Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Funderar på att låta en polare ta över när jag kommer till top 20. Han e duktig klonkar, bl a 300k på pp och 100k på boss. Så illa känns det.

Näe men så blire inte. Iaf ny jävla regler. Ska jag dra all in i en söndagsturre när jag väl är ITM ska jag fan tänka ut skiten hela jävla timebanken. Blev lite moneykåt förblindad nu tror jag. Hade redan tänkt att om jag vinner ska jag inte säga till ngn i familj, vänta tills pengarna kommer på konton, ta ut ett kvitto och trycka upp det i farsas aniskte, skulle va så skönt. Se hans min skulle göra mig glad i flera år framåt bara ver att tänka på det. :mrgreen:

Kan nog hitta folden om jag bara tänker ett litet tag. Nu var direkt all in. Pang. Känner mig konstigt nog inte lika "tom" som vanligt, men man blir ju van.

Plus 2k för dagen är ju inte dåligt heller men just nu känns det som jag losat 44k$. Tror alltid jag ska vinna.

Postad

Sämsta dagen sedan dagboken inledes är ett faktum. Back 712$ varav 500är direkt från CG. Tilade bort 2 inköp i början. Var irriterad som fan på allt.

Tog sen en liten paus och tog mig samman vilket hjälpte föga. Slarvade till åt alla håll och spelade vidrigt dåligt. Som handen nedan, wtf gör jag. Bankrullen kom äntligen över 5k strecket i förrgår och sedan början man lira så här. Hela dagen var egentligen en enda stor pina tvungen å gå upp 8a för att ta emot datateknikern. Han kom aldrig utan ringde och sa han komemr imrgon istället. Börjar dagen så vet man ju hur det kommer gå.

Och nu ska jag dessutom upp imrgon igen. Blir helt galen. Får aldrig sova i det här jävla huset.

Nus ak jag kolla lite entourage. Hört många säga det är bra och droppen kom häromdagen då jag var ute käka thai med några polare. Dom börjar plöstligt snacka om det dom också. Själv har jag typ aldrig hört talas om det men har laddat ner första säsongen nu och ser det inte är långa avsnitt. Så ska grinda enturage i några timmar nu. Imorgon ska jag lira bättre.

start 500$ 22 juli

mål:

7k$ den 1 september.

Med RB ser detta ut att vara möjligt. Lär få runt 2k$ och ökar jag bara rullen med några hundringar till klara jag det nog.

GAME #638931903: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-08-28 00:58:37

Table Benevento

Seat 1: citygent123 ($112.28 in chips) DEALER

Seat 3: Pokerfisen ($96.00 in chips)

Seat 5: yugo10 ($102.00 in chips)

Seat 6: fylloberra ($297.90 in chips)

Seat 8: Lackenbay ($165.95 in chips)

Seat 10: noiq3443309 ($157.41 in chips)

Pokerfisen: Post SB $0.50

yugo10: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfisen 6 of Spades6 of Diamonds

Dealt to yugo10 8 of Hearts8 of Diamonds

fylloberra: Call $1.00

Lackenbay: Fold

noiq3443309: Fold

citygent123: Call $1.00

Pokerfisen: Call $0.50

yugo10: Check

*** FLOP *** 8 of Clubs6 of Hearts2 of Diamonds

Pokerfisen: Check

yugo10: Bet $2.00

fylloberra: Fold

citygent123: Fold

Pokerfisen: Call $2.00

*** TURN *** 7 of Clubs

yugo10: Bet $4.00

Pokerfisen: Call $4.00

*** RIVER *** 8 of Spades

yugo10: Bet $16.00

Pokerfisen: Raise $89.00

yugo10: Call $73.00

*** SUMMARY ***

Total pot $191.00 Rake $3.00

yugo10: wins $191.00

Postad

Jobbig dag. Lirat 4.5k händer nu och är -130$ på dom. Var ett tag upp på 600$+ vid ca 3.5k händer sedan rasade det ut av bara helvete och mitt dåliga spel och havltiltande från tidigare dagar sitter i. Dropen kom när jag blev 2 i en satelit till million mtt med 1k$ buyin. Hade 12k vs 4k överläge men han lyckades vinna 2st 50/50 på rad och sen var det typ slut.

Skönt att månaden kommer till sitt slut snart så man får inleda en ny. Har satt minst 8k$ som mål för att lira NL200. har 5k$ i rullen nu plus ca 2k$ i RB när den kommer så hoppas man kan få några vinnande dagar nu så man kan inleda den ny månaden ganska snabbt på NL200.

