Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrund

Sitter här mitt i natten efter en avslutad grindsession och med en inställd luftballongsfärd och tänkte jag kunde göra en ordentlig presentation.

Mitt namn är Joakim, men föredrar att kallas sören. Jag är 19 och bor precis utanför Stockholm i Nacka. Har precis tagit examen, ekonomisk inriktning, med typ 1.35 i genomsnitt, vilket jag är hyfsat nöjd med om jag tänker på hur mycket frånvaro jag hade (ca 25%) och att när jag väl var där "hellre" satt begravd med ansiktet i bänken. Tyckte det mesta var ointressant (utom på mtematiken, enda intressanta) och då med tanke på att min ansträngningsförmåga är lika med noll har jag bestämt mig för 1, max 2, sabbatsår innan jag återupptar studierna. Självklart har pokern sin roll i detta. Har aldrig haft ett jobb i hela mitt liv, utan har sedan i slutet av 1an haft det bra ställt till på pengasidan tack vare pokern.

Poker och spel

Har alltid haft ett intresse för sport och spel och skulle beskriva mig själv som väldigt, väldigt tävlingsinriktad. Började tidigt med spel och poker genom först tipslördag i 10års ålder. För att sedan bli introducerad för chicago genom min far nångång samtidigt. Texas hold'em kom jag först i kontakt med i första året i gymnasiet. Under rasten var det allt vi gjorde och blindsen var skyhöga BB 1kr. Jag blev direkt en vinnade spelare genom taktiken, att när många satsade och visade dom hade bra, gå med på dåliga kort och dra ut dom. Direkt var jag fast. :D

Efter det fortsatte det med att man månad ut och månad in bad om att få låna morsans kreditkort. Till slut gav de vika och fick varje månad sätta in 50-100 kr. Ofta var dom borta relativt fort. Vändning kom sommaren 05. Jobbade mig igenom all rounders på prima och lyckades knippa en 3e plats och 800$ i de sista roundern. Efter det har det bara rullat på. :D

Så har snart lirat i 3 år. Pengar har oftast aldrig vart några problem. Bara vart nära gulning en gång och det var i december 06. Lyckligtvis lyckades man då klonka bra i SM. Som mest har jag väl haft runt 22k$, men rullen är nu något mindre efter att jag misshandlat den genom att losa lite och slösande utanför pokern. T ex köpte jag en ny bärbar med allt möjligt shit till för totalt 17k kr för att sedan upptäcka att den inte hade den upplösning jag ville den skulle ha. Så bytte den mot morsan och farsans gamla dator (denna) som funkar utmärkt. (Bästa inköp för övrigt 42 tum plasma tv.) :D

När denna dagbok starta den 18e juni hade jag tagit ut det mesta och gjort mig redo för en omstart. Först var tanken att bara lira mtt. Men denna idé skrotades snabbt då inga snabba resultat kom och sjävförtroendet sågs nere på botten av stilla havet. Så omdirigerade och för RB jag fått på expekt på 450$ satte jag nu igång och grinda NL100.

Bra sidor + : Bra på att spela poker. Tålamod och disciplinerad. Aggresiv och modig. Medveten om mina misstag. Vill vinna! Hanterandet av bankrullen.

Dåliga sidor - : Lirar perioder då jag egentligen inte har tid eller fokusen som krävs. Skottar ibland fast jag inte ska. Kan få storhetsvansinne och syna ner "fiskar" med solklara vinnarhänder. :P

Spelet

Kommer lira NL100 på expekt tills det jag har 10k$ i rullen. Efter det blir det NL200. Har länge vart hyfsat nitig på cg, men har nu blivit bättre. Har stats på 25/20/2.89 efter 25k händer på NL100 och på de händerna har jag plussat ca 4.5k$. Utöver CG komemr det även bli en del Mtt, inte många och främst blir det sateliter.

Start Dagbok 18/7

Br 450$

Mål

1/9

Br 10000$

Mål

• Plussa minst 30 inköp per månad på den nivå jag kör.
  • ITM i 20% av alla Mtt jag kör.
  • Spela minst 40k händer.

Jag nickar Pokerfisen och håller till på expekt 8-)

• Svars 194
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hej Hej

Lite om mig

Heter Joakim, 19 och bor precis uanför Stockholm. Precis tagit examen (:-D) och bestämt mig för 1-2 sabbatsår innan jag återupptar studierna. Under denna tid är det tänkt att jag ska försörja mig på pokern.

...

