Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Alla erfarna forumiter har läst trådar om hur man undviker tilt och hur störande det är med fiskar som reraisar på flopp med bottenpar och rivrar trissen emot dina top2 osv osv osv.

Något som jag känner som INTE har tagits upp är hur en grinder fokuserar sig för att spela så bra som han/hon möjligen kan. Jag känner t ex att efter att ha spelat hundratals timmars multitablande NL/FL CG att jag 98% av alla händer vet vad som är rätt spel, eller tillräckligt nära rätt.

Däremot så upplever jag att jag väldigt sällan spelar på min högsta nivå. Det är inte det att jag tiltar, jag vet hur man bör hantera tilt-situationer. Det är inte heller så att jag spelar helt superkass heller. Bara att jag spelar -okej-, dvs under min förmåga.

Hur gör ni andra för att ta er i kragen? Är det bara jag som har dålig koncentration/damp/disciplin?

Postad

Man kan inte spela på toppen av sin förmåga hela tiden.

När jag vaknar efter en god natts sömn, följt av en bra frukost, följt av en liten paus och sedan pokerspelande utan msn märker jag att mina spel är mycket bättre än gårdagen.

Man gör spel man inte skulle komma på kvällen innan eftersom man spelat för länge o inte kan hålla en peak i koncentrationen hur länge som helst.

Men att spela "ok" en längre period (16h ev.) lär ju generera mer pengar än att spela världsklass i 4h, iaf när det gäller min grind HU sng... Dock kul o själv märka den stora skillnaden.

Så det har o göra med att hjärnan måste vara tillfredställd, och då är viktiga punkter att den inte blir störd, t.ex msn, läsa aftonbladet samtidigt, kolla på film osv... Kanske inte du gör, men det finns massa distraktioner.

Sen har vi det där med regelbunden mat/sömn/andra saker somm tillfredställer dina behov (=

Postad

Okej. Personligen så tycker jag att jag spelar mitt bästa spel i en klar minoritet till mitt okej-spel. Skulle säga att jag spelar som bäst kanske 10-15% bara.

Det är kanske annorlunda dock om man bara spelar typ 1-4 timmar per vecka då varje gång blir liksom veckans höjdpunkt och ens fokus är på högspann.

Jag tror det som verkar få mig att tänka i bra banor är typ: Det är 1-4 extra bets sparade/vunna per 100 som gör skillnaden. När jag inser detta så känns det som att jag fokuserar mer på "små detaljer" än normalt.

Postad
Okej. Personligen så tycker jag att jag spelar mitt bästa spel i en klar minoritet till mitt okej-spel. Skulle säga att jag spelar som bäst kanske 10-15% bara.

Det är kanske annorlunda dock om man bara spelar typ 1-4 timmar per vecka då varje gång blir liksom veckans höjdpunkt och ens fokus är på högspann.

Jag tror det som verkar få mig att tänka i bra banor är typ: Det är 1-4 extra bets sparade/vunna per 100 som gör skillnaden. När jag inser detta så känns det som att jag fokuserar mer på "små detaljer" än normalt.

jag har testat det där med att spela mindre, och tog därför ett vanligt kneg vid sidan av, och det hjälpte värkligen. man kände hur laddan man var inan varje session

och jag plussade mer en snittet på att spela cirka 70% mindre en vad jag brukade spela inana

från ett snitt på 25-30 k i månaden på säkert 8 h om dan till kanske 1 h om dan då jag plussade 45 k dom 3 månader i rad efter jag börjat att jobba å spåla mindre

Postad

Så det har o göra med att hjärnan måste vara tillfredställd, och då är viktiga punkter att den inte blir störd, t.ex msn, läsa aftonbladet samtidigt, kolla på film osv... Kanske inte du gör, men det finns massa distraktioner.

Du glömde pf, den värsta boven av de alla