Gå till innehåll

NL1000 Sh J9h i BB mot rundlimp


Recommended Posts

Löst bord där folk gärna ser en flop. Just SB är en duktig svensk, som inte alls gillar att bluffa.

 

C/O är en idiot enligt mig, har en tendens att överspela skumma händer.

 

All spelare limpar fram till mig i BB med Jh9h, check från mig.

 

Flop

7h9sTh

SB bets 30

HERO raises to 90

UTG folds

UTG+1 Folds

C/O Calls

SB raises to 240

HERO?? Hur ofta synar ni bara här, eller skickar ni alltid in degen? Eff stackar mot SB är ca 100 bbs, C/O har 150 bbs, jag täcker.

 

Jag valde att syna här. C/O ställer in sina 1,5k, SB foldar.

 

HERO? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hero foldar.

 

Jag skulle kastat i detta läget. Vad vinner vi egenligen på?

 

Sätter Fi på Högtfärgdrag/2par

Fi som folda, skulle jag tro sitter på 10x

 

Synen finns ju absolut om man har bra read på motståndaren...

 

hur kan du kasta om du sätter FI på dom händerna? Mot det första leder vi + att vi blockar outs, mot det andra har vi tonvis med outs med sämsta läget där fi har 9T, då har vi typ... 15 outs eller nåt, orkar inte räkna.

 

Det enda som man behöver vara rädd för här är väl i princip färdig stege men där har vi ändå nästan odds, alternativt TQh eller nåt. Jag vet inte, går det ens att folda den här handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna fel på outsen, men tycker inte det är någon blixt syn iallafall.

Syn beroende på read på Fi.

 

Edit: Spelar inte 5/10 heller.

 

 

 

 

Hur gick det då? Antar du synade pga av du tänkte på pusha..

Roligt veta vad han satt på, har en känsla av han jaga flushen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna fel på outsen, men tycker inte det är någon blixt syn iallafall.

Syn beroende på read på Fi.

 

Edit: Spelar inte 5/10 heller.

 

 

 

 

Hur gick det då? Antar du synade pga av du tänkte på pusha..

Roligt veta vad han satt på, har en känsla av han jaga flushen.

 

 

Jag tog synen, FI satte med 68c, suckerstegen som stod.

 

Han hade likaväl kunnat haft QQ dock :)

 

Mera de jag funderade på var movet när SB reraisade till 240 eller vad de nu var, hurvida man borda dega direkt, eller låta C/O göra movet? För att vi dör med handen är för mig uppenbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant hand.

 

du blir rejält saxad o följande skulle jag anta.

sb som höjer till 240 släpper inte mot all in så du har inget FE. han höjer mot 2 spelare (han ger bra odds oxå, finns mkt scarecards för honom ur pos) så han sitter inte på AT liksom. Att 3beta som han gjorde o släppa känns som ett mkt kallt spel då man mkt väl kan ställa en massa draghänder osv.

 

CO sitter på ngt, men behöver ju inte vara så stark. en 90d raise tror jag inte han släpper Axh t.ex, spec inte en lite fiskigare kille.

sen kan han klart sitta på stege, triss, 2par, par plus stegdrag el stegdrag dvs vi har ingen koll på honom vid bra el dålig turn.

 

Hatar att bli saxad el träffa draget o dega in o dra dött mot nöten. Tror jag det finns bluffläge på turn synar jag bara, men det finns det sällan mot 2 i detta läget. om du varit CO med din hand hade det varit ett alternativ att bara syna 90 o kunna bluffa hem den ibland.

 

du har raisat till 90, 900 bakom och sämsta läget möjligt typ, jag skulle nog folda oftast o pusha sällan. Blir så illa på turn hur som helst.

 

Nu vart det ju inte så illa mot stegen med lite gratispengar i potten, men skicka in stacken i limpade potter är sällan jättebra utan nöten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blixtsyn. du har odds att syna mot allt, inkl nötstege.

Det borde väll vem som helst som spelat 5/10 fatta?

 

Kanske det. Men är disskusionerna enbart för dom som spelar 5/10?...

 

Jag tvekar inte på att skicka in degen här, men det är alltid intressant att höra andras disskusioner hur dom spelar samma hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tvekar inte på att skicka in degen här, men det är alltid intressant att höra andras disskusioner hur dom spelar samma hand.

Sista beslutet (syn eller inte syn) i handen är iofs helt trivialt eftersom vi har odds att syna mot vilken HD som helst. Mot set ligger vi sämst till och då har syn ett EV på ganska exakt 0.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räkna fel på outsen, men tycker inte det är någon blixt syn iallafall.

Syn beroende på read på Fi.

 

Edit: Spelar inte 5/10 heller.

 

 

 

 

Hur gick det då? Antar du synade pga av du tänkte på pusha..

Roligt veta vad han satt på, har en känsla av han jaga flushen.

 

det säger du inte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle nog tryckt direkt efter 240 reraisen, finns inte mycket som bara talar för en syn, du vill få ut ett eventuellt högre färgdrag. Men när den lösa spelaren gör precis det vi vill, nämligen ser till att vi får in degen redan på turn, så måste du ta synen med 12+ outs. Även om han i detta fall sitter på ett högre färgdrag så vinner vi denna med färg minst 4 av 5 gånger, sitter han på par i tior så har vi defintivt odds för syn alla dagar i veckan, så jag skulle definitivt gå på syn, en sån här hand vinner man fler gånger än vad man förlorar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pushar mot den höjningen, jag pushar stål där och då måste jag pusha sånna här händer också.

 

Mm ungefär samtidigt som jag tryckte på Call så insåg jag att pusha var de enda alternativet... nu åkte iofs degen in ändå, men på fel vis =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...