SouthEast Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Nån som behärskar OHL bättre än mig och kan bedöma om jag spelade rätt här? Själv har jag kikat på handen efteråt och tycker att jag gjorde rätt (ok, kanske tveksamt med synen på river?). Vi är 7st kvar och 3st får pengar. Är inga stora belopp det handlar om. Game #5111332104: Omaha H/L PL (100/200) - 2007/07/19 - 23:20:49 (CET) Table "1" Seat 5 is the button. Seat 2: Jetjet (1340 in chips) Seat 3: Effcoe (4745 in chips) Seat 4: Welshwizz (1082.50 in chips) Seat 5: Alis01074 (7156.50 in chips) Seat 6: INEEDLUCK (1895 in chips) Seat 9: Nerabus (7103.50 in chips) Seat 10: Miklen (5177.50 in chips) INEEDLUCK: posts small blind 100 Nerabus: posts big blind 200 ----- HOLE CARDS ----- dealt to Miklen Miklen: calls 200 Jetjet: folds Effcoe: calls 200 Welshwizz: folds Alis01074: folds INEEDLUCK: folds Nerabus: checks ----- FLOP ----- Nerabus: bets 200 Miklen: calls 200 Effcoe: calls 200 ----- TURN ----- 9 of SpadesAce of Clubs Nerabus: bets 1300 Miklen: calls 1300 Effcoe: calls 1300 ----- RIVER ----- Ace of ClubsJack of Hearts Nerabus: bets 403.50 Miklen: calls 403.50 Effcoe: raises to 3045 and is all-in Nerabus: folds Miklen: calls 2641.50 ----- SHOW DOWN ----- Effcoe: shows (HI: A Straight, Jack high) Miklen: shows (HI: Three of a kind, Aces, Jack high) Effcoe collected 11693.50 from Main pot ----- SUMMARY ----- Total pot 11693.50 Main pot 11693.50 Rake 0 Board Seat 2: Jetjet folded before Flop (didn't bet) Seat 3: Effcoe showed and won (11693.50) with HI: A Straight, Jack high Seat 4: Welshwizz folded before Flop (didn't bet) Seat 5: Alis01074 (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 6: INEEDLUCK (small blind) folded before Flop (didn't bet) Seat 9: Nerabus (big blind) folded on the River Seat 10: Miklen showed and lost with Three of a kind, Aces, Jack high Citera
eurythmech Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Usch vad passivt spelat. Limpar väl kanske ibland pre, men höjer hellre upp med suitad AA2x, särskilt när x är ett hjulkort. Flop gör mig osäker, du drar till nöten åt båda hållen, samt har visst skydd mot counterfeit, dessutom kan AA spela ibland, så vi borde väl slå om här, vi vill ha in deg? Turn visar verkligen prov på hur svag jag är som O8-spelare, för jag blir väldigt osäker. I min värld måste vi dega in här, med nötset för hög, och ett helt okej lågdrag. Hur många färdiga får vi syn av? Och hur ofta blir vi scoopade? Om jag inte räknar helt fel har vi inför rivern 21 kort av 44 som ger oss nöten för hög - men vi bör vinna klart oftare än så i en HU-pott. Så jag säger definitivt dega turn, och tror att det är rätt. River är ju så klart jobbig. Degar han nånsin in där med set utan låg, eller synar du för split? Man borde kanske vika. Citera
boman Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 spelat HI/LO några gånger och jag undrar om inte den där handen är spelad helt åt skogen fel? Citera
Hjort Postad 20 Juli , 2007 Rapport Postad 20 Juli , 2007 Pangpang på pf och flopp ja. Turn är jag mer tveksam till eftersom du ligger så långt efter nedåt och därmed är glad för lite padding i form av syn från tredje spelaren. Tråkig river, men det bör vara bättre att själv pusha här än att syna. Eftersom folk med stege annars kommer göra det åt dig. Citera
SouthEast Postad 21 Juli , 2007 Författare Rapport Postad 21 Juli , 2007 Tack för svaren. Anledningen till att jag bara synade preflop var för att jag räknade med att nån annan skulle höja (jag var ju UTG) och därför skulle få chansen att trycka på med en reraise. Tyvärr visade det ju sig vara fel den här gången. Normalt sett höjer jag preflop med den handen. Efter floppen ville jag ha med Effcoe därför bara syn. Ville inte heller riska hela stacken (utan färdig hand) när vi var så nära itm och jag låg bra till. Skiljer ju sig mot CG där man väl pangar på hela tiden.... Samma på turn, ville ha med Effcoe. På rivern fanns inte ens stegen i min fantasi... det var kanske det största misstaget. Måste blivit tillfälligt blind. Citera
Hjort Postad 21 Juli , 2007 Rapport Postad 21 Juli , 2007 Ville inte heller riska hela stacken (utan färdig hand) när vi var så nära itm och jag låg bra till.Det där låter som en jätteläcka. Om det inte är någon udda struktur så skiljer sig det inte så där jättemycket från cashgame, och du kan ju ändå inte hoppas på att spara stacken i den här handen. Vilket du inte heller borde vilja. Citera
Recommended Posts