En av få grejer att glädja sig åt idag är att jag vann min största pot sedan dagboksstarten på NL100.

GAME #640589722: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-08-29 21:33:55

Table Cergy

Seat 1: nowonda ($286.70 in chips)

Seat 3: vastaantulija ($30.70 in chips) DEALER

Seat 5: Ishart21 ($92.30 in chips)

Seat 6: Pokerfisen ($191.35 in chips)

Seat 8: bejesus ($100.00 in chips)

Seat 10: Muddaaaa ($153.20 in chips)

Ishart21: Post SB $0.50

Pokerfisen: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to nowonda 3 of Hearts3 of Diamonds

Dealt to Pokerfisen 7 of Clubs6 of Diamonds

bejesus: Fold

Muddaaaa: Fold

nowonda: Call $1.00

vastaantulija: Fold

Ishart21: Call $0.50

*** FLOP *** 5 of Hearts4 of Spades3 of Clubs

Ishart21: Check

Pokerfisen: Bet $3.00

nowonda: Call $3.00

Ishart21: Fold

*** TURN *** 10 of Hearts

Pokerfisen: Bet $6.00

nowonda: Raise $19.00

Pokerfisen: Raise $52.00

nowonda: Raise $263.70

Pokerfisen: Allin $129.35

*** RIVER *** King of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $476.05 Rake $3.00

nowonda: wins $95.35

Pokerfisen: wins $380.70

Postad

Tjena lite lässtuff bara.

Så idag väckte syrran en. Hon skulle göra sitt teoriprov för körkortet. Ville ha mig med sig och jag tog gladjeligen emot mutorna. Provet gick åt pipan och hon kom ut efter sisådär en halvtimma typ helt förstörd, typ deprimerad. Hon hade tränat som fan, och allt jag då kunde tänka på är hur totalt olika vi är varandra. Jag gjorde testet 4 ggr och då pluggade jag inte den första ggn, knappt den andra ggn. Tredje ggn glömde jag leget och fjärde ggn klarade jag det med nöd och näppe med 52p. Grejen är den jag brydde mig inte ett smack. Vilket hon gör. Sedan komer det en jävla massa grejer men orka gå igenom alla så drar dom lite fort.

Jag = lat men ändå inte, Fia = aktiv.

Jag = sportig, Fia = vet inte vem Zlatan är.

Jag = lugn och sansad, Fia = ett åskmoln som lätt infaller.

Osv, osv. Lyckad som man är, tycker iaf jag, har man fått de bästa från både morsan och farsan släkt. Enda negativa jag tvingas dras med är skador/sportskador. Tror dom kommer från morfar. Sportgubbe det.

Top 3 för skador:

1. Gick i ett år runt med ett brutet handben innan läkarn kunde ställa rätt diagnos för att sedan gipsa fel. Det gjorde tillsammans hade ett brutet handben som i vanliga fall tar 3 månader att läka typ. Tog nu typ 2 år!! (hockeyskada)

2. Tror jag var typ 10 år spelar fotboll och går upp i nickduell. Jag nickar framåt och andra killen bakåt. Fatta smällen som typ mossade mitt näsben och nu i efterhand tror jag det till 95% chans var brutet. Morsan tyckte dock det inte ens var värt ett läkarbesök.

3. Samtidigt som Nr 1 inträffade kunde jag inte hålla mig borta från sport. Fotbollsmatch på g och det kan man ju inte missa. 5 minuter kvar av matchen skjuter jag för kvittering men får en snedvridning. Tar emot mig fel och pang handleden får sig en spricka. Sägas ska att jag lira klart matchen. Var i slutet av 9an detta inträffade så gick 3 månader med bandage på båda armarna. Såg hyfsat kul ut.

Lägger till en 4a.

4. Har i alla år haft problem med luftrören. Fick diagnos att jag har hyperkänsliga luftrör. Skiffnaden mellan kallt och varmt inget bra. Detta i samband med hockey gjorde att jag fick ett antal infektioner där den allvarligaste var ngt som satt på hjärtat. Var jävligt vanligt för några år sedan, ngt kort, ehm kommer inte påvad det heter. Iaf det förstörde hela min förra säsong när jag fick reda på det i januari. Tvungen å vila minst 3-4 månader.

Utöver dessa har man haft slatter i båda knäna. Gjort en artoskepmi (eller va fan det heter i den vänstra) och fått reda på att man har en tumör på lårbenet. Lyckligttvis godartad annars hade jag vart ett ben kort.

Btw så har varenda ggn jag klagat på ngn form av smärta från dom ovan till morsan trodde hon mig aldrig. Jag typ bönade och bad om att dra till doktorn och jag har haft rätt varenda jävla ggn förrutom en....

