Fundamentalisten Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Någon får flytta tråden om den ligger fel. Innan, när jag var som mest insnöad i poker hade jag stora problem med att separera poker från den övriga fritiden och de två var i princip alltid samma sak. Ibland arbete/studier och poker också för den delen. Betydligt bättre blev det av att skära ner och begränsa antalet speltimmar och att allmänt lägga ner energi på andra saker än pokern. Faktiskt gjorde också lite pokerstudier att jag inte gärna spelade på natten då jag var trött och gjorde pinsamma misstag - dvs. misstag som jag inte innan förstod var misstag... Någon som jag dock fortfarande tycker kunde förbättras avsevärt är hur många timmar jag lägger ner på att tänka på poker/saker som har med poker att göra. Det gäller i synnerhet tankar på när och om jag ska spela. Ska jag kanske spela lite nu? Är jag pigg? Jag känner mig pigg, men kanske ska vänta till ikväll? Eller?.....osv... Jag tror att det är olika från person till person. För mig är nog poker så pass "uppslukande" att spelar jag en dag så kommer nog den dagen ofrånkomligen att tankemässigt domineras av poker. Det vanliga rådet är att undvika långa sessioner. Men för att komma till min poäng har jag på sistone börjat fundera på om det kanske inte är bättre att faktiskt göra detta. Att ägna 2 dagar / vecka och spela 12 timmar per dag de dagarna och sedan "ha det gjort". Kanske en dag till att analysera sitt spel och sedan inget mer. Nackdelen med att spela 1h här och där är att man ofta kommer spela när man backat. Vem slutar spela efter 30 minuter för att det gått dåligt när man planerat att spela en timme? Har man planerat att spela 12h (med pauser hehe) är det lättare att avbryta. Och som alla vet spelar man bäst när man är "winning" för sessionen... Alltså - det jag undrar är om någon gör så här och hur det fungerar för dem samt andra tankar om det. Att försökta få in en eller två "marathonsessioner" - i brist på bättre ord - i veckan och då man är winning och spelar bra och sedan helt "kapa" pokern ur ens liv... dvs. ett par dagar innan man gör sammma igen. Citera
Cmart Postad 26 Juli , 2007 Rapport Postad 26 Juli , 2007 Du kommer nog inte spela din bästa poker de sista timmarna om du ska köra 12 timmar på en dag. Innan körde jag "för mycket" poker och spelade även på tider när fisken var frånvarande. Det bästa för både hjärnan och winraten måste nog vara att spela 3-4 timmar om dagen när det finns bra bord och att man tar flera pauser i passen. Sen ägnar man resterande tid åt att analysera/läsa/tänka/drömma om poker det är ofrånkomligt:twisted: Citera
Recommended Posts