färgdrag, är bet bättre än check här? Fi lär ju knappast ha träffat färgen här. Vicman: checks Roojabaa: bets $7 HERO: calls $7 Vicman: folds ----- TURN ----- 9 of Diamonds10 of Hearts HERO: checks Roojabaa: checks ----- RIVER ----- 10 of HeartsKing of Diamonds HERO: ??? Ok, nötflushen sitter men hur får man betalt här? Checka och hoppas att fi försöker sig på en bluff? All-in och hoppas att fi tolkar det som en bluff? Suckbet? Kommentera även spelet på flop och turn. Citera
jozoa Postad 28 Juli , 2007 Rapport Postad 28 Juli , 2007 Först och främst så förstår jag inte varför du openlimpar UTG med en hand som AQ men å andra sidan spelar jag inte FR men jag har svårt att tänka mig att det är ett vinnande spel. På flop så tycker jag att du gott och väl kan beta ut eller check-raisa. Jag gillar inte check-syn eftersom vi har en så pass stark hand och dessutom ett bra drag. Turnchecken är ganska okej med tanke på hur handen har utspelat sig. På river så är det inte så mycket att fundera över. Släng i ett värdebet och hoppas att fi sitter med ruter J eller liknande. Checka är onödigt eftersom fi checkar bakom med en miljon händer. Du säger dessutom att fi's är tighta vilket talar emot att dom ska försöka sig på ett move/bluff om du skulle checka river. I övrigt så syns ditt nick i dealt cards eftersom jag antar att du försöker dölja det i och med hero. Citera
Apex Postad 28 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2007 Först och främst så förstår jag inte varför du openlimpar UTG med en hand som AQ men å andra sidan spelar jag inte FR men jag har svårt att tänka mig att det är ett vinnande spel. Ja, limp är väl i tightaste laget men med tanke på min image misstänker jag att jag bara får syn av bättre händer om jag raisar. På flop så tycker jag att du gott och väl kan beta ut eller check-raisa. Jag gillar inte check-syn eftersom vi har en så pass stark hand och dessutom ett bra drag. Ok, låter rimligt. Turnchecken är ganska okej med tanke på hur handen har utspelat sig. På river så är det inte så mycket att fundera över. Släng i ett värdebet och hoppas att fi sitter med ruter J eller liknande. Checka är onödigt eftersom fi checkar bakom med en miljon händer. Du säger dessutom att fi's är tighta vilket talar emot att dom ska försöka sig på ett move/bluff om du skulle checka river. Den fi som är kvar är inte nödvändigtvis tight, har som sagt ingen bra read på honom än, men han verkar visserligen vara tight. I övrigt så syns ditt nick i dealt cards eftersom jag antar att du försöker dölja det i och med hero. Ojdå! Skall fixa det. Inte för att jag nu egentligen bryr mig om att dölja mitt nick, jag tycker bara att det är aningen enklare att läsa hh:n när man ersätter nicket med HERO. Citera
Weedobooty Postad 28 Juli , 2007 Rapport Postad 28 Juli , 2007 Så här tycker jag: Raise till 4 preflop. Det är katastrof att limpa med den här handen UTG. Sen skulle jag lägga ett standard continuation-bet på floppen, cirka 80% av potten. Du kan inte slowspela den här handen (eller vad du nu gör). Skjut igen på turn. Och på rivern handlar det ju om att få syn. Vad synar han en sån bräda och dina bets med och isåfall hur mycket? Det är ju helt read-betonat. Om han är en korkad bully, så checkar man till honom och låter honom hänga sig själv genom att bluffa (eller värdebeta en sämre flush). Den genomsnittlige spelaren på den här nivån synar nog ett skapligt värdbet av ren nyfikenhet (eller hur dom nu tänker), för har dom kommit så här långt, sitter folden långt inne med ett par i ess eller tvåpar. Citera
AdslVerbe Postad 28 Juli , 2007 Rapport Postad 28 Juli , 2007 Först och främst så förstår jag inte varför du openlimpar UTG med en hand som AQ men å andra sidan spelar jag inte FR men jag har svårt att tänka mig att det är ett vinnande spel. AQoff är en pisshand enligt min mening UTG FR...snudd på ospelbar. Höjer du och blir synad har du oftast en sämre hand, synar du och blir höjd av knappen eller CO kan du leda men har ändå svårt att veta var du står. ....tycker jag... Citera
Weedobooty Postad 29 Juli , 2007 Rapport Postad 29 Juli , 2007 AQoff är en pisshand enligt min mening UTG FR...snudd på ospelbar. Höjer du och blir synad har du oftast en sämre hand, synar du och blir höjd av knappen eller CO kan du leda men har ändå svårt att veta var du står. ....tycker jag... Ber att få instämma. Fold är bättre än limp, men raise tycker jag är helt OK. Du får faktiskt syn av en del dominerade ess på den här nivån. Men du har rätt - man vinner små potter eller förlorar stora. Att spela ur position suger. Citera
Recommended Posts