Gå till innehåll

Utmaning till spelare på detta forum!


ChristerHedlund

Recommended Posts

  • Svars 499
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det ser ut att gå bra loppan :) Hoppas det fortsätter! Lirade igår upp rullen till makalösa 1dollar hehe, och skottade bort allt. Eftersom jag skall slänga in 400dollar och börja lira seriöst, o även starta en DB så hinner jag inte med detta projekt, tar för lång tid. Men hoppas det fortsätter bra för er andra som tänker fortsätta!

 

GL GL GL GL GL GL GL GL och åter GL 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att Alow fallit ifrån detta projekt, men just detta är ju utmaningen. Att orka följa bankrullekrav och ta sig upp till $20k. Tydligen så klarade han inte av det, eventuellt tilt, blev less eller vad det berodde på. Ingen kritik mot dig Alow menar inte att du är en dålig spelare, kan förstå att personer som spelar högt inte orkar med detta. Men för mig är detta en riktigt utmaning därför jag ska orka (Manshora), jag ska visa att inte bara Ferguson klarar $0 till $20K utan att en helt vanligt medelmåttig spelare kan klara det med tålamod, disciplin och någorlunda pokerkunskaper som ska bli bättre allt eftersom.

 

Visst finns det risk att även jag gular, men vad gör det. Inte satsat något, förutom lite tid som man ändå hade slösat på något annat (tv, film etc.)

 

Att även hålla sig från att skotta tillhör ju denna utmaning. Att hela tiden följa bankrullekrav. Kul att många som kör, men vore riktigt kul om vi alla klarade av detta. Gick in seriöst och visar att det går, skulle motivera många på detta forum tror jag.

 

Idag har jag druckit en del öl, vilket kanske kan märkas på min svenska (vad vet jag i denna dimma) =). Blev sugen på att spela, men bestämde mig att NEJ. Spelar ingen roll att det fortfarande är ören jag spelar för, jag ska inte spela onykter. Lär man sig det redan på denna nivå finns det risk att det fortsätter då man ligger på relativt hög nivå, och då kan det kosta mkt pengar. Därför NEJ. Som sagt disciplin är A och O för att lyckas i detta, TROR JAG.

 

Hoppas ingen tar illa upp, inte menat som någon kritik mot någon. Tycker det är kul att vi blivit några som kör men det gäller också att hänga kvar. För kom ihåg, detta var en utmaning och blir man gul så har man inte klarat av det. Tar man sig an en utmaning ska man satsa för fullt, åtminstone mitt motto.

 

Ni andra som kör får gärna skriva hur ni tänker kring detta. Jag tar det faktiskt seriöst, och hoppas att min motivation för detta ska hålla i sig. På något lustigt sätt så är faktiskt min motivation högre nu än då man spelade betydligt högre för bara några månader sedan. Tror jag behöver detta för mitt spel.

 

Slut på tankar för tillfället kring det här. Ursäkta om en del låter flummigt men kom ihåg att Ölen gjort sitt intrång i min hjärna, men kan nog stå för det mesta jag skrivit även imorgon. Ha en skön fredagskväll, och fixa upp rullen rejält. Min får stå kvar på dryga $1.50 till imorgon då det förhoppningsvis blir desto mer spel. Hittils har det legat på 2-3 sit and gos per dag, förutom igår då det blev 7. Imorgon hoppas jag kunna spela 10-15 iaf och kanske vara över $2.

 

Sköt om er allihopa. Vänliga hälsningar/CH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ännu en gång säga att detta inte handlar om att tjäna snabba pengar eller nåt.. utan som ChristerHedlund säger att det är utmaningen som lockar...

 

För mitt fall handlar det om att utvecklas och hitta min nivå där jag ligger och kan bli en spelare som plussar lite i alla fall... Att ligga på för hög nivå är något jag har gjort innan, som det är säkert många känner igen sig i att man spelar på en för hög nivå mot vad ens bankrulle är anpassad för.

 

Så det är därför jag orkar (än så länge) och skulle jag misslyckas så har det inte kostat mig något som det hade gjort om jag satt in tex 100 dollar direkt...

 

Nu fuskar jag lite med två rullar, men dessa rullar kommer spelas separat och skall försöka få upp bägge till 20k dollar... om jag lyckas skall jag låta lite vara kvar och ta ut det mesta, med lite menar jag en fjärde del av de två rullarna, alltså 10k dollars... detta är min plan...

 

Spelet idag har varit väldigt mycket kalla kort, men lyckades ändå göra lite plus... :-)

 

Nu kommer det ev. inte bli så mycket mer spel denna helgen, men den som lever får se...

 

Lycka till alla och må pokergudarna vara med er...8-)

 

Everest rullen; 0,48 dollar

Simba rullen; 1,24 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ChristerHedlund = text

blurken = text

 

 

Väl skrivet båda två av er och jag håller med fullständigt.

 

Rullen är för tillfället 3,33 och antalet spelade har jag ingen koll på.

 

Ligger fortvarande harvar gratis sng då det inte finns så mycket action på nästa nivå ännu när det gäller simbapoker.

 

Jag spelar enbart på simba av diverse skäl.

 

Dock kommer jag gå upp till nästa nivå någon gång under nästa vecka då jag misstänker att fiskarna har vunnit lite gratis spel och har råd att köpa in sig.

 

Ha en trevlig helg allihopa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller även jag med, men eftersom jag lirar i vanliga fall nl100 så tyckte jag inte detta projekt var direkt givande hehe. Lägger hellre krut på mitt nl100 lir och studier, har helt enkelt inte tid med detta, eftersom det är oerhört tidskrävande. Men kommer ändå att följa denna dagbok :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan läsa om min trip i min dagbok. Nej, det var FL och bara ett bord i gången. Körde väl upp till $1, sen körde jag $0,1-bord och skottade järnet upp till typ $50. Sen hade jag 10-20 inköp som krav för levling. Folk var så uberdåliga på de lägsta nivåerna, så man folda sig ITM typ...

