Gå till innehåll

NL 0,5-1, galen syn mot galen FI?


Recommended Posts

Game # 613254943 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "Cortes"

Game ended 2007-07-27 16:59:27 GMT+01:00

 

Players:

ERGYN (EUR 132,40 in seat 1)

inch9 (EUR 214,20 in seat 2)

 

Dealer: inch9

Big Blind: ERGYN (1,00)

Small Blind: inch9 (0,50)

 

ERGYN was dealt: Tc - Ts

 

inch9 Raise (2,30)

ERGYN Raise (6,50)

inch9 Call (4,70)

 

Flop 7h - As - Jc

 

ERGYN Check

inch9 Check

 

Turn 7h - As - Jc - 4s

 

ERGYN Check

inch9 Bet (10,00)

ERGYN Call (10,00)

River 7h - As - Jc - 4s - Ah

 

ERGYN Check

inch9 Bet (37,00)

ERGYN ?

 

 

Fortsätter att bomba H2H forumet med tveksamma riversyns-historiker.

 

PF: FI gör sånna här yttefjytte-raisar konstant PF, säger nästan ingenting. Jag har slagit om kanske 25-33% av gångerna, så min rr borde inte säga honom speciellt mycket heller.

 

Flopp: Ingen kul flopp att CB:a in i ur pos. Han checkar bakom, antagligen för att se hur stark jag visar mig på turn.

 

Turn: Blank. Jag checkar, han betar. Här bluffar han väldigt ofta när han är i pos och jag visat svaghet två ggr om. Synar i förhoppning om check-check på river, eller ännu bättre än T. :-)

 

River: Då kommer det jobbiga. FI har överbetat ett stort antal gånger på river. Två gånger av kanske 7 har jag synat, första gången jättebluff och andra gången fyrtal (dålig syn av mig).

 

Hoppas det var mer info den här gången.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kfluffie, håller med om att det var dåligt av mig. Visar ganska uppenbart vilken min hand är (par under J). Men det är bara ännu ett argument till att syna på river, eftersom min hand är ganska solklar och svårsynad mot ett överbet på river? Det gör det ganska lätt för honom att representera A/J.

 

Kanske tänker fel, men känns ganska logiskt. Tack för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han bluffat tidigare hade jag nog synat med tanke på att A kommer på river. Antingen har han triss/kåk eller luft.

 

Jag är å andra sidan norra europas största bluffjagare. Finns det chans att göra en snygg syn, så gör den!

 

Seriöst så hade jag nog faktiskt synat i alla fall några av gångerna. Men det beror ju på "känsla" också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om han bluffat tidigare hade jag nog synat med tanke på att A kommer på river. Antingen har han triss/kåk eller luft.

 

Jag är å andra sidan norra europas största bluffjagare. Finns det chans att göra en snygg syn, så gör den!

 

Seriöst så hade jag nog faktiskt synat i alla fall några av gångerna. Men det beror ju på "känsla" också.

 

Gillar hur du tänker ;-)

 

Synade (EV - antagligen ja) iaf och han visade upp 96 för luft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du borde betta ut på Floppen.

Det hade du väl gjort med t.ex. AK majoriteten av gångerna?

 

Mvh, KF

Men varför vill man spela TT som AK på den här floppen? AK är ju insta fist pump medan jag antar att TT åker i mucken vid mer än ett bet efter floppen (om vi inte träffar 2-outaren)?

 

Tycker OPs linje är bra syn på river är bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...