Gå till innehåll

Aspelins dagbok


aspelin

Vilken nivå ska kungrikard spela på?  

91 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå ska kungrikard spela på?



Recommended Posts

  • Svars 503
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

"mytbildning"? Seriöst. Måste man inte göra någonting, fruktansvärt bra eller fruktansvärt dåligt, för att någon form av mytbildning skall uppstå?

 

Det är INTE fruktansvärt svårt att stjäla en påse godis av ett barn som sover. Vad som ÄR fruktansvärt svårt, det är att dra en påse godis ur röven på en bergsgorilla, utan att smörja in händerna med lotion och komma undan med det, no?

 

Face it. Oavsett om man vinner eller förlorar på 0,5-1 så sitter alla i samma jävla ankdamm och det finns INGENTING som är Steven Seagal över det.

 

hmmm.... förstår inte riktigt vad du menar, "mytbildningen" vart nämnd tidigare i tråden och som sagt så lägger inte jag nån större vikt vid det hela.

 

Dina 2 sista raderna är lite vad jag ville få sagt men du formulerade dig bättre :lol: lite i min frågeställning var vad man når med att boosta sig själv om man lirar mikro-nivå? Om sedan rikard bygger sin myt eller ej är väl upp till var och en att tolka.

 

Att folk ifrågasätter saker är väl bara sunt, nu menar jag i allmänhet och inte just bara det som sagts tidigare i tråden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm.... förstår inte riktigt vad du menar, "mytbildningen" vart nämnd tidigare i tråden och som sagt så lägger inte jag nån större vikt vid det hela.

 

Dina 2 sista raderna är lite vad jag ville få sagt men du formulerade dig bättre :lol: lite i min frågeställning var vad man når med att boosta sig själv om man lirar mikro-nivå? Om sedan rikard bygger sin myt eller ej är väl upp till var och en att tolka.

 

Att folk ifrågasätter saker är väl bara sunt, nu menar jag i allmänhet och inte just bara det som sagts tidigare i tråden

 

Ja en kritiskt granskande människa är en bra människa :-)

Detta var naturligtvis inte riktat till dig som person, ber om ursäkt om det uppfattades så. Nu var min huvudsakliga mening inte att starta någon debatt kring ämnet utan kanske snarare att få kidsen att kamma sig lite. Det finns få saker i denna värld som är lika osmakligt som rövslickeri.

 

Vilka motiv det än finns för att boosta sig själv på 0,5-1 det är rikards sak, i min mening är det kanske lite pubertalt. Men oavsett om det handlar om självdistans eller någon självuppfyllande känsla så skall det ju inte stickas under stolen med att rikard är duktig och att han gör pengar. Cred för det. Vill bara poängtera detta även fast det kanske inte är riktigt vad som diskuteras. Vill inte att mina inlägg ska uppfattas som personangrepp :-D

 

Vänta nu...blev det debatt ändå? Äsch jag dricker pils...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt är Rikard otroligt duktig och helt utan konkurrens den bästa spelaren på nivån. Sett honom ofta spela, alltid stabilt, aldrig tilt, aggressivt, matematiskt korrekt. Det är imponerande och även om nivån på spelarna inte alltid är så bra så gör han det mycket bra då han läser dem på ett rätt sätt. Det enda jag har märkt är att det blir väldigt lättläst där han inte spelar så många händer och bettar bara bra händer och träffarofta med överbetting men fiskarna går på det varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt är Rikard otroligt duktig och helt utan konkurrens den bästa spelaren på nivån. Sett honom ofta spela, alltid stabilt, aldrig tilt, aggressivt, matematiskt korrekt. Det är imponerande och även om nivån på spelarna inte alltid är så bra så gör han det mycket bra då han läser dem på ett rätt sätt. Det enda jag har märkt är att det blir väldigt lättläst där han inte spelar så många händer och bettar bara bra händer och träffarofta med överbetting men fiskarna går på det varje gång.

 

Jag tycker också det känns som att han betar en gång i halvtimmen o då med nåt jävligt bra men rikard säger själv att han brukar bluffa ganska mycket och att det är därför han får så bra betalt när han gör sina överbets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja en kritiskt granskande människa är en bra människa :-)

Detta var naturligtvis inte riktat till dig som person, ber om ursäkt om det uppfattades så. Nu var min huvudsakliga mening inte att starta någon debatt kring ämnet utan kanske snarare att få kidsen att kamma sig lite. Det finns få saker i denna värld som är lika osmakligt som rövslickeri.

 

Vilka motiv det än finns för att boosta sig själv på 0,5-1 det är rikards sak, i min mening är det kanske lite pubertalt. Men oavsett om det handlar om självdistans eller någon självuppfyllande känsla så skall det ju inte stickas under stolen med att rikard är duktig och att han gör pengar. Cred för det. Vill bara poängtera detta även fast det kanske inte är riktigt vad som diskuteras. Vill inte att mina inlägg ska uppfattas som personangrepp :-D

 

Vänta nu...blev det debatt ändå? Äsch jag dricker pils...

 

Debatt tycker jag är uppfriskande :-D sen om det skall tas i dagboken eller ej är inte jag rätt person att svara på. Men det rör ju en del som skriver i denna dagboken samt ägaren själv så det kanske är ok?

 

Ingen fara, jag förstod inte direkt vad du menade med inlägget bara men nu ser jag poängen. Jag tycker också att det glorifieras väl mycket över något som är inte nån direkt hjälteinsats, sen erkänner jag gärna att rikard är skicklig på att få fiskarna att stacka av mot nötterna :-) de skillsen skulle jag vilja ha mera av.

 

Pubertalt eller självdistans, jag hoppas verkligen på det sistnämnda men är högst osäker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med dagboken var inte en diskussion om mig eller hur jag spelar, avslutar dagboken här och återgår till min vanliga blogg.

 

Moderator kan låsa tråden, tack!

 

Så vad var syftet med din dagbok, då? Trist när folk inte tål andras skepsis..

 

...men vad kan du annat vänta dig när du påstår att du spelar över 8 timmar om dagen...0,50/1...går direkt från pokern till gymet 06.30, o.s.v.....???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med dagboken var inte en diskussion om mig eller hur jag spelar

 

Om man inte har en dagbok för att diskutera och få kritik över hur man spelar så förstår inte jag varför man har en, men men...... anledningarna har kanske nämnts tidigare :roll:

 

Om man har en officiell fisklista och slänger runt med termen "svs absolut sämsta spelare" lite hipp som happ så kan man tycka att man ska tåla lite kritik själv också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syftet med dagboken var inte en diskussion om mig eller hur jag spelar

 

Om man inte har en dagbok för att diskutera och få kritik över hur man spelar så förstår inte jag varför man har en, men men...... anledningarna har kanske nämnts tidigare :roll:

 

Jag hade skrivit syftet i första inlägget, behövde ingen hjälp/kritik eftersom jag är nöjd med mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så vad var syftet med din dagbok, då? Trist när folk inte tål andras skepsis..

 

...men vad kan du annat vänta dig när du påstår att du spelar över 8 timmar om dagen...0,50/1...går direkt från pokern till gymet 06.30, o.s.v.....???

 

Väldigt konstigt att gå till gymet den tiden om man normalt sover 12-18.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...