schenker Postad 24 Juli , 2007 Rapport Postad 24 Juli , 2007 Manuelbil... Du menar att det var en bil med manuell växellåda, inte en (manu)elbil ? Men om den började rulla så måste du väl ha lagt i neutral (frikopplat) och det är det jag inte förstår varför du gjorde? Du säger ju att du aldrig gör det på "pärlan" (med automat-låda) ? själv klart lägger man inte i handbromsen då man är van att köra automate samt det är plan mark! Jag ska hålla mig från att fråga vad en automate är... Men menar du att marken utanför jobbet är plan när du parkerar med "pärlan" men att den sluttar när du kommer med en bil med manuell växellåda? Citera
-LuckyFred- Postad 24 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 24 Juli , 2007 Kört en automatväxlad bil nån gång? Citera
schenker Postad 24 Juli , 2007 Rapport Postad 24 Juli , 2007 Kört en automatväxlad bil nån gång? Frågar du mig? Ja, min Hyundai Sonata är automatväxlad. Vadårå? Citera
sorkenkk Postad 24 Juli , 2007 Rapport Postad 24 Juli , 2007 lol Finns det inte handbroms på bilar med automatlåda alltså? Citera
Donner Postad 24 Juli , 2007 Rapport Postad 24 Juli , 2007 Hihi, äcklig hyrbil , det här var skön bakisläsning! Citera
Partyjack Postad 24 Juli , 2007 Rapport Postad 24 Juli , 2007 Kört en automatväxlad bil nån gång? Frågar du mig? Ja, min Hyundai Sonata är automatväxlad. Vadårå? Har någon av er kört en bil med manuell låda nån gång? lol Finns det inte handbroms på bilar med automatlåda alltså? Nej, men det finns ett Park-läge som har i stortsett samma funktion. Citera
freddola Postad 24 Juli , 2007 Rapport Postad 24 Juli , 2007 Nej, men det finns ett Park-läge som har i stortsett samma funktion. Min s80 automat har då både P-läge o handbroms. Citera
schenker Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Har någon av er kört en bil med manuell låda nån gång? Jepp, alla mina andra bilar har haft manuell låda. Vadårå? Hur som helst så är jag just nu mest intresserad av hur marken utanför jobbet kunde ändra lutning så fort han kom körande med en automatväxlad bil. Eller det kanske berodde på att var just en hyrbil? Eller färgen på bilen...ja, det känns troligast! Det var nog en äcklig färg. Citera
-LuckyFred- Postad 25 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 25 Juli , 2007 Kan tyvärr inte förändra marken, antagligen började hyrbilen rulla pga att de blåse kraftigt samt den väger hälften av de andra manuella bilar jag ställt där. Får bli en läxa att alltid slänga i handbromsen när jag parkerar manuella bilar. Tack o hej Citera
Roozaz Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Kan tyvärr inte förändra marken, antagligen började hyrbilen rulla pga att de blåse kraftigt samt den väger hälften av de andra manuella bilar jag ställt där. Får bli en läxa att alltid slänga i handbromsen när jag parkerar manuella bilar. Tack o hej För att spara lite tid kan du ju alltid skippa att lägga i friläget... Citera
LazarusS Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Har någon av er kört en bil med manuell låda nån gång? Nej, men det finns ett Park-läge som har i stortsett samma funktion. ??? Trodde de flesta bilar, oavsett transmissionssystem, hade handbroms. Men helt säker kan man ju aldrig vara... Citera
henkhigh Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 För att spara lite tid kan du ju alltid skippa att lägga i friläget... Eller så skiter han bara i att posta en tråd här på pf, då spar han en jävla massa tid. Fortsätt skit i handbromsen dock =) Citera
schenker Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Nej, men det finns ett Park-läge som har i stortsett samma funktion. Men vad är det då för lång och hård spak som jag drar i då och då? Och stämmer det att R (som finns både på "auto-mate" och "manu-el") står för Racer-växel ? När jag lägger i den så tar det tvärstopp. Och då är det inte en äcklig hyrbil jag kör utan en sån där vanlig med doftgran. Citera
LazarusS Postad 25 Juli , 2007 Rapport Postad 25 Juli , 2007 Och stämmer det att R (som finns både på "auto-mate" och "manu-el") står för Racer-växel ? När jag lägger i den så tar det tvärstopp. :mrgreen: Citera
Recommended Posts