Rulle 17/7: 1000$

Mål

Rulle 1/9: 10000$

Jag nickar Pokerfisen88 och ett bra sätt att hålla sig uppdaterad om hur det går för mig är genom denna länk. Där visas resultaten för alla mina turneringar på bestpoker.

http://www.officialpokerrankings.com/ongamepoker/Pokerfisen88/poker/results/9A975779E26344BAB8C0FB2D659C9369.html?t=2

8-)

Du har enligt full tracking ett ROI på -61% och ett ABI på $138 med en rulle på $1000 och tänker dig att leva på poker ?

Lite råd:

- Inköp till turnering bör vara 1/100 del av rullen dvs $10.

- Om du inte har positivt ROI så kan du inte leva på pokern.

Det går utmärkt att plugga på universitet/högskola och samtidigt spela poker på nätet.

Postad
Du har enligt full tracking ett ROI på -61% och ett ABI på $138 med en rulle på $1000 och tänker dig att leva på poker ?

Lite råd:

Det går utmärkt att plugga på universitet/högskola och samtidigt spela poker på nätet.

Den där statsen handlar om typ 20 turrar där jag lira som ett arsle. Roi kommer stiga.

Och jag fattar att man kan lira poker samtidigt som man pluggar. Grejen är den att jag är skoltrött som fan. Jag rullade hellre tummarna och vickade på stolen än lyssnade på lektionerna.

Postad

Lite råd:

Som du säkert också vet så är det vädligt hög varians i MTTs så hans stats säger inte speciellt mycket. Sen så är hans rulle större än 1K$. Så sluta dryga dig och bespara oss alla sånna här negativa inlägg please.

Postad

Alltid kul med en mtt dagbok :D

GL!

edit:

Vetgerig..

Har spelat poker i ungefär 3 år, med blandade framgångar. Har alltid haft gott med pengar. Som mest har jag väl haft runt 22k$, men rullen är nu nere på 5-6k$ efter att jag misshandlat rullen med inköp i för dyra turneringar, för mkt CG-spelande och ett riktigt slösande utanför pokern.
Postad

Ty ty alla :-D

Har nu 400$ på expekt och 1195$ på bestpoker. Kommer nästan enbart bli Mtt lir. Dock är det bara bestpoker liret som man kan se stats på genom länken. Men men ska sätta igång nu. Eftersom jag förmodligen kommer lira rätt många turrar blir det svårt att redovisa alla i dagboken så kommer göra ett urval på vad jag tror ni tycker är intressant. De största därmed :)

Ikväll

23:00 - 30$ freez på bestpoker

23:25 - 50$ freez, $5k GTD på expekt

23:25 - 30$ freez, 6-handed på bestpoker

00:00 - 30$ freez på bestpoker

00:00 - 50$ freez, $5k GTD på bestpoker

+ några mindre

Postad

Klart med liret för dagen och det har väl inte gått någe vidare. Inga ITM utom i 2 st 30$ SnG av 4, vinst i båda. Missade dom stora GTD turrarna då jag var ute å fira kusinen som fyllt 18år. Missar dom tyvärr imrgon med dfr då blire kryssning med han.

Funderar på att dra in 1k$ på partypoker också. Då är det tänkt att jag har party och bestpoker som Mtt sidor och expekt som cash sida. Japp så gör jag. Orkar inte med ngn dagsrapportering för vad rullen ligger på hela tiden så kommer se till att göra en veckosummering istället. Tycker det är bättre.

Aja nu blire sängen. Sov gott.

Postad

Kom precis hem från en 24h kryssning, åland and back. Innget intressant direkt utom att jag tömde en spelautomat. Den var självklart riggad till 110%. Varje gång man dubbla var det bara trycka hög vilket kom 9 av 10 ggr. Dödstöten kom när jag satte runner runner femtalet. Efter det fick den nog och casha ut. Försökte sätta in igen men till min besvikelse kunde man bara sätta in 10kr. Ville gärna gula han totalt men orkade inte :mrgreen:8-)

Ikväll ska det liras iaf. Äntligen blir det några stora GTD. Orkar inte lira fler än dom här dock. Rätt slut och ska iväg tidigt imrgon igen.

Bestpoker

Kl 18:00 - 18K - buyin 22$

Kl 19:00 - 10K - buyin 22$

Kl 20:00 - 12K - buyin 5$

Kl 21:00 - 10K - buyin 55$

Btw kolla denna, http://www.officialpokerrankings.com/partypoker/Pokerfisen/poker/results/7F66BD7482EF4492B818D33C9FCD770E.html?t=2, har lirat lite fler turrar på PP, men inte så många.

