Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Om allting är sen pos så höjer och synar jag en standardhöjning med:

KJ,KQ,JQ,AQ,AJ,AT,56s,67s,78s,89s,9Ts,22-88, med t ex 99+ börjar jag reraisa preflop osv.

Kan limpa o syna höjningar me t ex Axs

På knappen och lilla blind kan man ibland limpa me vadsomhelst som man tror kan bli bra, 670, 890, K8o, A5 osv. Det är lite som man känner för, iaf för mig =)

Föresten det heter 6 manna och inte 6 mana :P

Du får mig att tänka på Magic the gathering kortspelet man lira förr där man använde mana för att kasta spells.

Postad

Detta är väldigt generellt och kan variera eftersom mycket handlar om bordets spelartyp (aggresivt, löst, osv..)

Limpar i stort sett aldrig först in. Däremot limpar jag om andra limpat in först med: 22-(88-99), SC, hål-SC, Axs och händer som gillar flervägspotter.

Höjer sen pos (knappen, CO) med: 22-AA, (A2-A8) - AK, i stort sett alla SC ner till 23s och 34s vilka jag höjer ibland också, KQ, KJ, QJ, JT, T9, QTs, Q9s, J9s samt en del hål-SCtyp 79s

Tidig och Mellan pos: 22-AA, AK, AQ, AJ, ATs, KQs, QJs, JTs, Axs (tar dock försiktigt om jag träffar endast ess och fi verkar intresserad av potten), KJs, T9s, ibland Q9s och J9s och en del SC och SC med hål (beror lite på specifikt bord som tidigare nämnts..)

Synar sen pos med: 22-AA (tar inte upp återhöjningar här), AK, AQ, AJs, ATs, KQs, QJs, KJs, JTs (de marginella händerna kan jag tänka mig att kasta beroende på hur lös Fi är), SC och hål-SC ner till typ 64s.

Synar tidig pos med: 22-AA (tar inte upp återhöjningar), AK, AQ, AJs, kanske lite mer marginella händer ibland. Dock helst inga SC eller den typen av händer.

Som sagt väldigt beroende på bordstyp så det e svårt att säga ett exakt svar. Om man är ganska ny på cash game ska man nog spela betydligt tajtare och lösa upp sig efter hand. Om bordet dessutom är väldigt löst kanske man kan tajta till sig (eller iaf spela lite tajtare än vad Fi gör).