Gick i 6an och lirade fotboll. Hugger plötsligt till i bröstet och gör hur ont somhelst. Jag försöker lugna mig men de gör ont som bara fan. Efter 2 dagar drar vi äntligen till akuten. Jag tror det var hjärtat eller ngt. Visade sig dock att jag hade sträck en muskel precis vid hjärtat. :/

Fan vad jag whinar men jag har typ aldrig redogjort detta för ngn satt det är bara skönt å skriva om ngt nu när jag ändå inte gör ett skit.

Postad

Pokersummering Augusti:

42700 händer NL100: +3800$

RB på ca 2k$

Plus/Minus Mtt och SnG slutar augusti på...

I rena cash +6000$, plus ett EPT-paket till London.

Uttag har gjorts på 1.5k$.

Rullen ligger för nuvaranda på 5.1k$ + Rb 2k$ = Ca 7.1k$

Alltså mitt första mål uppnått med en bra marginall på några K'n och ett EPT-paket.

Nya mål på igång.

Postad

Mål för månaden:

• Spela 50k händer.
    Dra in 6k$ på spel.
    Börja etablera mig på NL200.
    Vinna ett EPT-paket

Månaden börjar bra. 6-manna som blir HU när alla drar är guld. Inte många har provat på HU och det blir ofta en enkel match. Betar hem de 4 första poterna sedan tror jag han får nog och största nl100 poten är ett faktum.

GAME #643204605: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-09-01 18:03:11

Table Cergy

Seat 1: Mrblackaero ($219.02 in chips)

Seat 6: Pokerfisen ($209.50 in chips) DEALER

Pokerfisen: Post SB $0.50

Mrblackaero: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfisen King of SpadesJack of Spades

Dealt to Mrblackaero Jack of Hearts5 of Clubs

Pokerfisen: Raise $3.00

Mrblackaero: Raise $11.00

Pokerfisen: Call $8.50

*** FLOP *** King of Hearts6 of Diamonds4 of Clubs

Mrblackaero: Bet $15.00

Pokerfisen: Raise $30.00

Mrblackaero: Raise $30.00

Pokerfisen: Call $15.00

*** TURN *** 3 of Hearts

Mrblackaero: Allin $162.02

Pokerfisen: Allin $152.50

*** RIVER *** 10 of Spades

*** SUMMARY ***

Total pot $427.52 Rake $1.00

Mrblackaero: wins $9.52

Pokerfisen: wins $418.00

Postad

Stort sett lirat hela dagen. Mycket sateliter där den enda jag lyckades klonka var en plats i finalsatliten till australia open, bubblade dessutom till100k på expekt.

Hade inte tänkt köpa in mig i ngt men är 250$+ på spel samt att jag fick RB på 1.9k alldeles nyss gör mig lite mera släpphänt.

Köper in i 200k på prima och 300k på PP. Plus att jag sedan tidigare är med i månadsvipen, 10k, på expekt och australia open sat.

Hoppas såklart på klonk och ser gårdagens nattdröm lite som ett tecken att klonken kommer:

Helt underbar dröm där jag plöjer mig igenom finalbordet och vinner 130k$. Vaknar upp lite halvdant och inte riktigt säker på vad som e rätt. I halvstadiet där trodde jag ett tag jag faktiskt vunnit. Det var skön känsla.

Trodde för ett tag jag hade jäkligt mkt pengar. Var dock en jävla pina nör man vakna upp ordenligt. Kan man se detta som ngt annat än ett tecken på att vinsten kommer ikväll? Knappast. :lol:

Postad

Som jag drömt klonkade jag igår. Dock inte miljonär än utan det var en mindre mtt på 40 pers med 550$ i första pris. Kom ITM i 200k på prima också. Fick en bra start men på sissådär 4-5 timmar jag lirade fick jag typ 5 spelbara händer. Satt mest å foldade hela tiden då alla var fullständigt galna och jag inte gärna går in i dom med 72o. Fick till slut min första spelbara hand i bra pos på 2 timmar, TT, klev som shortstack syn av annan shortstack som täcker mig och visar JJ.

Fick RB igår och pröva NL200 för första gången. Korta stund jag lirade så verkade det rätt tight. 300 händer blev det.

Inte spelat så länge på bordet men dom verkar rätt nitiga. Hur ska jag göra på flop. Känns som det inte är många händer dom kan ha. AA, QQ, JJ, 1010, AKs är dom händer jag iaf har i bakhuvudet. Så vad gör man på floppen där?