Mest har jag lirat på ladbrokes men där kan man oturligt nog inte få fram statsen på. Där är det nog jag har bäst stats. Lirade grymt mkt där ett tag. Kom ihåg att jag låg top10 på årsrankingen i början av året. Hehe bara 14 dagars spel när det var skollov, vilket var synd. När skolan började sen var det omöjligt att hänga på toppen.

Postad

Blev tagen håtr i en 8k pot precis innan rebuyen tog slut 18K. Han synar ner mina nästan potbetar på varje gata med AJ vs min AQ . tom bräda utom river där det damp ner ett J. Eefter pausen har jag strax 2.5k, BB 200. Ställer från SB med J4 efter 3 limpare. OFC synar BB som gar stack på 4k med JQ. IDIOT, alla andra foldar.

Postad

Låg bra till i 10k i pausen nu 10 av 178. Sedan kommer handen under. Tänker innan jag höjer floppen "nu ska jag inte bli utdragen". Blitt det rätt mkt annars.

Cl-pot dessutom.

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $20+$2 (Real Money), #613,121,294

$10,000 Guaranteed! Multi Table Tournament, 20 Jul 2007 2:12 PM ET

Seat 1: Pokerfisen88 ($11,820 in chips)

Seat 2: Nordicist ($1,330 in chips)

Seat 3: Wanaja ($5,842 in chips)

Seat 5: Brynje x ($12,802 in chips)

Seat 6: norr666 ($6,695 in chips)

Seat 7: r..caiaffa ($7,900 in chips)

Seat 8: nasrodin29 ($6,840 in chips)

Seat 9: .QueNt1N. ($6,943 in chips)

Seat 10: Kilovoita ($915 in chips)

ANTES/BLINDS

nasrodin29 posts blind ($75), .QueNt1N. posts blind ($150).

PRE-FLOP

Kilovoita folds, Pokerfisen88 bets $475, Nordicist folds, Wanaja folds, Brynje x folds, norr666 folds, r..caiaffa folds, nasrodin29 folds, .QueNt1N. calls $325.

FLOP [board cards 4 of Spades,King of Diamonds,4 of Diamonds ]

.QueNt1N. checks, Pokerfisen88 bets $825, .QueNt1N. bets $6,468 and is all-in, Pokerfisen88 bets $10,520 and is all-in.

TURN [board cards 4 of Spades,King of Diamonds,4 of Diamonds,Jack of Diamonds ]

RIVER [board cards 4 of Spades,King of Diamonds,4 of Diamonds,Jack of Diamonds,5 of Hearts ]

SHOWDOWN

Pokerfisen88 shows [ Ace of Clubs,King of Spades ]

.QueNt1N. shows [ 5 of Diamonds,5 of Spades ]

Pokerfisen88 wins $4,877, .QueNt1N. wins $13,961.

Postad

Jobbar mig upp i 10k..57 kvar, 40 får pengar. Åkte i 12k också AK vs TT all in pre. Bara kvar i 10k 55$ buyin nu. Dubbla fort med QQ vs J5 all in pre :P.

NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $20+$2 (Real Money), #613,452,564

$10,000 Guaranteed! Multi Table Tournament, 20 Jul 2007 3:31 PM ET

Seat 1: nicoin1 ($18,935 in chips)

Seat 2: pokernils1 ($24,627 in chips)

Seat 3: Jimmybatsi8 ($16,360 in chips)

Seat 4: Light X3 ($30,225 in chips)

Seat 5: Benzen1 ($19,766 in chips)

Seat 6: Paweee ($59,611 in chips)

Seat 7: Pokerfisen88 ($9,152 in chips)

Seat 8: totter_xx ($5,750 in chips)

Seat 9: tervou ($13,420 in chips)

Seat 10: nata6 ($8,645 in chips)

ANTES/BLINDS

Jimmybatsi8 posts blind ($400), Light X3 posts blind ($800).

PRE-FLOP

Benzen1 folds, Paweee folds, Pokerfisen88 bets $1,825, totter_xx folds, tervou folds, nata6 folds, nicoin1 folds, pokernils1 folds, Jimmybatsi8 folds, Light X3 calls $1,025.

FLOP [board cards 2 of Clubs,7 of Hearts,7 of Diamonds ]

Light X3 checks, Pokerfisen88 bets $2,125, Light X3 calls $2,125.

TURN [board cards 2 of Clubs,7 of Hearts,7 of Diamonds,Ace of Hearts ]

Light X3 checks, Pokerfisen88 checks.

