Gå till innehåll

NL50 JJ möter min 4-bet


Recommended Posts

Jag undrar väl egentligen om jag har odds för att jaga set här. Känns ganska klart att fi har KK eller AA, möjligen QQ/AK. (Ja jag vet, jag borde lära mig räkna själv :mrgreen: )

 

POKERSTARS GAME #11131309572: HOLD'EM NO LIMIT ($0.25/$0.50) - 2007/07/25 - 16:57:36 (ET)

Table 'Luna II' 6-max Seat #3 is the button

Seat 1: miky_1983 ($57.55 in chips)

Seat 2: heipaa ($76.20 in chips)

Seat 3: dr_kvist ($49.75 in chips)

Seat 4: Brig_Boots ($52.95 in chips)

Brig_Boots: posts small blind $0.25

miky_1983: posts big blind $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to dr_kvist Jack of ClubsJack of Spades

heipaa: raises $1.50 to $2

dr_kvist: raises $5 to $7

Brig_Boots: folds

miky_1983: folds

heipaa: raises $7 to $14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det har du, du lägger in 7, det ligger 21 i potten redan, därefter har du ytterligare 42 du kan investera, 42/7 =6. Så implicita tillsammans med de direkta oddsen ger dig 9 st gånger det investerade värdet. Det betyder att du som värst måste sätta trissen 1/10, Din chans att sätta den är 1/8 och därför är en syn självklart rätt.

 

Däremot bör du också beakta att det finns en liten sannolikhet att du möter en totalfisk som kanske spelar såhär på något som aks, givet att du har position också så förbättrar detta också ditt läge ifall så skulle vara fallet. Samtidigt kan du ju skrämma iväg kk och qq ifall ett ess droppar, din position har alltså ett stort värde här och du bör inte endast beakta dina potodds och implicita potodds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

True... Dock hade jag spelat med fi ett tag och var ganska säker på vad hans range var. Position är fint, men om ett A faller är ju risken större att han skrämmer bort mig än tvärtom. Han kommer att betta > 90 % av alla floppar. Jag har svårt att se vad för sorts bet jag skulle raisa om ett A faller. Bettar han inte, ja då är det ju ÄNNU läskigare med tanke på preflop action och jag kommer checka bakom.

 

EDIT: Fi spelade på typ 15/5/2 eller nått åt det hållet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

läste nånstanns att man bara ska syna för att jaga set om fi's pf bet är högst 8% av hans stack, annars ska det tydligen inte vara lönt i längden...

Har själv inte så mkt att säga ang. det påståendet, men skulle gärna vilja höra lite åsikter om det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

True... Dock hade jag spelat med fi ett tag och var ganska säker på vad hans range var. Position är fint, men om ett A faller är ju risken större att han skrämmer bort mig än tvärtom. Han kommer att betta > 90 % av alla floppar. Jag har svårt att se vad för sorts bet jag skulle raisa om ett A faller. Bettar han inte, ja då är det ju ÄNNU läskigare med tanke på preflop action och jag kommer checka bakom.

 

EDIT: Fi spelade på typ 15/5/2 eller nått åt det hållet

 

sant det är svårt att agera postflop efter att han agerat som han gjort preflop, men vissa fi kan skrämmas av ett ess ifall de har ett lägre pocket. Värdet av positionen handlar också om hur du uppfattar din motståndare. Men syn bör ändå vara rätt eftersom vi i detta fall har potoddsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...