GAME #644510108: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-09-03 01:04:47

Table Kakata

Seat 1: benji12222 ($37.96 in chips)

Seat 3: bunny98 ($229.28 in chips)

Seat 5: Pro4MeFish4U ($204.00 in chips)

Seat 6: Pokerfisen ($204.35 in chips)

Seat 8: FatManWithCap ($335.30 in chips)

Seat 10: BallinHamster ($199.15 in chips) DEALER

benji12222: Post SB $1.00

bunny98: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfisen King of HeartsKing of Diamonds

Pro4MeFish4U: Call $2.00

Pokerfisen: Raise $8.00

FatManWithCap: Fold

BallinHamster: Raise $14.00

benji12222: Fold

bunny98: Fold

Pro4MeFish4U: Call $12.00

Pokerfisen: Raise $36.00

BallinHamster: Call $30.00

Pro4MeFish4U: Call $30.00

*** FLOP *** Queen of Hearts4 of Diamonds10 of Clubs

Pro4MeFish4U: Check

Pokerfisen: ?

Postad

Känner mig rätt mätt efter att hela dag letat efter en ny. Letar lite på ipoker och prima. Vill inte lira på ngn anna sida. Krav: skattefritt, minst 40% och inte allför grindigt. Funderar just nu på antingen noiqpoker ipoekr eller tellpoker på prima.

Iaf var redo å lägga ner för dagen men eftersom jag först blev väckt av hemkomna syskon från skolan kl1530 så är jag hyfsat pigg. Så dragit till en polare och nu sitter vi 3 st här och har dragit igång olika projekt. Jag ska omvandla 200$ på tellpoker till 3k inatt. Lär förmodligen misslyckas då det förmodligen kommer bli lite skottning och minst förlorad 50/50 gör att man ligger lite illa till.

Börja precis på nl200 med att dubbla för att sedan bli utrivrad av en kille som första handen på bordet uppenbart överspelar sitt färgdrag. Uppdateringar kommer

Postad

Så nu är bytet till noiqpoker ett faktum. Tog ut allt från expekt utom 300 som är till för rankingmtt där. Leder ju månadstabellen där så det kan man ju inte bara ge upp.

Langar in 800$ på noiqpoker och har ingen lust att sätta in mer så jag gör en omstart som vanligt. Mål att ha 5k$ i slutet av månaden.

Dubblat ytterliggare på lanprojekt och är uppe i 580$.

Postad

Behöver man ens säga hur turneringen gick. Var totalt all in 8 ggr var favorit alla ggr pengarna åkte in och och förlorade om jag inte räknat fel 4 av dom. Bland annat AK vs K9, AA vs 55 och sedan toppen på isberget.

70 kvar av 500. 45 priser. Får KQ och har precis dubblat med A2 vs en idiot som bland annat minireraisade utg på SB med 22, bara för att se BB ställa, utg folda och sedan syna! BBs all in som inte är liten. Fullständig idiot med andra ord. Sitter CO och får KQ höjer och han synar från SB. Flop Q105. Jag betar lagom mkt så hn kan kliva vilket han gör. Han har A2 och färgdraget vilket självklart sitter på turn. Jävla åsna som vinner som vanligt. Så jävla kass, men kan inte losa de viktiga poterna han spelar som en donkey. Antar det är en liten skill i sig.

Postad

Sitter å slötittar lite på MTV och får plötsligt se några tjejer från skolan på TVn. Känner igen sångerskan och keyboardan mest. Dom har spelat lite på avslutningarna och så och vart hyfsat bra (inget jämfört mot nordlund dock). Sökte lite på youtube och fick upp deras video.

Postad

Japp, men keyboradtjejen är snyggare i "verkligheten".

Brjar bli riktigt mossig i skallen nu. Lirar 8 bord och huvudet hänger inte alls med. Tror jag ska gå och ta två enchiladas til som morsan gjort. Dom är fördjävligt goda med lite gräddfil till. Har inga planer på att stänga ner heller. Ska dra in fpp så jag kommer upp till level 6 direkt nästa månad. + 250 på spelet också hittills satt det är bara 6$ kvar till nl200. Jipppiiiii. :roll:

Postad

Men titl sitter lirar nl400 HU på ipoker men känner huvudet inte hänger med. Ögonlocken fallnar lite osv. Så bestämmer mig för å lira lite nl50 hu på prima. Har knappt nå pengar på bankkotot så hade bara råd med ett inköp. :P

Losar det fort, ingen fara. Men då kommer återigen pokermgr213 in i bilden. Ser den är jäveln varenda gång jag lirar på prima. Nu till råga på allt ger han mig en finalwarning och stänger till slut ner min chat efter jag anklagat han för att förfölja mig. :mrgreen:

Tilt på det. Chaten måste ju igång. Är ju den man vänder sig till när allt annat inte håller. Första gången jag fått den avstängd så borde väl inte vara ngt problem med att få den upplåst eller?