RIVER [board cards 2 of Clubs,7 of Hearts,7 of Diamonds,Ace of Hearts,King of Diamonds ]

Light X3 bets $5,000, Pokerfisen88 calls $5,000.

SHOWDOWN

Light X3 shows [ Ace of Clubs,7 of Spades ]

Pokerfisen88 mucks cards [ King of Hearts,Ace of Spades ]

Light X3 wins $18,300.

Postad

Så första 10 turrarna har ju slutat kasst. Eftersom jag inte vill se rullen sjunka tog jag tag i 4 st sng's. 2 st 20$ som jag slutade 1a och 4a i sedan en 30$ som jag kom 2a i och sedan en 30-manna 50$ sng som jag vann totalt +5-600$ ngnstans där.

Har bestämt mig för att detta får vara rullen. Mesta vinsten ska komma från bestpoker genom MTT och SnG. Expekt ska jag bara försöka grinda upp en cashrullefrån botten. Kör nl20 och förvånade nog känns det inte värdelöst. Började med 240$ där idag och lirade 2k händer, 120$ vilket man är nöjd med.

Bestpoker: 1282$

Expekt: 346$

Totalt:1628

Bara 8372$ kvar till målet.

Postad
huh??

Oftast limpar dom med skit 67s, KJo, JT eller sämre osv. Gör detta spelet med skit rätt ofta och 90% av ggr hittar alla folden. Ett bra spel tycker jag om man är lite halvshort och ingen visat prov på styrka, lätta blinds.

Postad
Oftast limpar dom med skit 67s, KJo, JT eller sämre osv. Gör detta spelet med skit rätt ofta och 90% av ggr hittar alla folden. Ett bra spel tycker jag om man är lite halvshort och ingen visat prov på styrka, lätta blinds.

Ja inte lär dom lägga 90%. Det finns inte en chans. Jag kan inte tänka mig att det draget möjligtvis är EV+.

Och om dom då är så veka så borde du göra så hela tiden med massa händer, och därmed borde dom märka det.

Postad

Jag gör det inte ofta. Kör efter ett antal "regler" kan man säga. Limpat 3 första positionerna gör jag det inte. Limpar 2 st från knappen och CO trycker jag, men markerna ska vara rätt osv. Lägger man ihop det man vet, markerstaplar, spelare, positioner och adderar det sedan med känsla funkar det ofta..

T ex handen med J4, visst fan ska han folda JQ och alla andra foldar. Blir det en syn är deet ofta ngn jävla fisk som sitter med J9s och tycker den ser fin ut och liksom bara "wtf in med degen".

Postad

Körde MTT några dagar men suget finns inte riktigt där. Har alltid tyckt mtt är roligast. Men har tappat suget på att lira 5k gtd mtt för 20$ och då jag inte har rulle för å sitta å söndagsgrinda alla söndagsturrar känns det trist. Känns inte som det är värt tiden som jag frmodligen tjänar mer på nl100 under alla timmar man lägger ner för att vinna 1 turre.

Är i småland nu och hinner inte med mtt heller, dfr gick jag igång på cg igen. Tar mindre tid och är lönsammare. Lär väl köra ngn turre varje dag (en av de största) men annars blir det mkt cg nl100 till att börja med.

Började köra cg 2 dagar sen då jag kom ner hit till småland (zzzz) och kör på expekt. Rullen starta på 480$ ungefär. Jag lirar 4 bord åt gången, vilket jag ska försöka göra allt för att håll, och har hittills plussat ca 800$ på 1700 händer. Lirar 24/16.5/1.9 och det funkar utmärkt.

Och eftersom jag har en jävla tendens till att byta sida hela jävla tiden har jag nu gjort ett vad med brosan. Byter jag sida får han 3000kr. Tycker jag själv är rätt korkad som förrut stup i kvarten byttit sida. Ser inte det som lönsammt. Så nu ska jag bara (undantag ngn söndagsturre) lira på en expekt för en lång tid framöver och inte ha pengar på ngn annan sida.

Nickar pokerfisen.

Postad

Låter väl osm en rookie nu som en vad betyder lag och tag? ? 8-)

omvandlar för ipoker händer, var hittar man det?

eller ännu bättre var hittar jag HH?

Får väl beskriva avslutningshanden..

Får :Jd::Js: på knappen. Höjer 4, SB synar....

flop :Ks::8h::2h:

Check, check

Turn :Kh:

Han betar 5, jag raisar till 18, syn.

River :Jh:

Han går all in direkt med 71$, blixtsyn.

Han vänder upp :Ah::Kc:

Tyvm.