 

/SK

 

Okej inte illa! Ska kolla in din dagbok :) Strongt att bygga rulle från 0. Precis vad jag menar, man kan i stort sett varje tunering folda sig ITM, sjukt dåligt motstånd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...har jag gjort nu, och det har varit ännu värre idag med korten, riktigt kalla.

 

Nu är det säkert många som säger att detta är något som händer alla pokerspelare och sånt är livet. Visst är det, men det är nog ingen som tycket detta är roligt när man hamnar i denna zonen att missa och bli utdragen... Nu vet jag ej om det är någon av hög nivå spelare som läser just denna dagboken, men det hade varit trevligt att få råd rent generellt hur ni gör när ni bemöter detta fenomen.

 

Så min fråga är; Vad göra när man hamnar i utdrag zonen, istället för klonk zonen? hoppas ni förstår vad jag menar, och även om ni inte är högnivå spelare får gärna komma med era råd (sarkastiska svar kommer bara bemötas med ett leende...:-) )

 

För övrigt så tackar jag de som jag spelar emot på dessa nivåer, som låter mig i stort sett folda til ITM... :lol: Tack ännu en gång!!!

 

Everest rullen; 0.56 dollar

Simba rullen; 1.59 dollar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läsning kring Ferguson. 7 månader för att komma upp i den summan, ja det borde man klara iaf. Sen om man kommer upp i $13000 det återstår att se.

 

Trist att du gulade rullen Loppan, men antaligen ett resultat av skottning. Gäller att ha bankrullekrav även på denna nivå, åtminstone om man vill göra ett seriöst försök för att klara detta.

 

Då är det väl bara jag och Blurken kvar då, eller någon mer som också kör??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror ni säkert att jag har tiltat bort min Bankrulle också... men Nej... ;-)

 

Utan spelet är slut för idag och det är dax för sängen...

 

Själva spelet har väl gått sådär, upptäckte en sak i mitt egna spel som måste rättas till innan jag börjar spela med insatser. Detta är att jag har en tendens att inte inse att jag är slagen utan enbart trycka på och på det sättet missa en massa marker och kanske göras så jag inte vinner några pengar... Detta är något som skall jobbas med att bli bättre på under nästkommande spel..

 

livet går vidare och utmaningen hålls igång... Må klonken vara med er, förutom när ni är upp mot mig i en pott...;-) på återseende...

 

 

Everestrullen; 0.61 dollar

Simbarullen; 2.13 dollar (snart uppe på nästa nivå, den ligger på 2.20 dollar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läsning kring Ferguson. 7 månader för att komma upp i den summan, ja det borde man klara iaf. Sen om man kommer upp i $13000 det återstår att se.

 

Trist att du gulade rullen Loppan, men antaligen ett resultat av skottning. Gäller att ha bankrullekrav även på denna nivå, åtminstone om man vill göra ett seriöst försök för att klara detta.

 

Då är det väl bara jag och Blurken kvar då, eller någon mer som också kör??

 

Ja rullen ligger för tillfället 3,37.

 

Har inte ännu tagit steget upp till nästa nivå fullt ut beroende på att det ej finns tillräckligt med action ännu på simba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att vi i alla fall är tre stycken som kör fortfarande. En tanke som slagit mig iaf är att det gäller att spela tight på den låga nivån som vi befinner oss på just nu. För folk synar med all möjlig skit, så bara vänta in bra händer och bomba på. I alla fall så jag spelar. Spelar väl kanske 15 olika starthänder just nu, inte mer. Kanske något för lite, ska nog spela något fler händer på nästa nivå.

 

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att vi i alla fall är tre stycken som kör fortfarande. En tanke som slagit mig iaf är att det gäller att spela tight på den låga nivån som vi befinner oss på just nu. För folk synar med all möjlig skit, så bara vänta in bra händer och bomba på. I alla fall så jag spelar. Spelar väl kanske 15 olika starthänder just nu, inte mer. Kanske något för lite, ska nog spela något fler händer på nästa nivå.

 

Ha en bra dag!

 

Ja det är väl det ända sättet att spela vid dessa nivåer. Skulle tippa att detta gäller fram till 10 + 1 nivån sen kanske det är dags att börja tänka lite ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag haft en riktigt dålig pokerdag, inte beroende av att jag spelat sämre än tidigare dagar utan bara för att jag blir utdragen hela tiden av sämre händer. Spelat 12 sit and gos idag, och slutat 4:a i 6 av dom, alltså inte marginalerna på min sida. Dock inget jätteback, men första backdagen sedan jag började med detta projekt, hoppas det dröjer ett tag till innan nästa.

 

Tack vare att jag iaf vinner två sit and gos så backar jag bara $0.08

 

BR: $1.72

 

Nya tag imorgon!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om att det är en skit dag... Att bli utdragen hör till pokerna, men det är inte roligt... Man får försöka komma ihåg alla de gånger man lyckats klonka 2 outaren dessa dagen... nya tag i framtiden...

 

Everest rullen; 0.64 dollar

 

Simba rullen; 2.28 (betyder att jag får gå upp en nivå... :-D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite på om man skulle testa Simba poker också , men får ta den klienten om jag skulle gulla här för man får ju inte spela gratis sit and gos hur länge som helst på everest tror jag. Någon som vet hur länge man får spela gratis sit and gos på simba? kan man spela flera samtidigt?

 

jaja blev lite sugen att köra på två men tror jag tar Simba en annan gång =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...