omalley Postad 17 Juli , 2007 Rapport Postad 17 Juli , 2007 Trött... Ge mig ett perfekt recept på Irich Coffe! Den absolut perfekta "efter middag drycken" Vill ha exakta beskrivningar tack . /O Citera
ZaphodB Postad 17 Juli , 2007 Rapport Postad 17 Juli , 2007 Trött...Ge mig ett perfekt recept på Irich Coffe! Den absolut perfekta "efter middag drycken" Vill ha exakta beskrivningar tack . /O Exakta beskrivningar? Hur svårt kan det va? Sedan heter det Irish. Rejält med socker. Dvs 2-3 teskedar. Ca 4-6 cl irländsk whiskey, t.ex. Jameson, Tullamore Dew, etc. Kaffe På toppen ska du ha lättvispad grädde. Dvs inte sprutgrädde på flaska. En Irish Coffee ska inte göras som någon jäkla gräddbakelse, utan du ska ha alldeles vanlig vispgrädde som du vispar lite lätt. Det är det tyvärr inte många krogar som fattar, konstigt nog. Möjligen kan du ha på lite kaffepulver på grädden. Sedan ska du dricka den "genom" grädden, och INTE med sugrör. Citera
nadir Postad 17 Juli , 2007 Rapport Postad 17 Juli , 2007 Hehe såg faktiskt en "världsmästare på irish coffee" på TV för något år sen... Sockret blandades med whiskeyn och värmdes och tändes eld på i panna för att få en "lite bränd smak", sen rördes det hela ihop på något sätt och som tidigare talare sagt; lätt vispad Grädde! Nåväl Dont do this at home förmanades i och med eldandet... har inte provat men det kanske kan gå fel... =) För övrigt en av mina favoriter mörka vinterkvällar. =) Citera
Leif Klingemo Postad 18 Juli , 2007 Rapport Postad 18 Juli , 2007 socker i det här fallet= brunt farinsocker Citera
Beppe Postad 18 Juli , 2007 Rapport Postad 18 Juli , 2007 Ta ett stort glas whisky och poppa i en kaffeböna. Citera
Recommended Posts