Postad

Har precis stängt ner datorn men känner mig tvungen att berätta lite om avsnittet my super sweet 16 som just nu går på MTV. Hon fyller 15 och är den värsta divan/bitchen jag sett. Bland annat gråter hon när hon får en porsche för 70k$. Hon ville nämligen inte ha just den bilen och hon ville den andra senare på kvällen. Så bilen lämnade dom tillbaxs. Hahahaha. :mrgreen:

Hon har specialdesignat klänningar sedan 6 månader tillbaxs och när hon nu får dom säger hon dom är fula och får hon inga nya av morsan ställs festen in. lol :lol::mrgreen:

Postad

Bara för att beskriva hur dåliga dom är på låga svs nivåer postar jag denna härlighet. Ja e Pokerfisen.

BossMedia Game #426582108: Table Anna 111 - $0.50/$1.00 - No Limit Hold'em - 21:38:33 - 2007/08/31

Seat 1: Spoon5 ($125.44)

Seat 2: Pokerfisen ($287.30)

Seat 3: elde ($225.13)

Seat 4: Etzu ($100.00)

Seat 5: Monica10 ($249.30)

Etzu posts the big blind of $1.00

elde posts the small blind of $0.50

Pokerfisen is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Pokerfisen 7 of Hearts7 of Diamonds

Monica10 folds

Spoon5 calls $1.00

Pokerfisen raises $10.00

elde raises $19.00

Etzu folds

Spoon5 calls $19.00

Pokerfisen calls $19.00

*** FLOP *** 4 of Diamonds7 of SpadesJack of Hearts

elde checks

Spoon5 bets $8.00

Pokerfisen calls $8.00

elde raises $16.00

Spoon5 calls $16.00

Pokerfisen raises $55.00

elde calls $55.00

Spoon5 calls $55.00

*** TURN *** 4 of Diamonds7 of SpadesJack of Hearts4 of Clubs

elde checks

Spoon5 checks

Pokerfisen bets $50.00

elde goes all-in with $151.13

Spoon5 goes all-in with $51.44

Pokerfisen calls $151.13

*** RIVER *** 4 of Diamonds7 of SpadesJack of Hearts4 of Clubs2 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $562.30 | Rake $14.40

Board: 4 of Diamonds7 of SpadesJack of Hearts4 of Clubs2 of Hearts

Spoon5 won ($0.00), showed Ace of DiamondsKing of Clubs

Pokerfisen won ($562.30), showed 7 of Hearts7 of Diamonds

elde won ($0.00), showed Ace of HeartsKing of Diamonds

Etzu won ($0.00), mucks

Monica10 won ($0.00), mucks

Postad

Sitter just nu spelar lite hit och dit. Ska dra igång grinden på expekt imrgon igen. Casha ut allt från noiqpoker Hatade deras minbord, var ett stort jävla förstoingsglas i mitten av bordet som jag inte kunde dra koncentrationen ifrån. :P

Fyfan hatar att chaten är bannad. Vill dra ur mig så mkt skit så !"#¤%&/().

Alldeles nyss to min insättning på prima slut. Uppe på 1.5/3 och kille synar min all in 100$ på flop 225 han har AK, jag 1010. Turn A.

Tillbaxs till sköna expekt och ipoker nu. Blev ju nu inte heller av med Pokerfisen eftersom jag bytte tillbaxs. Menenmen.

Postad

Stänger ne allt ganska snabbt. Ligger på fle sida om KK vs AAhela tiden och inget står. Handen nedan känns som ett praktexempel på hur det är just nu. Dock går jag +- noll hela tiden satt 100 händer eftert detta jobbar jag tillbaxs till 100$ plus för att åka på ytterliggare en sån här hand.

Tar å kollar film nu istället. Känner noll motivation till spel.

GAME #647355402: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2007-09-05 23:03:32

Table Thistle (Full Stack)

Seat 1: Pokerfisen ($76.30 in chips)

Seat 3: snipxx ($88.15 in chips) DEALER

Seat 5: fylloberra ($101.48 in chips)

Seat 6: shakinhands ($101.10 in chips)

Seat 8: jsw75599 ($184.85 in chips)

Seat 10: andersgust ($162.27 in chips)

fylloberra: Post SB $0.50

shakinhands: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to shakinhands 10 of Hearts9 of Hearts