Gå till innehåll

NLT 2,5/5kr AJ blir 2par


Recommended Posts

Feedback plz, vad är galet och vad är bra..

 

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 23 juli 2007 01:00:01

Diana 8 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: mjukost (966.42)

Plats 2: Neuen (505.90)

Plats 5: zeblisa (1115.06)

zeblisa lägg LM 2.50

mjukost lägg SM 5.00

 

** Giv **

Neuen [Eh, Knr]

 

*** Bet Runda 1 ***

Neuen Höj till 20.00

zeblisa Syna 20.00

mjukost Syna 20.00

 

*** Flop(Board): *** : [7s, Knh, Es]

 

*** Bet Runda 2 ***

zeblisa Passa

mjukost Passa

Neuen Satsa 55.00

zeblisa Höj till 140.00

mjukost Lägg

Neuen Höj till 260.00

zeblisa Höj till 610.00

Neuen All-in 485.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, men du kan nog ta i lite mer när du 4bettar floppen. Samtidigt kanske det inte är så tokigt om du vill uppmuntra honom att syna med färgdraget och ett sämre A för att inte skrämma bort honom. Han har ju inga odds att stoppa in halva effektiva stacken med flushdraw på floppen i vilket fall. Så jag tycker att det ser helt okej ut.

 

Man kan säkert argumentera att du bara kan kallsyna hans raisa på floppen eftersom du har position för att C/R AI på turn. Detta gör ju att du låter honom pottcommita sig själv och får ut maximalt av hans sämre A och semi/bluffar på bekostnad av att du låter honom dra billigare.

 

Men samtidigt känns det som det är att krångla till det en del här.

 

WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut, men du kan nog ta i lite mer när du 4bettar floppen. Samtidigt kanske det inte är så tokigt om du vill uppmuntra honom att syna med färgdraget och ett sämre A för att inte skrämma bort honom. Han har ju inga odds att stoppa in halva effektiva stacken med flushdraw på floppen i vilket fall. Så jag tycker att det ser helt okej ut.

 

Om jag inte har räknat fel (eller missuppfattat handhistorien) får fi tillräckliga direkta odds för att syna heros höjning (120 in i en pott på 505). Varför skulle han inte kunna syna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte har räknat fel (eller missuppfattat handhistorien) får fi tillräckliga direkta odds för att syna heros höjning (120 in i en pott på 505). Varför skulle han inte kunna syna då?

 

jo sant men ändå har ju Fi fått stoppa in mer än halva den effektiva stacken med flushdraw på floppen vilket känns akllt, jag vet dock inte riktigt hur man tänker här faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så borde jag gå AI istället?

 

Tycker att det är på gränsen om du skall ställa eller inte. Personligen hade jag höjt till typ 350 (går säkert att argumentera för all in dock då du är committad ändå).

 

 

jo sant men ändå har ju Fi fått stoppa in mer än halva den effektiva stacken med flushdraw på floppen vilket känns akllt, jag vet dock inte riktigt hur man tänker här faktiskt.

 

I så fall är det fi:s ursprungliga höjning (till 140) som är felaktig. Med tanke på heros lilla stack committar han sig i mitt tycke till potten via den höjningen. Personligen skulle jag ha spelat exakt som fi gör med ett flurredrag givet att jag raisat heros ursprungliga bet på floppen. Betänk också att brädans utseende medför att många av de drag som fi kan sitta på är olika typer av combodrag (910s 98s, KQs osv)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad beror Fi:s kraftiga reraise på? Ingen read på Fi av allt att döma. Visserligen har hero en liten stack, men vad sitter Fi med för kort? Risken är stor att du är uppe mot ett set här. Jag tycker floppbetet var bra. Det i sig gör dig inte committad, den relativt magra stacken till trots.

 

Sammanfattningsvis ett svårt läge; tycker inte det är självklart att ställa utan reads. Det kan ju iofs vara så att Fi sitter med två lägre par, eller bara ett färgdrag osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad beror Fi:s kraftiga reraise på? Ingen read på Fi av allt att döma. Visserligen har hero en liten stack, men vad sitter Fi med för kort

 

89s, 910s, 10js, qjs, kqs är alla tänkbara händer,

 

edit om du menar stället efter heros höjning till 260 tillkommer fler händer som innehåller två spader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad beror Fi:s kraftiga reraise på? Ingen read på Fi av allt att döma. Visserligen har hero en liten stack, men vad sitter Fi med för kort? Risken är stor att du är uppe mot ett set här. Jag tycker floppbetet var bra. Det i sig gör dig inte committad, den relativt magra stacken till trots.

 

Sammanfattningsvis ett svårt läge; tycker inte det är självklart att ställa utan reads. Det kan ju iofs vara så att Fi sitter med två lägre par, eller bara ett färgdrag osv.

 

Alldeles för vekt tänkande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det raisa från 140 till 260?

 

Hero raisar till 55 först, så Fi:s raise TILL 140 är bara en raise på 85, och då höjer hero tillbaks med 120 (till 260)... så det är fullt möjligt ska du se. :)

 

f.ö ang. handen så känns det väldigt rätt att få in pengarna på den här floppen med bara en höjning innan, som dessutom kommer från dig. tror inte att KQss är helt omöjligt här, eller AQ, AT, eller tillochmed A7 här. Visst, han kan ha 77 men jag tror det är för liten chans för att du ska kunna komma ur handen.. wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Vad beror Fi:s kraftiga reraise på? Ingen read på Fi av allt att döma. Visserligen har hero en liten stack, men vad sitter Fi med för kort? Risken är stor att du är uppe mot ett set här. Jag tycker floppbetet var bra. Det i sig gör dig inte committad, den relativt magra stacken till trots.

 

Sammanfattningsvis ett svårt läge; tycker inte det är självklart att ställa utan reads. Det kan ju iofs vara så att Fi sitter med två lägre par, eller bara ett färgdrag osv.

 

Ovanligt att du tycker fold är bästa alternativet decoy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...